ד"ר ענת גייפמן-ברודר: "כדי להניע ולשמר עובד, יש להקשיב לו ולהתעניין בו"

"גיוון של התפקיד, הרחבתו והעשרתו וכן רוטציה של תפקידים במסגרת הצוות - באמצעות כל אלה יכול המנהל לאתגר את העובדים", אמרה ד"ר גייפמן-ברודר, שהרצתה בקורס המנמ"רים של ג'ון ברייס-מכללת היי-טק ואנשים ומחשבים

"על מנת להניע עובד ולשמר אותו בארגון, ראשית יש להקשיב לעובד ולהתעניין בו. לעובד חשוב שהארגון והמנהל הישיר שלו מנהלים איתו מערכת יחסים אותנטית, ומאפשרים לו סביבת עבודה מבוססת ערכים ושקיפות", כך הסבירה ד"ר ענת גייפמן-ברודר.

ד"ר גייפמן-ברודר, מרצה ומנהלת אקדמית של תחום משאבי אנוש במרכז הישראלי לניהול, ומרצה לניהול במרכז ללימודים אקדמיים, אור יהודה, הרצתה בפני משתתפי קורס המנמ"רים של ג'ון ברייס מכללת היי-טק ואנשים ומחשבים בנושא הנעה ושימור של עובדים בארגון.

בהרצאתה דיברה ענת על תפקיד המנהל הישיר בהנעה ובשימור העובדים בצוותו. היא התייחסה לסביבת העבודה הרצויה ליצירת שייכות לארגון לאורך זמן, תוך הדגשת חשיבות הערכים עליהם מבוססת פעילות הארגון ואת השקיפות הנדרשת בין עובדים ומנהלים, ליצירת מחוייבות ארוכת טווח ביניהם.

"גיוון של התפקיד, הרחבתו והעשרתו וכן רוטציה של תפקידים במסגרת הצוות – באמצעות כל אלה יכול המנהל לאתגר את העובדים בצוות", הסבירה ד"ר גייפמן-ברודר, והוסיפה דרכים נוספות להנעה ושימור של עובדים: "מתן אוטונומיה לעובד (הגדרת גבולות ברורים לצד חופש גדול יותר בפעילות), טיפוח מומחיות ויצירת הבנה ובהירות של המטרות הניצבות בפני העובד, וכן מתן שליטה לעובד בעיסוקו תוך עידוד לחשיבה יזמית. מעורבות המנהל הישיר בקריירה של העובד, ותפקיד המנהל במתן תחושה של משמעות לעובד המבצע את משימותיו".

ד"ר גייפמן-ברודר ציינה גם את החשיבות של חיזוק העוצמות של העובד (בניגוד לגישה המדגישה את הטיפול בצדדים הפחות חזקים בתפקוד העובד) על מנת להביאו לביצועים גבוהים יותר.

בסיום ההרצאה המשתתפים מילאו שאלון שנועד לסייע בידם כמנהלים לאתר את העוצמות של עובדיהם והודגשו היבטים יישומיים של תוצאות שאלון זה.

קורס המנמ"רים של ג'ון ברייס מכללת היי-טק ואנשים ומחשבים הינו הקורס המוביל והיוקרתי ביותר בעולם מערכות המידע בישראל. בקורס עברו בשנים האחרונות מאות מבכירי תחום מערכות המידע ומנהלי מערכות המידע בשוק הישראלי והקורס זוכה להכרה על ידי גופים ציבוריים רבים ומהווה את תעודת הכניסה לתפקיד המנמ"ר בארגונים רבים. את הקורס מנחה מקצועית בנצי שפירא, אשר שימש במשך שנים רבות כמנמ"ר של ארגונים מובילים במשק כגון קוקה קולה, פלאפון וידיעות אחרונות .

המחזור הבא של הקורס אמור להיפתח בחודש פברואר .

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים