מחקר מבוסס כלי סאס העלה שהתקנת מערכות התראה במכוניות מביאה להפחתת 45% משיעור התאונות

ניתוח הנתונים הוביל להמלצה להפחית ב-15% את עלויות הביטוח של בעלי כלי רכב המצוידים במערכות אלו

התקנתן של מערכות התראה לאי שמירת מרחק במכוניות מביאות לצמצום השיעור של תאונות דרכים ב-45%, כך עולה ממחקר חדש שנערך בארץ.

המחקר בוצע על ידי רון בינה אקטוארית, והתבסס על שימוש בכלי אנליטיקת נתונים של סאס (SAS). סאס מיוצגת בישראל על ידי מיה מחשבים. רון בינה אקטוארית מפעילה את מאגר הנתונים הסטטיסטי, המרכז את נתוני הפוליסות והתביעות של כל חברות הביטוח בענף ביטוחי החובה לרכב בישראל. החברה התבקשה על ידי משרד האוצר לחקור את השפעתן של מערכות התראה של אי-שמירת מרחק (FCW) וסטייה מנתיב (LDW). המחקר העלה ממצאים בעלי חשיבות להגברת הבטיחות ולהוזלת פוליסות ביטוח.

במסגרת המחקר נבדקו נתונים שהועברו ממשרד האוצר וכן ממאגר הנתונים הסטטיסטי בענף רכב חובה בישראל, אשר כולל נתוני פוליסות ותביעות משנת 1985 – של כל חברות הביטוח בישראל.

קובי ביטר, מנכ"ל מיה מחשביםהחישוב בחן את ההשפעה על שכיחות התביעות – לאחר ניטרול ההשפעה של משתנים אחרים – על מנת למצוא את השפעת ההתקנה של מערכות ההתראה בלבד, על שכיחות התביעות. המודל בו נעשה שימוש, מסביר את שכיחות התביעות, על פי מדדים של תמהיל הנהגים ומאפייני הרכב.

מניתוח הנתונים של המשפיעים השונים על שכיחות תאונות ותביעות, עולה כי שיעור ההפחתה בשכיחות התביעות של בעלי כלי רכב שהיו מצוידים במערכות התרעה עמד על 45%. בשל כך המליצו אנשי רון בינה אקטוארית, המלצה שמרנית, לדבריהם – להפחית ב-15% את עלויות הביטוח של בעלי כלי רכב המצוידים במערכות אלו. המשך המחקר בשנים הבאות, מעריכים אנשי החברה, יביא להמלצה עתידית של הגדלת ההנחה.

לדברי שחר רון, מנכ"ל ואקטואר ראשי ברון בינה אקטוארית, "המדובר בתוצאות דרמטיות, שמאפשרות הורדה במחירי ביטוח החובה של כלי רכב בהם מותקנות מערכות ההתראה. המחקר הוכיח כי המערכות הללו, יש ביכולתן להפחית את כמות התאונות ויכולות להציל חיי אדם. בחרנו בסאס ככלי מרכזי לניתוחים שלנו".

קובי ביטר, מנכ"ל מיה מחשבים, ציין כי "השימוש המושכל בכלים אנליטיים הינו כלי רב עוצמה, שיוביל מהפכות בעולם העסקי, על ידי שיפור רווחיות, הוזלת עלויות ללקוחות וכפי שנוכחנו במקרה הזה – גם הצלה ושמירה על חיי אדם".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים