בנט: "ההיי-טק יגרום לנו להיזכר בדרוזים לא רק בימי זיכרון"

"אני קורא לנוער הדרוזי להשקיע וללמוד בכל הכוח מתמטיקה, מדעים, אנגלית וטכנולוגיה", אמר שר הכלכלה בטקס חנוכת מרכז ההכוון התעסוקתי הראשון לדרוזים ולצ'רקסים ● לאחר הטקס הוא סייר בחברת באבקום סנטרס, שנרכשה על ידי מטריקס

"יש לנו נטייה להיזכר בדרוזים ובצ'רקסים רק בימי זיכרון ורק כשיש נופלים מקרבן. באנו לשנות זאת ולהיזכר בכם בכל ימות השנה. תראו בי כנציג שלכם וכשר הדרוזי בממשלת ישראל", כך אמר שר הכלכלה, נפתלי בנט, בטקס חנוכת מרכז ההכוון התעסוקתי הראשון למגזרים אלה. לאחר הטקס הוא ביקר בחברת באבקום סנטרס, שנרכשה על ידי מטריקס.

בנט כינה את המרכז החדש "החיבור בין החברה לכלכלה". הוא קרא לנוער הדרוזי "להשקיע וללמוד בכל הכוח מתמטיקה, מדעים, אנגלית וטכנולוגיה. זה קריטי. אנחנו, במשרד הכלכלה, יודעים לתת הכוון. אנחנו חותרים לא רק לאחוזי תעסוקה גבוהים אלא גם לכך שאיכות המשרות תהיה גבוהה. איננו קוסמים ולא נצליח להחיות תעשיות מתות, ולכן אין ברירה אלא לדחוף את הילדים למקצועות אקדמיים רלוונטיים".

השר הוסיף כי "אנחנו, מהצד שלנו, ניתן את כל הרוח הגבית, ואני מתחייב שהמרכז הזה והמרכז הבא אחריו יהיו במימון משרד הכלכלה לפחות לחמש השנים הקרובות".

טקס חנוכת המרכז התקיים בהשתתפות ראש העדה הדרוזית, השייח' מוופק טריף; ראש מועצת ירכא, והיב ח'ביש; הממונה על התעסוקה במשרד הכלכלה, מיכל צוק; מנכ"לית תב"ת גוינט, סיגל שלח; ומנהל תחום בכיר במשרד ראש הממשלה, האשם חוסין.

יצוין כי המרכז בירכא כבר פועל מזה מספר חודשים על פי החלטת הממשלה והוא הראשון משלושה מרכזים שישרתו 15 כפרים דרוזים וצ'רקסיים באזור הגליל. בסך הכול, מדובר באוכלוסיה של כ-80 אלף איש.

מרכזי התעסוקה מהווים One Start Shop לבלתי מועסקים הנמצאים מחוץ לעולם העבודה, ומספקים מידע וסיוע להשתלבות והכוונה לתעסוקה הולמת. עוד הם מספקים הכשרה מקצועית, הכוונה להשלמת השכלה ולהשכלה גבוהה, השמה הולמת וליווי לאורך זמן. ההשמות מתבצעות על ידי מערך קשרי מעסיקים ייחודי.

בביקורו בחברת באבקום סנטרס התמקד בנט בפעילות הליבה של החברה: מתן שירות והפעלת מוקדים המושתתים על שירות לקוחות, מוקדי מכירות ומוקדי תמיכה מרחוק. החברה שמה דגש על העסקת נשים ערביות ודרוזיות, ויש לה שתי חטיבות: חטיבת שירות הלקוחות, שמונה כ-1,350 עובדים, וחטיבת התוכנה, שמונה כ-60 מהנדסים והנדסאים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים