אי-ביי: הרווח הנקי ברבעון השני של 2009 ירד ב-29%, והסתכם ב-327 מיליון דולרים

חברת המסחר המקוון נפגעה מהירידה בביקושים כתוצאה מהמשבר הכלכלי, אך הכנסותיה קוזזו רק ב-4.46% והסתכמו ב-2.1 מיליארד דולרים ● מנכ"ל אי-ביי, ג'ון דונאהיו: "הצגנו תוצאות עסקיות טובות. אנו מנהלים את עסקינו עם משמעת עצמית, ועומדים ביעדים שהצבנו"

אי-ביי (eBay) הרגישה היטב את הירידה בביקושים הצרכניים בעקבות המשבר הכלכלי שבו מצוי העולם, ובמהלך הרבעון השני של 2009 ירד הרווח הנקי של החברה ב-28.89%, והסתכם ב-327 מיליון דולרים. הכנסות החברה ירדו בשיעור נמוך יותר, של 4.46%, והסתכמו ב-2.1 מיליארד דולרים לעומת 2.2 מיליארד ברבעון המקביל בשנה הקודמת.

אי-ביי לא הפחיתה את ההוצאות הגולמיות בהתאם לירידה בהכנסות. החברה חוללה הוצאות בסך  של 591.77 מיליון דולרים – גידול של 5.01% לעומת 562.10 מיליון דולרים ברבעון המקביל אשתקד. הרווח הגולמי פחת ל-1.51 מיליארד דולרים – קיטון של 9.63% לעומת 1.63 מיליארד דולרים ברבעון המקביל בשנה הקודמת.

במחצית הראשונה של 2009, עמדו הכנסות החברה על 4.12 מיליראד דולרים – קיטון של 6.14% לעומת 4.39 מיליארד דולרים במחצית הראשונה של 2008. הרווח הגולמי בחציון הראשון של 2009 עמד על 2.95 מיליארד דולרים – קיטון של 10.51% לעומת  3.30 מיליארד במחצית הראשונה של השנה שעברה.

במהלך הרבעון המדווח, היו לאי-ביי הוצאות תפעוליות בסך 1.095 מיליארד דולרים – גידול קטן של  0.58% לעומת  1.088 מיליארד ברבעון המקביל בשנה הקודמת. ההוצאות הניהוליות ירדו ל-257.5 מיליון דולרים – קיטון של 2.15% לעומת 263.16 מיליון ברבעון המקביל אשתקד. גם ההוצאות בסעיפי המכירה והשיווק פחתו – במקרה זה ל-464.5 מיליון דולרים, שהם קיטון של 6.52% לעומת 496.88 מיליון ברבעון המקביל בשנה הקודמת. לעומת זאת, ההוצאות על פיתוח מוצרים עלו ל-198.4 מיליון דולרים, המשקפים גידול של 6.22% לעומת 186.79 מיליון ברבעון המקביל ב-2008.

במחצית הראשונה של 2009 הסתכם הרווח נקי של אי-ביי ב-684.46 מיליון דולרים – קיטון של 25.61% לעומת 920.06 מיליון במחצית הראשונה של 2008. בסוף המחצית הראשונה השנה הנוכחית היו לחברה מזומנים ושווי ערך מזומנים בסך 2.57 מיליארד דולרים, נתון המשקף קיטון של 19.3% לעומת 3.19 מיליארד דולרים בסוף 2008.

ג'ון דונאהיו, מנכ"ל אי-ביי: "הצגנו תוצאות עסקיות טובות ברבעון השני של השנה. הגדלנו את נתח השוק בפעילות של PayPal וגם בעסקי הליבה שלנו. אנו מנהלים את עסקינו עם משמעת עצמית, עומדים ביעדים שלנו ומצליחים להגדיל את ההשקעות בפיתוח העסקי".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים