ויקטור אררה, יועץ מיחשוב: "מנמ"רים צריכים לדעת פוליטיקה, זה ימנע מקרים כמו פרישתה של כרמלה אבנר"

"אני מציע להכניס את הנושא לתוכניות הלימוד של המנמ"רים. זה לא משהו שנולדים איתו, אלא צריך ללמוד, לתרגל ולהפיק לקחים", אמר אררה, יועץ מיחשוב בכיר ● ד"ר נחמן אורון, יועץ מיחשוב אסטרטגי לממשלה: "הממשלה תלך עקב בצד אגודל עם המגמות שאליהן הולך כלל השוק – מיחשוב נייד ומיחשוב ענן"

"הכנסת פוליטיקה ללימודי המנמ"רים תימנע לעתיד מקרים כמו זה של כרמלה אבנר, ראשת מטה התיקשוב הממשלתי, שהודיעה על פרישתה מתפקיד", כך אמר ויקטור אררה, יועץ מיחשוב בכיר ומוביל מסלול תחבורה.

אררה דיבר בפתח 2013 WORLD e-Gov Forum, בנושא מיחשוב ממשלתי. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך היום (ב') במרכז הכנסים אבניו בקריית שדה התעופה. הנחו אותו פלי הנמר, יזם ומנהיג אנשים ומחשבים, וד"ר נחמן אורון, יועץ מיחשוב אסטרטגי לממשלה.

נחמן אורון, יועץ מיחשוב אסטרטגי לממשלה. צילום: קובי קנטורלדבריו, "עבור המנמ"ר, המימד הפוליטי הוא חלק אינטגרלי מתפקידו, גם אם זה לא תמיד נעים. לכן אני מציע להכניס מימד זה בתכניות הלימוד של המנמ"רים. פוליטיקה זה לא משהו שנולדים איתו, אלא צריך ללמוד ולתרגל אותו, ולאחר מכן – להפיק לקחים".

"כך נשכיל למנוע מצב, בו מנמ"רית מוכשרת,  מקצועית ומוערכת תצטרך לעזוב את תפקידה במשרד ממשלתי בטרם עת", אמר אררה והפנה את הביקורת אל עבר הדרגים הבכירים במשרד האוצר. "לכרמלה אומר כי הכל לטובה ורק טוב ייצא לה מעזיבתה".

ד"ר נחמן אורון, יועץ מיחשוב אסטרטגי לממשלה, אמר כי "הנה זה אכן קרה: נכנסה כרמלה אבנר לתפקיד הממונה על מטה התיקשוב הממשלתי. כל ניסיון להקים גוף חדש בממשלה הוא קשה. אבנר עמדה בכל הלחצים, וגם בהיעדר תקציב ממשלתי הצליחה להקים ולהתוות תכנית אסטרטגית לתחום ה-IT הממשלתי. אנו הולכים לממש את התוכנית. הממשלה תלך עקב בצד אגודל עם המגמות שאליהן הולך כלל השוק – מיחשוב נייד ומיחשוב ענן".

פרדריק סאבו, מנהל UbiFrance. צילום: קובי קנטורפרדריק סאבו, מנהל UbiFrance ישראל, אמר כי נדרש להדק את שיתוף הפעולה בין תעשיות ההיי-טק הישראלית והצרפתית, לטובת קידום שני מגזרים אלה בשתי המדינות. "החדשנות הקיימת בישראל היא מציאות ולא דימיון, וצרפת רוצה לקחת בה חלק, להידוק הקשרים העסקיים בין המדינות", אמר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים