Focus out Distractions: כי לפעמים צריך להתרכז

לפעמים אנחנו רוצים שהאפליקציות המתעדכנות לא יטרידו אותנו, אבל שהטלפון ימשיך לפעול ● האפליקציה שנסקרת הפעם עושה בדיוק את זה - אבל הכל מתחיל קודם כל מהיושרה העצמית שלנו

מיקוד. מדובר בדבר שקל מאוד לאבד עם כל ההיצע הענק של האפליקציות שזמין כיום עבור המכשירים החכמים האלה שאנחנו מחזיקים ביד, הטלפונים והטאבלטים כאחד. כשהאייקון של פייסבוק (Facebook) כל כך קרוב לאצבע שלכם, מרחק מגע קטנטן, גם ברגעים בהם יש עומס עבודה ואתם צריכים להתרכז ממש בעבודה שלכם, לכתוב את המסמך הדחוף, לבדוק את המאזנים או לכתוב את הפסקאות האחרונות בעבודה שאתם צריכים להגיש למרצה באוניברסיטה, האייקונים מושכים ומפתים לעשות הפסקה קצרה, לבדוק סטטוסים של חברים, או אם יש ציוצים חדשים מעניינים, או שמישהו העלה סרטון מגניב ששווה לראות. ושלא נדבר על משחקים. מה יקרה אם נעשה הפסקה קצרה כדי לנסות לעבור שלב ב-Farm Heroes?

הבעיה היא שעד מהירה מגלים שכמה דקות הפכו להרבה מאוד דקות, והעבודה כך נשכחת לה, ומה שהיה דחוף הפך לעוד יותר דחוף וכמובן דורש עוד יותר התמקדות.

אז מה עושים? מצד אחד הרי אף אחד, גם בעבודה, לא רוצה לכבות את הטלפון לחלוטין. מילא טאבלט, אבל טלפון? אין סיכוי, בעיקר כשיש שיחות נכנסות שיכולות להניב לידים לעשיית רווחים, או שיחות מלקוחות לא מרוצים שזקוקים לטיפול מיידי.

עם זאת, בעזרת אפליקציה מאוד פשוטה לאנדרואיד אפשר להשבית, לפחות למשך זמן מה, את כל אותן אפליקציות מושכות, אפליקציות שאתם יודעים שיש להבן את היכולת לגרום לכם 'לאבד קצת את הראש', או לפחות למשוך תשומת לב לא רצויה ברגעים היותר לא נכונים של החיים.

קוראים לה Focus out Distractions והיא מאפשרת בקלות רבה מאוד לחסום את האפליקציות שאתם רוצים לחסום למשך הזמן שאתם מגדירים.

כל מה שצריך לעשות הוא להפעיל את האפליקציה, לתת לה מספר שניות למפתח את כל האפליקציות שמותקנות במכשיר שלכם, ולאחר מכן לעבור על הרשימה ולסמן את כל אותן אפליקציות שאתם רוצים למנוע את ההפעלה שלהן למשך זמן מה. פשוט לוחצים על שם האפליקציה המבוקשת ברשימה ומוודאים שסימן ה-V הירוק מופיע בתיבה שלה.

לאחר מכן, במסך הראשי, גוררים את האצבע על העיגול המוצלל כדי לקבוע את משך החסימה. לסיום פשוט לוחצים על הכפתור Block.

לאחר מכן במסך הראשי רואים את הזמן שנותר עד לסיום החסימה הנוכחית וכן אפשר לבחון את רשימת האפליקציות החסומות.

למעשה, לאחר הפעלת החסימה, לא רק שאתם לא תוכלו להפעיל את אותן אפליקציות עד לסיום הזמן שהוגדר, אתם גם לא תקבלו מהן כל הודעה, וזה במקרים רבים מה שמוריד מייד את רמת הפגיעה במיקוד שלכם בעבודה האמיתית. הרי מה מושך יותר את שתומת הלב מצפצופים של הודעות שנכנסות מפייסבוק, גוגל פלוס או טוויטר? הרי באופן בלתי מודע בכלל אנחנו מרימים את מזיזים את הראש ממסך המחשב, לדוגמה, אל עבר הטלפון ברגע אנחנו שומעים שיש צפצוף של הודעה.

אם תנסו לבצע מהלך מחוכם של ביטול החסימה, תגלו במהירות שלא בטוח שזה כל כך קל. אמנם יש כפתור Unblock במסך הראשי של האפליקציה לאחר תחילת החסימה, אבל לחיצה עליו תגלה לכם שכדי לפתוח את החסימה תצטרכו להקליד טקסט מאוד מאוד ארוך ומכביד, טקסט שגם כולל נזיפה קלה והמלצה לחזור לעבודה.

גם ניסיון לקצר את זמן החסימה, ולמעשה גם להאריך אותה, יסתיים בכישלון. מה שנקבע בהתחלה הוא מה שנקבע. אי אפשר לקצר.

כמובן שיש כלים אחרים שעוזרים לעקוף את האפליקציה, כמו כיבוי והפעלת המכשיר במקרה הכי קיצוני, אבל זה כבר דורש זמן רב ואז יש לכם עוד חצי דקה לחשוב שבעצם אתם כן צריכים להשקיע את הזמן הנתון בעבודה.

Focus out Distractions היא אפליקציה שמבטיחה ומקיימת, אבל הבסיס לשימוש בא הוא כמובן קודם כל יושרה עצמית: צריך לסמן באמת את האפליקציות שמטרידות ו/או מושכות את תשומת הלב שלכם בלי להשאיר איזו ציפור בודדה מחוץ לכלוב, חופשייה להפרעות. במקרה הזה בהחלט מדובר בכלי ששווה להחזיק בטלפון, ולהשתמש בו בעת שרוצים להתמקד מבלי לוותר לחלוטין על הטלפון עבור אותם מקרים שמוגדרים כדחופים וחשובים.

להורדה מ-Google Play לחצו כאן

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים