ניצחון חלקי לאיגוד בתי התוכנה; השופטת לנציגי המדינה: לכו לפשרה במכרז כוח האדם של החשכ"ל

בתום הדיון בבית המשפט לעניינים מינהליים בעתירת איגוד בתי התוכנה נגד מכרז המיחשוב של החשב הכללי, הורתה השופטת לשני הצדדים להיכנס למו"מ מרתוני שבו ינסו להגיע להסכמה על פתיחת מספר סעיפים, ולאפשר לחברות להגיש מחדש את הצעותיהן ● מחר (ב') יערך דיון בוועדת הכספים של הכנסת בנוגע להשלכות של המכרז על מעמדם של עובדי ההיי-טק

נציגי איגוד בתי התוכנה ונציגי פרקליטות המדינה יפתחו במו"מ מרתוני, כדי לנסות להגיע להסכמה על האפשרות שמספר סעיפים במכרז בתי התוכנה של החשכ"ל יפתחו, ויאפשרו לחברות להגיש מחדש את הצעותיהן. כך הוחלט היום (א') אחר הצהריים בדיון נוסף בעתירה של איגוד בתי התוכנה, שנערך בלשכתה של השופטת מוסיה ארד.

הדיון, כזכור, הופסק ביום ד' כשנציגי המדינה אמורים היו לחזור עם תשובות עקרוניות לגבי האפשרות לפתוח מספר סעיפים במכרז, על מנת שהחברות הספקיות תוכלנה להגיש הצעותיהן שוב. נציגי המדינה השיבו בדיון בחיוב והשופטת קבעה שהם יפגשו עם נציגי האיגוד וינסו להגיע להסכמה. השופטת ארד הביעה תמיהה מדוע מאז תום הדיונים ביום ד' ועד היום לא נערכו פגישות בין שני הצדדים, והאיצה בנציגי המדינה להגיע לסיכומים עד מחר בבוקר.

ועדת הכספים של הכנסת תדון מחר בבוקר בארבע הצעות לסדר שהגישו חברי כנסת בנושא מכרז שירותי המיחשוב הממשלתיים על מעמדם ותנאי עבודתם של מאות עובדי היי-טק. את ההצעות הגישו חברי הכנסת יעקב אדרי, אורי אורבך, שלי יחימוביץ' ואחמד טיבי. בדיון אמורים להשתתף גם נציגי איגוד בתי התוכנה, אולם השתתפותם תלויה בתוצאות המו"מ עם המדינה לגבי פתיחת סעיפי המכרז.

תגובות

(7)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. שמעון

    עד שהמדינה תתעורר ... עובדי תוכנה לכו לעבוד באוסטרליה !!! לפרטים http://www.immi.gov.au/skilled/general-skilled-migration/

  2. משה

    חברים ... תנו למדינה ובתי התוכנה לריב כמה שהם רוצים .... באוסטרליה מחפשים אנשי תוכנה .... שם ההתקשרות היא באופן ישיר עם העובד (ללא אוכלי חינם). השכר יותר טוב ... בקיצור יש טפסים באתר שגרירות אוסטרליה ... שווה!!! כשהמדינה תיקח אחריות על עובדי המחשוב שלה, נשקול האם שווה לחזור.

  3. יוסי

    הצעתי היא לבטל את סעיף הגבלת הניידות של כ"א. ודאי שבמקרה שעובד מוצב במקום כלשהו במשבצת כלשהי ורוצה לעבור למקום אחר שם מוצעת לו משבצת טובה יותר,אין זה הוגן להכניסו לצינון של חצי שנה. כמו"כ,כידוע כולנו בני אדם,ולעיתים לא מסתדרים עם מישהו או שמיצינו את עצמנו בתפקיד,האם זה הוגן כעת להכריח העובד להמשיך להיות במקום שבו אין לו סיפוק ו/או חדוות יצירה? יש לבטל סעיף זה ולאפשר ניידות עובדים ממקום למקום.

  4. דודו

    אפשר לחשוב ... הייתי מבין שאם בתי התוכנה היו לוקחים אחריות על העובדים ונותנים להם 3 -6 חודשים של הסתגלות בין מעסיק בפועל למעסיק בפועל, אז זה ברור שהתקורות של בתי התוכנה צריכות להיות יותר גדולות, כדי לממן לעובד זמן שהוא לא מועסק ומחפשים לו מעסיק בפועל חלופי. בכל המכרז הזה אין התייחסות לתנאי עבודתו של העובד והמדינה מסתתרת מאחורי בתי התוכנה כדי לא להעסיק את העובדים ישירות אצלה. שלי ואורי היום זה יום המבחן שלכם לדאוג לזכויותיהם של העובדים ....

  5. rech

    איזה סעיפים? אל תתקפלו ואל תנצלו את העובדים. ועדת הכספים - הפסיקו את העושק של העובדים והגנו על מעמדם ותנאי עבודתם של עובדי היי-טק במשרדי הממשלה - הגיע הזמן להפסיק את הגזלה מהקופה הציבורית על חשבון העובדים. רשמו לפניכם יעד לעתיד: ביטול בתי התכנה !!!!!!!

  6. בכיר בתעשייה

    האם טל הרמתי יסיק מסקנות ויתפטר? האם הוא ישא בכשלון שלו במכרז.... טל- טול קורה מבין עיינך- אל יהייה גאווה במעשיך. קודמך בתפקיד חטא בכך ואתה הולך בעקבותיו....מלחמות מלחמות ללא תוצאות. הפסק להלחם, התחל לעשות. עזוב את העבר התרכז בעתיד.

  7. אבי

    אני קורא לנציגי המדינה לדרוש הפשרה הבאה: להעלות את רמת התקורה ל-13% וללכת לתיחור עליה בין החברות. כך גם יקבלו בתי התוכנה העושקים את הנוק אאוט ולא יוכלו מאידך לאמר שלא ניסו להגיע אתם לפשרה. בנוסף,אפשר גם להפריד את המכרז לחברות כ"א ולבתי תוכנה,לחברות כ"א לתת 5% תקורה ללא תיחור ולבתי תוכנה 13% עם תיחור.

אירועים קרובים