מסתמן: יבמ תאלץ לנהל מאבק על SPSS

על פי פיטר גולדמכר, אנליסט מחברת Cowen & Co, אורקל, סאפ או HP עשויות להגיש הצעות גבוהות מזו שהגישה יבמ לרכישת ספקית התובנה העסקית, בסכום של 1.2 מיליארד דולרים

"משיחות שערכנו עולה, כי SPSS עשויה לקבל הצעות רכש נוספות" – כתב פיטר גולדמכר, אנליסט מחברת Cowen & Co, בהודעה שפרסם למשקיעים. לדבריו, אין להתייחס לרכישה המתוכננת של SPSS על ידי יבמ (IBM), בסכום של 1.2 מיליארד דולרים, עליה נודע בשבוע שעבר, כאל עסקה סגורה.

בתחילה העריכו, כי "הפרמיה הדרמטית" שמגלמת ההצעה של יבמ, מעל שוויין של מניות SPSS, מבטיחה שחברות אחרות, דוגמת סאפ (SAP) או HP, לא ינסו להגיש הצעות טובות יותר. אולם, יתכן שאסטרטגיה זו לא צלחה, על פי גולדמכר. "לא ניתן לשלול את האפשרות שיוגשו הצעות נוספות", לדבריו. הוא אישר שגם אורקל (Oracle), אשר ידועה כחובבת נלהבת של קרבות השתלטות, עשויה להגיש הצעה כזו.

בריאיון שהעניק בשבוע שעבר לשבועון InformationWeek האמריקני, דווקא הביע ביל מק'דרמוט מסאפ תמיכה ברכישת SPSS על ידי יבמ. "מדובר בשתי חברות שהן שותפות וידידות שלנו, ולהערכתי הרכישה על ידי יבמ תתרום ליחסים בין סאפ לבין SPSS", אמר מק'דרמוט, נשיא סאפ ומנהל המכירות העולמי של החברה.

אורקל סירבה למסור תגובה ביחס לעניין האפשרי שלה ברכישת SPSS.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים