יגאל שניידר, מנכ"ל אלכסנדר שניידר: "כמו ילד, כל דטה סנטר הוא יחיד ומיוחד"

"יש במרכזי מיחשוב ציוד רב ומורכב, וטעויות בהם עולות הרבה, בין אם הן מתגלות ביום הראשון לאחר המקרה או אחרי 3-4 שנים", אמר שניידר ● הוא ציין כי בעקבות החשיפות של סנואודן, המגמה היא להקים דטה סנטרים במדינות בהן נמצאים הלקוחות

"הדטה סנטרים הם מתקנים קריטיים ויש לחברות אינטרס לוודא שהם יעבדו תמיד. דטה סנטר הוא כמו הילד שלנו, אחד ויחיד, והסיכוי לטעות בדברים שקשורים אליו משמעותי מאוד וכרוך בסיכון רב", כך אמר יגאל שניידר, מנכ"ל אלכסנדר שניידר.

שניידר דיבר במהלך סיור שערך פורום דטה סנטרים של אנשים ומחשבים במתקן של Med-1 בטירת כרמל. במסגרת הסיור התוודעו חברי הפורום למרכז הענק, שכולל אלפים רבים של שרתים.

לדברי שניידר, "יש במרכזי מיחשוב ציוד רב ומורכב, וטעויות בהם עולות הרבה. יכול להיות שהטעות לא תתגלה ביום הראשון או בחודש הראשון לאחר המקרה, אלא אפילו אחרי 3-4 שנים. ב-Med-1 הסיכון יורד, כי המערכות כבר נוסו, ועדיין, יש הרבה מאוד דברים שהכרחי לבדוק".

הוא סיפר על מקרה שאירע אצל לקוח של החברה שבראשה הוא עומד. "הקמנו מתקן אצל חברה פיננסית ואחרי מספר חודשים הוא נפל עקב חיבור חשמלי לא תקין", אמר. "פיתחנו תהליך הסמכה מבצעית, תכננו וייצרנו מערכות שמתנהגות כמו שרתים. במקרים כאלה, אנחנו מתקינים את המערכות בתוך הארונות, שמים חיישנים אלחוטיים בשלושה גבהים – מלפנים ומאחור, מתקינים מוקד שליטה ובטיחות ומבצעים תוכנית בדיקות, שאותה אנחנו מתכננים יחד עם בעלי המתקן בו נמצאים השרתים ועם היועצים".

"תוכנית הבדיקות חשובה משום שהיא הדרך האמינה היחידה להבטיח גילוי תקלות בתכנון, בביצוע ובמערכות", הוסיף שניידר. "זה מבחן אמת לכל המערכות בדטה סנטר, בודקים את כולן תחת עומס אמיתי. התהליך מתבצע לפני מעבר ה-IT, כשהקבלנים והמתכננים עדיין מחויבים לפרויקט. כחלק מהתהליך, מקבלים בזמן אמת אנימציה שמראה מה קורה בתוך החדר, והיא מאפשרת לנתח מה קורה".

"במהלך ההסמכה המבצעית אנחנו מאמתים שכל המערכות שסופקו ללקוח עובדות כמו שצריך", הוסיף. "אנחנו עושים את הדברים האלה לא במהלך חיי חדר אלא ממש עם ההקמה, כדי לגלות את התקלות. ההסמכה נותנת לנו ביטחון מאוד גבוה בשרידות של החדר וביכולתו להתמודד עם כל מיני תרחישים".

במהלך דבריו ציין שניידר כי אחת התוצאות של חשיפות אדוארד סנואודן היא המעבר של ארגונים להקמת מרכזי מיחשוב במדינות שונות בעולם, קרוב ללקוחות. "הסיבה לכך היא שהלקוחות רוצים שהדטה סנטרים בהם הם משתמשים יפעלו תחת החוקים של המדינות בהן הם נמצאים", אמר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים