סיסקו: הרווח הנקי ברבעון השני של 2009 צנח ב-46.33% והסתכם ב-1.08 מיליארד דולרים
הכנסותיה של החברה פחתו גם הן, והסתכמו ברבעון החולף ב-8.54 מיליארד דולרים בלבד - קיטון של 17.56% לעומת הרבעון המקביל אשתקד ● ג'ון צ'יימברס, מנכ"ל סיסקו, דווקא מרוצה מהשמירה על הרווחיות: "הצגנו רבעון חזק בתקופה עסקית מאוד מאתגרת, תוך שימת דגש על צורכי הלקוחות ועל משמעת ביצועית"
סיסקו (Cisco) פרסמה את תוצאותיה העסקיות לרבעון השני של 2009, ומהן עולה, כי המשבר הכלכלי השפיע באופן משמעותי על החברה. רווחיה של סיסקו צנחו בלא פחות מ-46.33% לעומת הרבעון המקביל אשתקד, והסתכמו ב-1.08 מיליארד דולרים. גם הכנסותיה של החברה הצטמקו באופן משמעותי, והן הסתכמו ב-8.54 מיליארד דולרים – קיטון של 17.56% לעומת הרבעון המקביל בשנה שעברה.
מכירת מוצרים הכניסה לסיסקו 6.73 מיליארד דולרים ברבעון המדווח – ירידה של 22.12% לעומת הרבעון המקביל ב-2008. ההכנסות ממכירת שירותים דווקא עלו ל-1.81 מיליארד דולרים – גידול של 4.76% לעומת הרבעון המקביל של השנה הקודמת. ההוצאות הגולמיות של סיסקו פחתו ב-17.65% והסתכמו ב-3.07 מיליארד דולרים. הרווח הגולמי פחת ל-5.46 מיליארד דולרים – ירידה של 17.64% לעומת הרבעון המקביל בשנה הקודמת.
במהלך הרבעון המדווח חוללה החברה הוצאות תפעוליות בסך ארבעה מיליארד דולרים – ירידה קלה של 2.46% לעומת הרבעון המקביל בשנה הקודמת. רוב הקיצוצים באו לידי ביטוי בהוצאה על מחקר ופיתוח, וכן בהוצאות שיווק ומכירות: ההוצאה על מחקר ופיתוח ירדה ל-1.28 מיליארד דולרים – קיצוץ של 70 מיליון דולרים, או 5.19% לעומת הרבעון המקביל אשתקד, ואילו ההוצאה על שיוווק ומכירות ירדה ב-240 מיליון דולרים, או 10.67%, והסתכמה ב-2.01 מיליארד דולרים. ההוצאות הניהוליות דווקא גדלו ל-488 מיליון דולרים – 37.85% יותר מאשר ברבעון המקביל אשתקד.
ג'ון צ'יימברס, מנכ"ל סיסקו: "הצגנו רבעון חזק בתקופה עסקית מאוד מאתגרת, תוך שימת דגש על צורכי הלקוחות ועל משמעת ביצועית".
תגובות
(0)