אל"מ חנן איסרוביץ', מפקד ממר"ם: "ללא מערכות מידע, צה"ל יודע לעשות פחות"

"מערכות ה-IT הצבאיות הן מנוף משמעותי להגנת האזרחים", אמר אל"מ איסרוביץ' ● לדבריו, "בסיוען, אנחנו יודעים להתריע על נפילת טילים נקודתית, ברמה של קילומטר רבוע"

"התלות שלנו ב-IT הפכה משמעותית בצבא ובאזרחות כאחד. ללא מערכות מידע, צה"ל יודע לעשות פחות. ה-IT הוא מנוף משמעותי להגנה על האזרחים", כך אמר אל"מ חנן איסרוביץ', מפקד ממר"ם שבאגף התקשוב.

אל"מ איסרוביץ' דיבר בכנס הסיום של מחזור ו' של פרויקט "פיתוח מנהיגות טכנולוגית וניהול ידע- CTM-Ed". הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך אמש (ד') על ידי נס ישראל בוואהל סנטר בר אילן שבגבעת שמואל. השתתפו בו מאות בוגרי התוכנית והוריהם, כמו גם בכירים במשק ונציגי ממשלה, צמרת אגף התקשוב בצבא, ראשי עיריות ורשויות מקומיות, מנהלי מחלקות חינוך, אנשי ומנהלי היי-טק ואנשי מחקר ופיתוח.

לדברי מפקד ממר"ם, "כיום אנחנו יודעים איך לעשות התראה ממוקדת לאזרחים ועושים זאת. בזמן מלחמת המפרץ הראשונה, ב-1991, הפעלנו אזעקות ברחבי הארץ על מנת להתריע מפני טילים. כיום אנחנו יודעים להתריע נקודתית, ברמה של קילומטר רבוע".

בהתייחס לאירועים הביטחוניים בצפון אמר אל"מ איסרוביץ' כי "אנחנו, באגף התיקשוב, יודעים ללוות את הפעילות המבצעית של צה"ל בטכנולוגיה רבה ועלינו לוודא כי טכנולוגיה זו תעבוד במציאות מורכבת ומאתגרת".

הוא ציין כי "הסייבר הפך להיות אתגר משמעותי וישראל מובילה תחום מחקרי זה. מדובר במצב שמאתגר אותנו, כיוון שהתוקף יכול לשבת עם קבקבים בחדר עם מיזוג אוויר, וכך הוא עלול לפגוע במערכות המבצעיות של צה"ל. אנחנו פועלים רבות על מנת שזה לא יקרה".

"אני אומר לתלמידים בבית הספר של ממר"ם שעד שהם יסיימו את לימודיהם, הידע אותו הם צברו יהיה לא רלוונטי. מה שיהיה רלוונטי הוא הכלים, הקשרים הבין אישיים והמיומנויות אותן הם רכשו במהלך הלימודים. כך הם יוכלו לקבל ולפתח מחשבה מקורית ומרשימה", אמר אל"מ סנדרוביץ'.

הוא סיים בפנייה לבוגרי הפרויקט: "אנחנו עוסקים בתקשוב מבצעי. נדע לקחת את הידע שלכם ולנתב אותו לטובת הגנה טובה יותר על מדינת ישראל. כיום שוררת בצה"ל ההבנה שחלק חשוב בטכנולוגיה הוא אנשים. תוכלו לתרום לביטחון ישראל עם הכלים שרכשתם בפרויקט".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. ארז

    אין ספק שבימנו, ימי הזוהר של ממר"ם, לא הינו מוצאים מפקד שיגיד משפטים עם כל כך הרבה עומק וראיה אסטרטגית שכזאת. אוי לצבא, שזאת יחידת המחשב שלו!

אירועים קרובים