חדש בפרטנר: "המכונית המחוברת"

פרטנר מציעה התקן מיוחד שמחובר למחשב של הרכב ומאפשר לנהג לקבל מידע על התנהגותו ועל מצב המכונית

פרטנר השיקה היום (ג') שירות בשם Smart Drive, שהוא פרי שיתוף פעולה בינה לבין חברת טראפילוג. כמו כן, היא השיקה שיתופי פעולה עם AIG ויבואנית הרכב מאיר.

במסגרת השירות, מציעה פרטנר התקן מיוחד המותקן ברכב, שהופך אותו ל-"מכונית מחוברת" ומאפשר לנהג לקבל מידע על התנהגותו ועל מצב הרכב. ההתקן בעצם מחובר למחשב של המכונית ולאחר שהוא מקבל נתונים מהמערכות שלה הוא שולח אותם לשרתים המעבדים אותו. לאחר הניתוח, השרתים שולחים את התוצאות כחיווי באפליקציה ייעודית לסמארטפון.

בנוסף, לקוחות שיסכימו שנתוני הנהיגה שלהם יועברו ל-AIG יוכלו לקבל הנחה בביטוח לרכב שיעשו בחברה ויוכלו לקבל בעתיד הנחות נוספות, בהתאם לבטיחות של הנהיגה שלהם.

רכבי הונדה (Honda) שישווקו בארץ יכללו את שירות Smart Drive חינם למשך שנה. לדברי מנכ"ל קבוצת מאיר, היבואנית, זו הפעם הראשונה שהונדה הסכימה שמכוניות מתוצרתה ישווקו עם תוכנה חיצונית שאינה שלה.

המערכת המחוברת משלבת נתונים המתקבלים מחיישן שמודד את כוחות ה-G הפועלים על הרכב במהלך הנהיגה – תאוטות, תאוצות, מהירות יתר ועוד – וביחד עם חיבור למערכות האלקטרוניות שלו מופקת מהנתונים תמונת מצב על אופן הנהיגה. לטענת פרטנר, הפיתוח תורם לשמירה על הסביבה ולבטיחות האישית על הכביש. הוא מותאם לרכבים פרטיים משנת ייצור 2004 והלאה.

הרכיב החכם המותקן ברכב מאושר על ידי התקן האירופי EMARK להתקנת מערכות בכלי רכב, לרבות נושא הבטיחות ותו התקן CE לאיכות המוצר. רשתות הדור הרביעי שתשיק אורנג' בעתיד יוכלו להעניק מהירות גבוהה מאוד, גם בתנועה, מה שיאפשר עדכון והעלאת נתונים און-ליין.

חיים רומנו, מנכ"ל פרטנר, ציין כי "ההשקה היא חלק ממהלך כולל, שבמסגרתו נציג מגוון שירותים ומוצרים שיופעלו בפלטפורמת האינטרנט של הדברים".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. האח הגדול

    זה ממש בכיף שלי לשתף את חברת AIG, את חברת טרפילוג, ואת רשויות החוק איך אני נוהג, לאן, איפה אני בדיוק עכשיו ולאן נהגתי בחודשים האחרונים. כל זה כדי לסמן אותי כנהג טוב או נהג בעייתי ולקבל כמה שקלים הנחה (או שלא..). אני מרחם על כל נהגי המשאיות שחייבים שזה יהיה מותקן להם במשאית. אבל למה לעזאזל אני צריך לשתף את כל המידע הזה עם החברות הנחמדות הללו ועם רשויות החוק? אם אני כל כך מעוניין במידע החיוני מהרכב אני יכול לקנות ב 7$ פלאג בשם odbii שמציג לי באופן אלחוטי בסמארטפון את כל הנתונים הקריטיים מהאוטו: טמפרטורה, תקלות וכל מה שהאוטו בעצם יכול לדווח. יש גם מלא אפליקציות שמציגות אותו בפשטות לאנשים שלא טכניים. הקיצר מציעים לי לקנות מוצר ריגול במחיר גבוה מאד יחסית ובמחיר אבדן הפרטיות שלי. סורי חברים, זה קצת גדול עלי..

אירועים קרובים