היום: המדינה תודיע לבית המשפט האם היא מתכוונת לתקן את מכרז בתי התוכנה

המדינה תשיב בדיון שיתקיים בבית המשפט לעניינים מנהליים בירושלים להצעתה של השופטת מוסיה ארד לפתוח את המכרז מחדש, כך שהחברות המשתתפות בו יוכלו להגיש הצעות מתוקנות ● בדיון שהתקיים בשבוע שעבר אמרה השופטת ארד, כי מטרות המכרז ראויות, אולם הביעה ביקורת על כמה מסעיפיו

בית המשפט לעניינים מנהליים בירושלים ימשיך היום (א') לדון בעתירות של איגוד בתי התוכנה ומטריקס נגד מכרז בתי התוכנה של החשב הכללי במשרד האוצר. הדיון, שהחל בשבוע שעבר, הופסק לאחר שהשופטת מוסיה ארד, נשיאת בית המשפט המחוזי בירושלים, הציעה לנציגי המדינה לפתוח את המכרז מחדש על מנת לאפשר לחברות המשתתפות בו להגיש הצעות מחודשות. אלה צפויים להשיב בנושא בדיון היום.

השופטת ארד התייחסה בדיון לפוטנציאל שיש במכרז לשינוי איכות כוח האדם שייתן את שירותי המיחשוב לממשלה. היא אמרה, כי אינה מבינה בנושא זה, אולם ברור לה ששינוי כזה יכול להתקיים. היא הביאה כדוגמה את שירותי המיחשוב שהיא עצמה מקבלת בבית המשפט, בהם הקלדנית העובדת עמה. "אם יחול שינוי ואיכות כוח האדם תרד, יכול להיות שלא אוכל לקבל שירותים באותה רמה, ואז – כל תהליך העבודה ייפגע". עם זאת, הבהירה השופטת ארד, כי אינה מתכוונת להתערב בסעיף זה וכי הוא נתון לשיקול דעתם של עורכי המכרז. לדבריה, היא נותנת בהם אמון.

במהלך הדיון התייחסה השופטת ארד לדבריו של סגן החשב הכללי, טל הרמתי, בראיון לדה מרקר, שבהם תקף את בתי התוכנה. הנושא עלה לדיון לאחר שנציג הפרקליטות האשים את בתי התוכנה בכך שהם מנהלים את המאבק המשפטי בתקשורת. בתגובה שלף עורך הדין מטעם בתי התוכנה את דבריו של הרמתי, ואמר, כי דווקא המדינה מנהלת את המאבק דרך התקשורת. השופטת ארד לא הסתירה את מורת רוחה מהראיון והציעה לשני הצדדים לא לפתוח את הנושא לדיון, כדי שלא תביע בו עמדה. לאחר הדיון אמר הרמתי לאנשים ומחשבים, כי הראיון נערך לפני שלושה שבועות, באישור דובר משרד האוצר, וכי עיתוי הפרסום נתון לשיקול דעת מערכת הארץ ולא הייתה לו כל שליטה על כך.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים