שער הביטקוין ירד ביותר מ-27%

המטבע הדיגיטלי צנח לשפל הגדול ביותר בחודשיים האחרונים, אחרי שבאחת הבורסות הגדולות ביותר שעוסקות בו נעצרו כל המשיכות עד להודעה חדשה

השערים של המטבע הדיגיטלי ביטקוין (Bitcoin) צנחו אתמול (ב') לשפל הגדול ביותר שנרשם בחודשיים האחרונים לאחר שהבורסה הדיגיטלית Mt. Gox, השוכנת בטוקיו ועוסקת במסחר במטבע, הודיעה כי עצירת המשיכות שעליה הכריז ביום ו' תימשך "עד להודעה חדשה", בעקבות גילוי של פעילות חריגה.

בשערי הביטקוין קיימים הבדלים משמעותיים בין כל אחד מהשווקים, וב-Mt. Gox, אחת מזירות המסחר הידועות, נרשמה אחת מהצניחות הגדולות ביותר ביום אחד – מ-692 דולר ליחידת מטבע לכ-500 דולר, ירידה של יותר מ-27 אחוזים.

"הבעיה הטכנית חמורה הרבה יותר מכפי שידענו בעבר" אמר סבסטיאן גלי, אסטרטג מטבעות בבנק Societe Generale בניו יורק. "נראה שבשוק מתחילים להבין שקיימות בעיות ייחודיות למטבעות מסוג זה".

השערים של ביטקוין החלו לצנוח ביום ו' לאחר ש-Mt. Gox הודיעה על עצירה זמנית של משיכות בשל "בעיות טכניות" שטיבן לא הוסבר. בהודעה המעודכנת שפורסמה ביום ב' כבר הוכרזה עצירה "עד להודעה חדשה", בשל "גילוי של פעילות חריגה בארנקי ביטקוין, שכתוצאה ממנה נפתחה חקירה שהתנהלה בשבועות האחרונים. בחקירה נמצאו עסקאות שמחייבות בדיקה קפדנית יותר".

עוד צוין בהודעה שפורסה מטעם Mt. Gox כי "באג בתוכנת ביטקוין" אפשר לשנות פרטים של עסקאות. נראה כי בשל הבאג, ניתן היה לגרום לכך שהעברה שבוצעה מארנק אחד לאחר, תופיע כאילו לא בוצעה. כך ניתן לשוב ולבצע אותה העברה פעמים רבות. על פי Mt. Gox, בעיה זו אינה ייחודית לתוכנות של שוק זה והיא קיימת "בכל העסקאות שבהן מועברות יחידות ביטקוין לצד שלישי". עצירת המשיכות ב-Mt. Gox תימשך עד שהבעיה תיפתר.

כל מה שקשור לביטקוין מעניין אתכם? רוצים ללמוד עוד על הנושא? בואו לכנס הביטקוין של אנשים ומחשבים ב-27 לפברואר!

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים