יצרנית אנגרי בירדס "תבחן מחדש" את קשריה עם רשתות הפרסום

"הריגול המדובר, אם אכן התרחש, היה יכול להתבצע דרך רשתות פרסום צד שלישי", כתבה חברת רוביו בהודעה שפרסמה ● היא קראה לשאר הגורמים בענף להגיב למהלכים של ה-NSA

אין מה לזעום על בינה מלאכותית. אנגרי בירדס

רוביו (Rovio), היוצרת של המשחק הפופולארי אנגרי בירדס (Angry Birds), הודיעה כי תבחן מחדש את קשריה עם רשתות הפרסום, בעקבות הפרסומים על כך שב-NSA – ובסוכנות הבריטית המקבילה GCHQ – יכולים לאסוף נתונים שמועברים על ידי אפליקציות למכשירים ניידים, באמצעות מערכות מיוחדות.

בהודעה רשמית של החברה, נמסר כי "הריגול המדובר, אם אכן התרחש, היה יכול להתבצע דרך רשתות פרסום צד שלישי, בהן משתמשים מיליונים של אתרים ואפליקציות בשלל תעשיות שונות. אם אכן רשתות הפרסום היו אלה שבהן התמקדו המרגלים, אזי שאין מכשיר המסוגל לגלוש באינטרנט שמחוסן ממעקב שכזה". החברה הוסיפה גם שהיא לא חולקת, משתפת או עובדת יחד עם אף סוכנות ריגול ממשלתית בעולם.

הפרטים שיכולות סוכנויות הריגול לאסוף כוללים נתונים טכניים בסיסיים, את מין המשתמש ומיקומו ובחלק מהיישומים גם פרטים רגישים יותר, כמו נטייה מינית. במסמך שפורסם הובא אנגרי בירדס, ש-1.7 מיליארד עותקים שלו כבר הורדו על ידי משתמשים ברחבי העולם, כדוגמה לאיסוף נתונים מרשתות פרסום שמודעות שלהן משולבות במשחקים.

בעקבות הפרסומים קרא מנכ"ל החברה הפינית גם לשאר הגורמים בענף להגיב לשימוש שעושים בסוכנויות הריגול בנתונים מסחריים המועברים באינטרנט.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים