אורקל מדביקה את יבמ: רוכשת את גולדן גייט – חברה לשילוב נתונים בזמן אמת

לפי אורקל, עסקת הרכישה בוצעה כדי "ליצור פלטפורמה כוללת ושלימה לשילוב מידע" ● לדברי החברה, העסקה תוביל להכפלת יכולות שכפול המידע והשינוע שלו, מה שיוביל לכך שהלקוחות יוכלו להגדיל את יכולות ה-BI שלהם ● היקף העסקה לא נמסר לפרסום

אורקל (Oracle) הודיעה על כוונתה לרכוש את גולדן-גייט (Golden-Gate), חברה המפתחת תוכנה לאינטגרציה של נתונים בזמן אמת. פרטי העסקה לא נמסרו לפרסום, אולם היא צפויה להיסגר בהמשך השנה, בכפוף לאישורי הרגולטור.

בהודעה שפרסמה אורקל נכתב, כי הרכישה "תיצור פלטפורמה כוללת ושלימה לשילוב מידע". ג'דסון אלט'וף, סגן נשיא לשותפים עסקיים וערוצי הפצה באורקל, אמר, כי "שותפינו העסקיים ייהנו מהעבודה על פתרון יחיד שיספק ללקוחות פלטפורמה כוללת לשילוב מידע בזמן אמת, וירחיב את היצע המערך שלנו". החברה הוסיפה, כי הרכישה של גולדן-גייט תרחיב את יכולות שכפול המידע ויכולת השינוע שלו למגוון מקורות, מה שיגדיל את יכולות ה-BI שניתן יהיה להפיק מהנתונים המעובדים, כמו גם את היכולות של היישומים לטפל במקורות מידע אלו בצורה מושכלת ונרחבת. עוד ציינה אורקל, כי שילוב מוצרי גולדן-גייט יביא לצמצום הנפילות של היישומים במהלך ביצוע שדרוגים. אורקל תוסיף את תוכנות החברה הנרכשת למערך מוצרי התווכה שלה, פיוז'ן.

חסן ריסבי, סגן נשיא אורקל לתווכה, הוסיף שהרכישה תביא ללקוחות יותר יכולות בעולם הביצועים וניהול הביצועים, לצד שיפור בעולם הבינה העסקית וההמשכיות העסקית, עם אספקת מידע ונתונים מטוייבים בזמן אמת. "הצורך בשיפור הביצועים בסביבה גלובלית של מיחשוב, הפועלת מסביב לשעון – היא מחוייבת המציאות, והיא זו שהניעה אותנו לרכישה", אמר ריסבי.

לספקיות תוכנה דוגמת גולדן-גייט יש דרישה הולכת וגוברת, בשל הצרכים העסקיים הגדלים לשלב ולסנכרן נתונים ממגוון מקורות, בזמן אמת, עבור ריבוי של יישומים קריטיים ומוטים-עסקית. הרכישה אמורה לחזק את כוחה של אורקל במאבקה מול יבמ (IBM), שרכשה ב-2005 את ספקית התוכנה אסנשיאל (Ascential) תמורת יותר ממיליארד דולרים, וכן מול ספקיות עצמאיות לניהול ושילוב מידע, דוגמת אינפורמטיקה (Informatica).

שתי החברות עובדות בשיתוף פעולה כבר כעשור, וכמה ממוצרי גולדן גייט משולבים עם כמה ממוצרי אורקל. יצוין, כבר בעבר נוהל משא ומתן לרכישת גולדן-גייט על ידי אורקל, אלא שאורקל סירבה לשלם את הסכומים שדרשה גולדן-גייט, וזו לא הסכימה להתפשר. בסוף השבוע האחרון הצדדים הגיעו לעמק השווה. עד שהרכישה תאושר סופית, שתי החברות תמשכנה לפעול בשיתוף פעולה ולמכור את מוצריהן כל אחת לחוד.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים