פיטר קופי, סגן נשיא ב-Salesforce: "המעבר לענן מאפשר למנמ"ר להתעסק במידע במקום ב-IT"

"ספקי הענן מסירים מהמנמ"ר את העול שבאחריות על המורכבות חסרת הערך, ומשחררים אותו מתפקיד מנהל החומרה, ההתקנה והתחזוקה", אמר קופי - סגן נשיא למחקר אסטרטגי ב-Salesforce.com, בראיון לאנשים ומחשבים ● לדבריו, "בכל פעם שחשבתי שאני מצליח למצוא דוגמה ליישום שעדיף לצרוך באופן מקומי, גיליתי במהירות שמישהו מצא דרך לעשות את זה בצורה טובה יותר בענן" ● על פלטפורמת המובייל החדשה של החברה, אמר קופי, כי "בעולם שאחרי ה-PC, אני רואה ב-Salesforce1 כ-Windows החדשה"

"כבר שנים שואלים אותי אם המעבר לענן משפיע על הלגיטימיות והרלוונטיות של המנמ"ר, אך אין טעות גדולה מזו. המעבר לענן מהווה הזדמנות למנמ"ר להתעסק סוף-סוף במידע – ולא ב-IT", כך אמר פיטר קופי, סגן נשיא למחקר אסטרטגי ב-Salesforce.com. "ספקי הענן מסירים מהמנמ"ר את העול שבאחריות על המורכבות חסרת הערך, ומשחררים אותו מתפקיד מנהל החומרה, ההתקנה והתחזוקה. כך, המנמ"ר יכול להתעסק בסוגיות כמו אילו סוגי מידע דרושים לארגון, אילו סוגי ניתוח יש לבצע על המידע הזה, איזה שיתופי פעולה עליו ליזום כדי שאנשיו יוכלו לייצר ערך ואיך הוא יכול להעביר את הערך הזה ללקוחות".

קופי אמר את הדברים בראיון מיוחד לאנשים ומחשבים, שנערך במסגרת Dreamforce 2013 – כנס הענק של Salesforce.com בסן פרנסיסקו. הכנס, שעל פי החברה משך לא פחות מ-130 אלף משתתפים מ-80 מדינות, נערך במרכז הכנסים מוסקוני (Moscone) וננעל בסוף השבוע האחרון. את המשלחת הישראלית לאירוע, שכללה כ-120 נציגים, הוביל נתן גביש – סגן נשיא לפיתוח עסקי בישראל ב-Salesforce.com.

"בעבר דיברו על המעבר לענן בחלוקה לתחומים", הסביר קופי: "החלפת מערכת CRM מסורתית במערכת CRM במודל של SaaS (ר"ת Software as a Service, תוכנה על פי דרישה) כדי לחסוך כסף, החלפת שרת הבדיקות במערכת ענן להגדלת הגמישות התפעולית וכו'. ההסתכלות היתה נקודתית – החלפת מערכת ספציפית בפתרון ענן. אבל מעבר לענן הוא לא החלפת מערכת אחת באחרת, אלא דרך חדשה לעשות דברים – דרך המאפשרת לך להשתמש בכל אותם כלים שאתה זקוק להם כדי לשרת את הלקוח שאתה משרת באותו הרגע".


צילום ועריכת וידיאו: אור יעקב

קופי, מומחה למערכות מידע והעורך לשעבר של eWeek, אמר בראיון כי הוא נשאל לעיתים תכופות אם יש יישומים מסוימים שימשיכו להיצרך באופן מקומי לעד. "בכל פעם שחשבתי שאני מצליח למצוא דוגמה ליישום כזה – כמו מיחשוב-על מדעי או חישובים הנדסיים מורכבים, גיליתי במהירות שמישהו מצא דרך לעשות את זה בצורה טובה יותר בענן. לדוגמה, באמצעות המרה של הקוד לקוד מקבילי, כדי לנצל את הסקיילביליות שמציע הענן. זה לא שאתה חייב לכתוב מחדש את הקוד, זה פשוט שאם תהיה מוכן לשקול את האפשרות הזו, ייתכן מאוד שתגלה שיפור אדיר ביחס העלות/תועלת".

"האם יש תחומים שלדעתי צריך להמשיך לבצע באופן מקומי, כי זה טוב יותר? חד משמעית לא", קבע קופי. "האם אני חושב שיש דברים שימשיכו להתבצע באופן מקומי גם בעתיד? כן, כי לא תמיד יש צידוק עסקי בלקחת משהו שעובד ולהעביר אותו לענן. זה לא משהו שאתה עושה רק כדי להוכיח שאתה יכול. כשמישהו נתקל במחסום שמפריע לו להתקדם ולפעול, כמו מצב שבו עדכון תוכנה מסוים מצריך שדרוג של החומרה או כתיבה מחדש של קסטומיזציות – אולי זה לא הזמן לשדרג את התוכנה, אלא הזמן לאמץ אלטרנטיבה מבוססת ענן".

קופי היה אחד הדוברים המרכזיים בכנס שדיברו על פלטפורמת ה-CRM החדשה של החברה, Salesforce1. הוא הסביר, כי הפלטפורמה החדשה מכוונת למשתמש המובייל ותוכננה כדי למנף את הענן, הרישות החברתי והמובייל יחד, במטרה להעביר ארגונים לעידן חדש של מתן שירות ופניה ללקוחות. "Salesforce1 מספקת לאנשים בעלי מומחיות דרך איכותית הרבה יותר להגיע לשוק ולהנגיש את המומחיות שלהם לאנשים שזקוקים לה. במקביל, היא מאפשרת למי שצורכים את המומחיות הזו, לעשות זאת בשיטה טובה יותר מזו שהיתה נהוגה בעידן ה-PC ב-32 השנים האחרונות".

"ברוכים הבאים ל-Dreamforce 2013"

"Salesforce1 מספקת שיטה טובה הרבה יותר לאינטראקציה עם המערכת כדי לשרת טוב יותר את לקוחות הארגון", אמר. "זה מה שדרוש למשתמש המובייל של היום, וכולנו משתמשים היום יותר ויותר במובייל ככלי העבודה העיקרי שלנו. המכשיר הנייד הוא כבר לא כלי עזר, ולראשונה אנחנו מספקים ל-IT סביבה טבעית עבור העולם הנייד הזה".

בתשובה לשאלת אנשים ומחשבים, אמר קופי, כי "שוק ה-ISV הישראלי הוא שוק שחשוב לי מאוד שיבין מה Salesforce.com  עושה. אני רוצה שהריכוז הזה של מחשבה מקורית וכשרון יזמות שאני יודע שקיים בשוק הישראלי, יראה את Salesforce1 באותו האופן שבו מפתחים לפני 20 שנה ראו את חלונות (Windows) – כדרך הישירה ביותר להחדיר רעיון לשוק ולהפוך אותו לזמין ונגיש למספר גדול ככל האפשר של לקוחות, בכל מכשיר שבו הם בוחרים להשתמש. בעולם שאחרי ה-PC, אני רואה ב-Salesforce1 כחלונות החדשה".

הכותב הוא שליח אנשים ומחשבים לארצות הברית

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים