ה-NSA מרגלת אחר מאות מיליוני טלפונים סלולריים ברחבי העולם

הסוכנות לביטחון לאומי בארה"ב אוספת מיליארדי רשומות מדי יום אודות מכשירים מחוץ לתחומי המדינה ● התוכנית, המכונה CO-TRAVELER, מנצלת את העובדה שחברות סלולר חולקות במידע ביניהן

משמידים ראיות. NSA

מדי יום נאספים 5 מיליארד רשומות מיקום של טלפונים סלולריים ברחבי העולם על ידי ה-NSA. כך על פי ידיעה שפורסמה בוושינגטון פוסט (Washington Post) ונסמכת על הדלפות של אדוארד סנואודן והתבטאויות של ראשי סוכנות הביטחון האמריקנית. המידע המאוחסן במאגרי NSA מתייחס, על פי הידיעה, "לפחות למאות מיליוני מכשירים".

המידע אינו מתייחס למכשירים של אזרחי ארצות הברית. על פי הסוכנות, התוכנית חוקית בהתאם למערכת המשפט המקומית. במסגרת התוכנית נאסף גם מידע על מכשירים של אזרחי ארצות הברית, אך לא ניתן לייחס נתונים אלה לאדם מסוים.

התוכנית, אשר זכתה לכינוי CO-TRAVELER, שואבת את הנתונים, הנסמכים על מזהים של אנטנות סלולריות באמצעות התחברות לכבלים, שמקשרים בין רשתות סלולריות ברחבי העולם.

"אנליסטים יכולים לאתר טלפונים סלולריים בכל מקום בעולם, לגלות תנועות שלהם, ולחשוף קשרים סמויים בין האנשים המשתמשים בהם", נכתב בידיעה. הכלים הבסיסיים ביותר שבהם נעשה שימוש בתוכנית מאפשרים "למפות תאריך, שעה ומיקום של טלפונים סלולריים על מנת לאתר דפוסים או רגעים משמעותיים של חפיפה. כלים נוספים מאפשרים לחשב מהירות וכיוון של מכשירים סלולריים רבים, וליצור שכבת על של נתונים אלקטרוניים על גבי מפות של נתיבי תחבורה על מנת לחשב את משך הנסיעה המשוער ולקבוע איזה מכשירים עשויים היו להיפגש".

לדברי מאט בלייז, מרצה למחשבים ולמדעי המידע באוניברסיטת פנסילבניה, ב-NSA יכולים "לקבל ממספר קטן של מקורות מידע בהיקף עצום על מנויים, משום שחברות הסלולר חולקות במידע על מנויים לצורכי נדידה, למשל". לכן, אמר, יכולים בחברת סלולר אחת לגשת גם לנתוני לקוחות של חברות נוספות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים