מסתבר: השדרוג לחלונות 7 ידרוש התקנה חדשה, למעט במקרים חריגים

מתוך 66 אפשרויות השדרוג שמציגה טבלה חדשה שפרסמה מיקרוסופט, רק 14 מהוות שדרוג אמיתי של מערכת חלונות הנוכחית ● אפילו מרבית משתמשי חלונות ויסטה לא יוכלו לבצע שדרוג אמיתי של המערכת שברשותם ● רק במקרים בהם מהדורת חלונות 7 המשודרגת תהיה מקבילה במדויק למהדורה המותקנת - אפשר יהיה לבצע שדרוג

אם אתם ממשתמשים בחלונות במחשב האישי שלכם ותרצו לשדרג לחלונות 7 (Windows 7) עם השקתה, ברוב המקרים, למרות שתוכלו לרכוש גרסת שדרוג, תצטרכו לבצע התקנה חדשה ונקייה של מערכת ההפעלה, ולא תוכלו לבצע שדרוג של ממש. כך עולה מטבלה שסיפקה מיקרוסופט (Microsoft) לוולט מוסברג, בעל טור בוול סטריט ג'ורנל (Wall Street Journal).

הטבלה עוררה סערה של ממש ברשת מאז פרסומה. היא מורכבת מתאים שמציגים את תהליך השדרוג לחלונות 7, אותו ניתן לבצע בהתאם למערכת ההפעלה המותקנת כרגע במחשב, החל מחלונות XP ומעלה. אולם, היא מראה שאפילו רוב בעלי חלונות ויסטה (Windows Vista) לא יוכלו לבצע שדרוג אמיתי.

למעשה, מתוך 66 אפשרויות השדרוג שמציגה הטבלה, שכוללת שדרוג לגרסאות השונות של חלונות 7 ב-32 וב-64 ביט, רק 14 אפשרויות מהוות שדרוג אמיתי של מערכת חלונות הנוכחית. בכל שאר האפשרויות יצטרכו המשתמשים לגבות את הנתונים הנוכחיים, להתקין את מערכת ההפעלה כך שהיא תחליף לחלוטין את מערכת ההפעלה הנוכחית, או להתקינה על מחיצה חדשה בכונן הקשיח כך שניתן יהיה לבצע אתחול כפול – ורק אז להתקין מחדש את כל התוכנות ולהעתיק את הנתונים מהגיבוי. גם במקרה של אתחול כפול לא תאפשר חלונות 7, ככל הנראה, להעתיק נתונים מהמחיצות של מערכת ההפעלה הישנה. מיקרוסופט מכנה את ההתקנה הזו התקנה בהתאמה אישית, אך למעשה מדובר בהתקנה חדשה ונקייה לחלוטין. כל מי שברשותו חלונות XP או חלונות ויסטה במהדורת ה-Starter יצטרך לבצע התקנה חדשה.

כאמור, רק במקרים מעטים יוכלו המשתמשים לבצע שדרוג אמיתי. זה יקרה, למשל, בשדרוג מכל מהדורת חלונות ויסטה החל מ-Home Basic ומעלה, שתשודרג לגרסת ה-Ultimate של חלונות 7 כל עוד מדובר בשדרוג מ-32 ביט ל-32 ביט ומ-64 ביט ל-64 ביט. בעלי ויסטה Home Basic ו-Home Premium שישדרגו לחלונות 7 Home Premium, יוכלו גם הם לבצע שדרוג, ובעלי ויסטה Business יוכלו לבצע שדרוג לחלונות 7 Professional. כל מסלול אחר ידרוש התקנה נקייה. למעשה, תוכנית ההתקנה אפילו לא תציע לבצע תהליך שדרוג אם מערכת ההפעלה בה היא תותקן אינה מתאימה לדרישות המחמירות המוצגות בטבלה זו.

יש לציין, כי עוד לפני פרסום הטבלה הבהירה מיקרוסופט שבעלי חלונות XP יוכלו אמנם לרכוש ערכת שדרוג, אך השדרוג בפועל פירושו יהיה התקנה חדשה ונקייה. החברה המליצה לבצע התקנה במחשב חדש לחלוטין, אך כעת מתברר שגם רוב בעלי חלונות ויסטה, אם ירצו לבצע שינוי כלשהו למהדורה שאינה מקבילה במדויק למהדורה הנוכחית שלהם, יצטרכו לבצע התקנה נקייה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים