גוגל הסירה מחנות האפליקציות משחק שריגל אחרי שיחות ווטסאפ של משתמשים

Balloon Pop 2, משחק פופולרי בגוגל פליי, הורד על ידי ענקית האינטרנט לאחר שתיעד וגנב שיחות מיישום ההודעות המיידיות

מערכת ההפעלה אנדרואיד (Android) ממשיכה למשוך אליה פעילות רבה בתחום הרושעות. רק לאחרונה, כך מתברר, הסירה גוגל (Google) מחנות האפליקציות של אנדרואיד, גוגל פליי (Google Play), אפליקציה נוספת שהתחזתה למשחק, אך למעשה פעלה כאפליקציה זדונית ששמה לה למטרה דווקא את משתמשי ווטסאפ (WhatsApp).

המשחק, Balloon Pop 2, אמנם נראה על פניו כמשחק תמים, אבל ברקע הוא תיעד את השימוש בווטסאפ של מתקיני המשחק, כולל כל שירותי השיחה שהיא מעניקה, ופרסמה את השיחות במלואן באתר בשם WhatsApp Copy, בו כל אחד היה יכול למצוא תמלילי שיחה מלאים.

זו לא הפעם הראשונה בה יוצרי נוזקות ורושעות מנצלים את חנות האפליקציות של ענקית האינטרנט. לעתים רבות משתמשים מורידים אפליקציה זדונית ללא ידיעתם, ונחשפים לכך רב כעבור מספר ימים. עם זאת, לרוב מצליחה גוגל, בעזרת חברות האבטחה, לאתר את האפליקציות הללו.

"יש לנקוט במשנה זהירות, אפילו אם מקפידים להתקין אפליקציות מהחנות הרשמית של גוגל", מזכיר רונן מואס, מנכ"ל חברת האבטחה ESET ישראל. "הרבה הורים מאפשרים לילדים שלהם להתקין אפליקציות משחק על המכשיר. כאשר הילדים רואים יישום צבעוני, שמושך את תשומת לבם, הם לא תמיד חושבים על ענייני אבטחה לפני שהם מתקינים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים