IDC: הפאבלטים נוגסים במכירות של מחשבי הלוח

עלייתם של הסמארטפונים הגדולים הביאה לירידה במספר הטאבלטים שהחברה חוזה שיימכרו השנה - מ-227 מיליון ל-221 מיליון ● הסיבה העיקרית לכך היא הפופולריות של הפאבלטים בשווקים מתפתחים ● אנליסטים טוענים ששוק מחשבי הלוח נמצא לקראת רוויה

העלייה במכירות הטאבלטים - מתעתעת. צילום אילוסטרציה: אימג'בנק

הפאבלטים – אותם סמארטפונים גדולים, בעלי מסך של 5 אינץ' ויותר, נוגסים במכירות של הטאבלטים הקטנים, בעלי מסך בטווח של 7 אינץ' – כך מצאה IDC בדו"ח חדש שפרסמה. המגמה כה בולטת עד כדי כך שחברת המחקר שינתה את התחזית שלה באשר למכירות הטאבלטים השנה ברחבי העולם והנמיכה אותה מ-227.4 מיליון מכשירים ל-221.3 מיליון. כך גם התחזית שלה ל-2017: החברה צופה עתה כי בשנה זו יימכרו 386.3 מיליון טאבלטים לעומת הנתון הקודם, שעמד על 407 מיליון. כמו כן, היא צופה שמשלוחי הטאבלטים בעולם ב-2013 יהיו נמוכים יותר מהמשלוחים ב-2012.

לדברי IDC, יש כמה שווקים, בעיקר באזור אסיה-פסיפיק, שבהם הצרכנים כבר החליטו לרכוש סמארטפון גדול במקום טאבלט. בדרום קוריאה, למשל, ירדו מכירות הטאבלטים וצמחו אלה של הפאבלטים. לפי הדו"ח, הסיבה לכך שמחשבי הלוח לא ממש פופולריים בשווקים מתפתחים היא העדר Wi-Fi בבתים ושימוש נמוך במחשבי PC ביתיים. סיבה נוספת למגמה היא שבמדינות רבות, הסכום הפנוי שיש לאנשים מוגבל מאוד, כך שהם מעדיפים לרכוש סמארטפון גדול, שמאפשר להם לדבר בו, לגלוש ולקרוא אי-מיילים לעומת רכישה של טלפון קטן יותר או טאבלט. הפאבלט הופך מבחינתם להיות "הקלף המנצח", מציינים ב-IDC. לעומת זאת, על פי האנליסטים, מגמה זו לא בולטת בארצות הברית, מאחר שההכנסה הפנויה שיש לאמריקנים גבוהה יותר.

האנליסטים צופים כי "שוק הטאבלטים יגיע בקרוב לרוויה, מאחר שנרכשו מספרים אדירים של מחשבי לוח עוד מ-2010 והשוק יהפוך משוק צומח מאוד לשוק של בעיקר החלפות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים