גילי עובדיה, הקונסול הכלכלי בחוף המערבי: "עמק הסיליקון הוא כמעט כמו עיר נוספת בגוש דן"

"המוניטין של 'Startup Nation' חלחל פה היטב לכל החברות והגיע לדרגים הבכירים ביותר", סיפר עובדיה בראיון לאנשים ומחשבים ● לדבריו, "יש אפילו חברות שפונות אלינו ביוזמתן ומבקשות לשתף פעולה עם חברות ישראליות ולהשתמש בטכנולוגיה ישראלית. החדשנות הפכה לשם נרדף עבור ישראל פה" ● הוא קרא לחברות ישראליות לפנות למשרד הכלכלה ולהשתמש בסיוע שהוא מציע, והדגיש כי מדובר בזרוע ממשלתית שמספקת את השירותים ללא תשלום

גילי עובדיה, הנספח הכלכלי של ישראל בחוף המערבי

"עמק הסיליקון הוא כמעט כמו עיר נוספת במטרופולין גוש דן. לכולם פה יש חבר ישראלי, כולם פה היו או מתכננים להיות בישראל ואנחנו בהחלט מרגישים שאנחנו נמצאים במקום אוהד, שרוצה להרחיב ולהגדיל את שיתוף הפעולה העסקי שלו איתנו", כך אמר גילי עובדיה, הקונסול הכלכלי של מנהל סחר החוץ במשרד הכלכלה לחוף המערבי של ארצות הברית. לדבריו, "יש נכונות מאוד גדולה מצד השוק האמריקני לעבוד עם חברות ישראליות והשם שיש להן פה הוא מצוין, בעיקר בתחומים כמו סייבר ומכשור רפואי".

עובדיה, שאמר את הדברים בראיון מיוחד לאנשים ומחשבים, נכנס לתפקידו באוגוסט האחרון. הוא הקונסול הכלכלי הראשון של ישראל שפועל מסן פרנסיסקו שבצפון קליפורניה, לאחר עשרות שנים שבהן פעלה הנספחות הכלכלית האזורית מלוס אנג'לס, שבדרום המדינה. במנהל סחר החוץ הגיעו למסקנה שהקרבה הגאוגרפית לעמק הסיליקון ולתעשיית הטכנולוגיה הענקית של סן פרנסיסקו תתרום להגדלת שיתופי הפעולה בין שתי המדינות בתחומים הללו, ולכן הוחלט להעביר את הפעילות לאזור.

"המוניטין של 'Startup Nation' חלחל פה היטב לכל החברות והגיע לדרגים הבכירים ביותר", סיפר עובדיה. "ככל שאנחנו מדברים עם יותר אנשי מפתח בתעשייה פה, אנחנו מגלים עד כמה הטכנולוגיה הישראלית וכח האדם הישראלי מדברים בעד עצמם. הפתיחות לישראל מאוד מורגשת פה. יש אפילו חברות שפונות אלינו ביוזמתן ומבקשות לשתף פעולה עם חברות ישראליות ולהשתמש בטכנולוגיה ישראלית. החדשנות הפכה לשם נרדף עבור ישראל פה".


צילום ועריכת וידיאו: אור יעקב

"כל אחד פה באזור שמע על סטארט-אפ ישראלי שנרכש לאחרונה וכולם יודעים להזכיר את האקזיטים הגדולים שנעשו פה", הוסיף. "אני לא חושב שיש עוד מדינה בעולם שיודעת להציע חדשנות ברמה כזו ושהמוניטין שלה כל כך חזק וחיובי כמו זה של מדינת ישראל והחברות הישראליות. זה כיף גדול לייצג את התעשייה הישראלית פה".

מכווני תוצאות עסקיות
לפני שמונה לתפקידו הנוכחי, שימש עובדיה (32) כעוזר לסמנכ"ל מנהל סחר חוץ במשרד התמ"ת. קודם לכן שימש כרכז מדינות צפון אמריקה במנהל סחר החוץ, והיה שותף להובלת משלחות מקצועיות, ביקורי שר והשתתפות בתערוכות מקצועיות. בטרם הגיע למנהל סחר החוץ, שימש עובדיה כיועץ לשר הביטחון, אהוד ברק. הוא בעל תואר במשפטים עם התמחות במדעי המדינה מהמרכז הבינתחומי בהרצליה.

במסגרת תפקידו החדש כנספח הכלכלי לחוף המערבי של ארצות הברית, אמון עובדיה על סיוע לתעשייה הישראלית בהעמקת הפעילות בשווקים קיימים וחדירה לשווקים חדשים. בנוסף, מספק המשרד שבראשו ליווי ותמיכה ביצואנים בפעילות השיווקית בחו"ל ועזרה בפיתוח, ניהול ויישום הסכמי סחר בינלאומיים. פעילויות נוספות שמקדמים עובדיה וצוותו הם גיוס השקעות ושותפויות אסטרטגיות, ‏שיפור תדמית התעשייה והמשק הישראלי ועוד.

הוא ציין, כי משרד הכלכלה, באמצעות המנהל לסחר חוץ, מפעיל יותר מ-40 משרדי נספחות כלכלית ברחבי העולם. "אנו רואים את עצמינו כזרוע הארוכה של התעשייה בישראל. אנחנו נמצאים פה כדי לשרת חברת ישראליות ולעזור להן ביצירת קשרים, במתן מידע, בתיאום פגישות ובכל תחום אחר שבו אנחנו יכולים לתרום להן". הוא קרא לחברות ישראליות לפנות למשרד הכלכלה ולהשתמש בסיוע שהוא מציע, והדגיש כי מדובר בזרוע ממשלתית שמספקת את השירותים ללא תשלום.

"אנו רואים את עצמינו כזרוע הארוכה של התעשייה בישראל. אנחנו נמצאים פה כדי לשרת חברת ישראליות ולעזור להן ביצירת קשרים, במתן מידע, בתיאום פגישות ובכל תחום אחר שבו אנחנו יכולים לתרום להן". גילי עובדיה, הקונסול הכלכלי של מנהל סחר החוץ במשרד הכלכלה לחוף המערבי של ארצות הברית. צילום: אור יעקב

הצוות של עובדיה כולל ארבעה עובדים, העוסקים כל אחד בקידום ענף אחר: IT, סייבר והומלנד סקיוריטי, קלינטק וניו-מדיה. לדבריו, החלוקה הסקטוריאלית מאפשרת להם לקדם במקביל פעילויות ושיתופי פעולה בכמה תחומים, ומאפשרת לכל תחום לקבל ביטוי וכתובת אחת שעוסקת בקידומו במשרה מלאה. "כולם פה במשרד נרגשים ומלאי מוטיבציה. כולנו חדשים בתפקיד, ובאים לעבודה עם הרבה מאוד מרץ לעבוד, לתרום ולקדם את התוצרת הישראלית".

"אנחנו מאוד מכווני תוצאות עסקיות", אמר, "ככה אנחנו נמדדים וזה מה שאנחנו מכוונים אליו – לתת ערך עסקי אמתי ומשמעותי. המשרד פה בסן פרנסיסקו עדיין חדש ונמצא בימים אלה בשלב בניית היכולות. אני מאמין שתוך כמה חודשים נהיה במקום שבו אנחנו רוצים להיות. עד אז, אנחנו פועלים במרץ ועם הרבה רצון ויכולת להכיר כמה שיותר אנשים. המטרה שלנו היא להיות גורם משמעותי ומרכזי, שיודע לתת ערך לחברות הישראליות, כדי לממש את מטרת-העל שלנו: הגדלת הייצוא ומשיכת השקעות זרות לישראל".

הכותב הוא שליח אנשים ומחשבים לארצות הברית

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים