הערכה: לא צפויים זעזועים ושינויים דרמטיים בפרטנר בטווח הקרוב בעקבות הרכישה

כרגע, טוען אנליסט המתמחה בשוק הסלולר הישראלי, מטרתו של בן דב היא להפוך את פרטנר ל-"פרת מזומנים" שתסייע לו להחזיר את ההלוואות שלקח לצורך רכישתה, בתוספת מרווח נוסף ● מצד שני, הוא אומר לאנשים ומחשבים, כי מה שיהיה בחודשים הקרובים בפרטנר אינו מעיד על מה שיהיה בה בטווח של שנה, למשל, אז אולי כבר יחולו בה שינויים

רבעון מעורב לפרטנר

לא יהיו בטווח הקרוב שינויים דרמטיים בפרטנר בעקבות רכישתה על ידי חברת סקיילקס שבבעלות איש העסקים אילן בן דב – כך מעריך אנליסט המתמחה בשוק הסלולר הישראלי. מצד שני, הוא אומר לאנשים ומחשבים, כי מה שיהיה בחודשים הקרובים בפרטנר אינו מעיד על מה שיהיה בה בטווח של שנה, למשל, אז אולי כבר יחולו בה שינויים. בן דב ידוע בקשריו האישיים, וייתכן שיש לו תוכניות למנות מקורביו לתפקידי מפתח בחברה, אבל זה בוודאי לא יקרה בטווח הקרוב, אומר האנליסט.

כרגע, טוען המומחה, מטרתו של בן דב היא להפוך את פרטנר ל-"פרת מזומנים", שתסייע לו להחזיר את ההלוואות שלקח לצורך רכישתה, בתוספת מרווח נוסף. לכן לא צפויים בטווח הקרוב שינויים משמעותיים – לא בכיוונים העסקיים של פעילויות נוספות, ולא בהיבטים פרסונליים של פרטנר, משום שבן דב לא יהיה מעוניין בשום זעזועים בחברה.

אחד הנושאים שעשויים להוות "הפרעה" לפעילות פרטנר בבעלות החדשה, אומר האנליסט, הוא העובדה שבן דב הוא בעליה של החברה המייבאת את מכשירי סמסונג (Samsung) לישראל, מה שבוודאי יאלץ את היבואנית לבנות מעין "חומה סינית" של תיחום ברור ושקיפות במערכות היחסים העסקיות בין המפעילות ליבואנית, כדי שמפעילות סלולריות אחרות יהיו רגועות שהן לא משלמות יותר מפרטנר על מכשירי הסלולר של סמסונג.

הבעיה הזאת הייתה מתעוררת גם אילו שאול אלוביץ' היה זוכה במכרז על פרטנר, בשל בעלותו על יורוקום, שהיא יבואנית נוקיה (Nokia) בישראל. בהקשר של אלוביץ', אומר האנליסט, כי ייתכן שאחד השיקולים של האצ'יסון בהחלטתה למכור את פרטנר לבן דב ולא לאלוביץ', מעבר להצעת המחיר, הוא אולי חששה מ-"הפרעה" של הרגולטור הישראלי, שעלולה הייתה לעכב או לבטל את העסקה – בשל בעלותו של אלוביץ' על חברות נוספות בתחום התקשורת והאינטרנט, כמו 012-סמייל.

בדו"ח שפרסם בעקבות הרכישה צחי אברהם, אנליסט מכלל פיננסים, הוא אומר, כי "שינוי מבנה ההון על ידי בעלי השליטה החדשים הוא חיובי לחברה, ואנו מעלים את ההמלצה לתשואת השוק של פרטנר במחיר של 72 שקלים למניה, לעומת 67 שקלים למניה לפי המחיר שבו זכה בן דב".

גם לדברי אברהם, בן דב לא צפוי לשנות את כיוון הפעילות של פרטנר, אך הוא צופה דגש גדול יותר על דיווידנדים. "סביר להניח שהחלטה בדבר חלוקת שיעורים גבוהים יותר מהרווח כדיווידנד תהיה אחד הצעדים הראשונים של בעל השליטה החדש", הוא כתב בדו"ח.

עוד מציין אברהם, כי העובדה שאלוביץ' לא זכה במכרז על רכישת פרטנר מסמנת "התגברות הסיכוי שנראה אותו בדמות שחקן רביעי בתחום" – משמע לאחר שיתאמץ לרכוש את מירס, ישדרג אותה ויצרפה ל-012-סמייל ליצירת קבוצת תקשורת גדולה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים