מתי כהן, פאנאיה: "יש לרפא את דלקת הפרקים במערכות ה-ERP"

"מדובר במערכות ליבה, והשינוי שלהן צריך להיות מהיר. המנמ"רים אינם רוצים ואינם יכולים לסבול את צווארי הבקבוק הנוצרים בשל שדרוג או שינויים במערכות אלה", אמר כהן, ה-CTO של החברה

"גרטנר (Gartner) קבעה כי מערכות ה-ERP לוקות בדלקת פרקים. ביצוע שינויים במערכות אלה אורך חודשים. נדרש לשנות מצב זה כי הצד העסקי של הארגון לא יכול, ולא רוצה לחכות זמן כה רב", כך אמר מתי כהן, CTO פאנאיה (Panaya).

כהן היה דובר המפתח בכנס לקוחות שערכה החברה. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך היום (ג') באולם אירועים קריפטון בכפר הירוק, בהשתתפות עשרות מלקוחות החברה. את הכנס פתח יואב צור, לשעבר בכיר בנס ישראל וכיום יועץ מיחשוב עצמאי ושותף עסקי של פאנאיה בישראל.

כהן אמר כי בארגונים כיום, מתחיל להיווצר פער בציפיות בין אנשי ה-IT אל מול הארגון, כאשר הארגון מתחיל להיעזר במערכות IT מבוססות מיחשוב ענן, דוגמת Salesforce.com, כדי לשפר את קצבי השינויים. הסיבה לכך, לדבריו, היא כיוון שהשדרוגים של מערכות ענן אינם קיימים, בעוד שדרוג מערכות ERP המותקנות באתר הלקוח – אורך חודשים.

"מערכות ה-ERP הן מערכות ליבה", אמר כהן, "הן יושבות במרכז, ועובדות מול גורמים שונים בארגון – משאבי אנוש, שירות לקוחות, בילינג, מסחר מקוון, הפורטל ועוד. ככאלה, השינוי שלהן צריך להיות מהיר, ופה פאנאיה נכנסת לתמונה. אנו יודעים למצוא תקלות ולהאיץ את תהליכי הבדיקות בכל שינוי – כך שהארגון מקבל את מבוקשו מהר יותר מבלי לפגוע באיכות התוצאה".

מערכות ה-ERP, הסביר כהן, "שופעות שורות קוד, ומכילות 250 אלף טבלאות של התאמות. ככאלה, השדרוג שלהן אורך זמן רב, כי הוא כרוך בביצוע בדיקות רבות. יש לשנות את המערכת ולעדכנה, מבלי שהדבר ייקח רבעון, הביזנס לא מוכן לסבול זאת. המנמ"רים אינם רוצים ואינם יכולים לסבול את צווארי הבקבוק הנוצרים בשל שדרוג או שינויים במערכות ERP. ההשוואה לשדרוג של מערכות העובדות בענן, שהן אורכות ימים, ומול צוותי פיתוח העובדים ב-Agile, היא השוואה שלא עושה טוב ל-ERP".

כהן ציטט נתון של חברות מחקר, לפיו על כל דולר שתוכנה עלתה, הארגון משלם לאורך השנים עשרה דולר על תחזוקה, שדרוגים ועריכת שינויים. "אנו חדורי אמונה, עם קבלות, שביכולתנו לרפא את מחלות הפרקים של מערכות ה-ERP. הדבר מחוייב המציאות, כי המדובר במערכות שיהיו עימנו שנים רבות".

"צריך להגיע למצב של אג'יליות בשינוי", אמר כהן, "כי כיום, בעידן הדינמי, המהיר והתחרותי, הביזנס לא יכול לחכות חצי שנה כמו פעם".

פאנאיה, אמר כהן, "החלה לפעול בעולם השדרוגים, וכיום אנו מטפלים בכל מחזור השינויים של הלקוח הארגוני. השינויים נובעים משני סיבות – העסקי והטכנולוגי".

"אנו יודעים לזהות את הבעיה", אמר כהן, "ומסייעים ללקוחות שלנו לשנות את המצב הקיים כיום, בו יותר מדי משאבים נדרשים לטובת הבדיקות, משאבים הצורכים כסף, כוח אדם וזמן. אנו יכולים למצוא את התקלות הטכניות של הספק, למצוא זאת מהר ולתת אותם ללקוח – בטרם ממשיכים הלאה. כך, ניתן לעמוד ב'דד ליין' של הפרויקט".

עינת אליאס, לשעבר ראש תחום פיתוח וטכנולוגיה ב-IT של פז. צילום: קובי קנטורכהן ציין כי במהלך שנות פעילותה של החברה, היא ערכה בדיקות לחמישה מיליארד שורות קוד של ERP של סאפ (SAP), "ונכנסנו לתחום מערכות ה-ERP של אורקל (Oracle) לפני שלוש שנים. כעת אנו מצויים בצעדים ראשונים בכניסה למערכות של Salesforce.com. עשינו יותר מ-4,000 פרויקטים, יש לפאנאיה יותר מאלף לקוחות ב-60 מדינות, ומאחורינו יותר ממיליון בדיקות".

כהן סיכם באומרו כי "אנו חברה המספקת ניהול בדיקות ובקרת איכות על הענן. הוא זה המאפשר לנו ליעל תהליכים ולהעביר את היצע שצברנו לעוד לקוחות. המטרה היא לשתף ולגלות מה לא עובד – בטרם עלייה לייצור באוויר".

"רצינו לקצר את זמני השדרוג של המערכת"
עינת אליאס, עד לא מכבר ראש תחום פיתוח וטכנולוגיה ב-IT של פז, שיתפה את הקהל בתובנות משדרוגי מערכות ה-ERP בחברה. היא ציינה כי פז היא חברה מוטת סאפ, "היא בליבה העסקית שלנו", ולה שלוש מערכות ERP של סאפ, וככזו, נערכו בחברה כמה שדרוגים למערכות במהלך העשור הקודם.

אליאס תיארה את תהליכי השדרוג בפז בטרם הם נעזרו באנשי פאנאיה. "לפני כן השדרוג כלל את העובדה שהמיישמים בודקים את כלל המערכת, בלא לדעת מה בשימוש ומה השתנה, צוות הפיתוח תיקן את כל התקלות שהתגלו בבדיקות. רכזי המיחשוב בדקו את כל המערכת בלי לדעת מה בשימוש ומה לא. היו יותר סבבי בדיקות ותיקונים – כל אלה הביאו להגדלת כמות כוח האדם המעורב בפרויקט השדרוג".

"לפני פאנאיה", אמרה אליאס, "הפרויקטים של שדרוג מערכות ה-ERP ארכו 8-9 חודשים. לאחריו הזמן התקצר במחצית.

הכלי של פאנאיה אמר לי מה לתקן ומה לבדוק, דבר שזירז תהליכים משמעותית. התכולה הצטמצמה, לוחות הזמנים התקצרו, השדרוג צרך פחות עבודה בפחות זמן, תוך קיצור סבבי הבדיקות".

אליאס סיכמה באומרה כי "פאנאיה מביאה אותך למצב של מיקוד וייעול במה שנדרש לעשות ובצורה המיטבית. הכלי שלה ידידותי, נוח להבנה ונוח לעבודה. אף שלא הכל ורוד – הצלחנו בעיקר בגלל פאנאיה".

הרצאה נוספת עסקה בשדרוג מערכת EBS בטבע לגרסה R12. את הכנס חתמה הרצאתו של העיתונאי דרור גלוברמן מערוץ 2, על מציאת נקודת האיזון בין ניתוק מרשת האינטרנט ובין גלישת יתר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים