רותם רוגובסקי, תבונה: "כל ארגון צריך לטפח מערך שלם של נכסים דיגיטליים כדי לשרוד ולבלוט"
"צריך שיהיה לכל ארגון אתר, דף פייסבוק, מובייל, ערוץ יו-טיוב, בלוגים ועוד", אמר רוגובסקי, סמנכ"ל ומנהל חטיבת ניו-מדיה בחברה ● תבונה פיתחה את האתר של הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, שזכה בתחרות Webi Awards 2013 של אנשים ומחשבים ● לדבריו, "האתר היה מיושן והתאמנו אותו לטכנולוגיות ולממשקים הגרפיים המתקדמים ביותר"
"כל ארגון צריך לטפח מערך שלם של נכסים דיגיטליים כדי לשרוד ולבלוט: אתר, דף פייסבוק (Faceook), מובייל, ערוץ יו-טיוב (YouTube), בלוגים ועוד", כך אמר רותם רוגובסקי, סמנכ"ל ומנהל חטיבת ניו-מדיה בתבונה מקבוצת SQLink.
רוגובסקי התראיין לאנשים ומחשבים בעקבות זכיית אתר הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים בתואר האתר ה-"מרושת" והמשתף ביותר – אתר אותו בנתה תבונה. אתר הרשות זכה בתואר באחרונה במסגרת התחרות השנתית לאתרי אינטרנט ומובייל, Webi Awards 2013. התחרות נערכת זו השנה התשיעית ברציפות על ידי קבוצת אנשים ומחשבים.
בנימוקי השופטים לזכיית אתר הרשות נכתב כי "אנשי הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים עשו את הבלתי אפשרי ופרצו לזירה הדיגיטלית לשם מלחמה בתאונות הדרכים. השימוש המושכל במדיה החברתית ויצירת נכסים דיגיטליים, בהם הציבור הוא פעיל ונדרש לחפש, לשתף ולהתנסות, תורמים באופן ישיר להעברת המסרים והפעילויות הכה חשובים של רשות זו".
רוגובסקי הוא מומחה ל-UI ו-UX שלדבריו "חי את עולם הדיגיטל כבר יותר מ-15 שנים, מנהל פרויקטים מורכבים ומאתגרים ויועץ לחברות וארגונים בתחום אסטרטגיית דיגיטל ופיתוח מערכות ווב". הוא ציין כי "תבונה מתמחה בפיתוח והקמה של פרויקטים אינטרנטיים חדשניים במגזר העסקי והציבורי. פיתחנו יכולת ייחודית לתת מענה מקיף ומותאם אישית לכל ארגון בהתאם לקהלי היעד שלו, לאסטרטגיית הדיגיטל ולפוטנציאל הטמון בכל אחד מהנכסים הדיגיטליים שלו".
בהתייחסו לבניית האתר של הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים אמר רוגובסקי כי "זה היה אתר מיושן, שקשה היה להתמצא בו. לרשות היה רצון להתאים את המסרים שלה לתפיסת הדיגיטל העכשווית. הצענו לה תפיסה שונה של ארכיטקטורת מידע, שמבוססת על חלוקה מובנית לקהלי יעד".
הוא ציין כי "בשנים האחרונות חלו שינויים בעולם הדיגיטל, והיה חשוב שהרשות תעמוד בסטנדרטים הנהוגים בעולם כולו ותותאם לטכנולוגיות ולממשקים הגרפיים המתקדמים ביותר. כתוצאה מכך קיבלה הרשות החלטה להקים אתר עדכני, ידידותי, מתקדם, המאפשר לכל אחד לצפות בכל המידע הרלוונטי בקלות – ולא רק באתר, אלא בכל אחד מהערוצים הדיגיטליים המשלימים".
כיצד יוצרים שפה שמדברת לכולם, איך גורמים למסרים של הרשות להגיע לקהלי יעד מגוונים?
"אין חיה כזאת. לא יוצרים שפה שמדברת לכולם. החלק המרכזי בבניית האתר, ובעצם בכל פרויקט שלנו, הוא גיבוש האסטרטגיה. גם כאן הקפדנו לדבר לכל קהל יעד בשפה שלו, לא רק מבחינת התוכן אלא גם מבחינת הרעיון העומד מאחוריו ומבחינת המסרים הוויזואליים. כך, לדוגמה, הצענו מתחמי גלישה שונים לקהלי יעד שונים: מתחם סטרטר לצעירים, פורטל ספקים לגורמי חינוך וכמובן, האתר הראשי ודף הפייסבוק.
נהג בן 17 מתעניין בדברים אחרים, ומושפע מדברים אחרים, מנהג בן 40. אתר הרשות הוא דוגמה מצוינת לחשיבה משותפת נכונה, כי הרבה סוגי מסרים עוברים בהצלחה לקהלי יעד רבים".
מה ההבדל בין תכנון אתר לרשות לתכנון אתר לגורם מסחרי?
"אתר מסחרי מוכר שירותים או מוצרים למטרות רווח ואילו אתר הרשות 'מוכר' מסרים. בזה מסתכם ההבדל ביניהם. חוץ מההבדל הזה, ההתייחסות שלנו לאתר הרשות היא כמו לכל אתר: בקצה האחד יש ארגון, בקצה השני יש גולשים מסוגים שונים, והתפקיד שלנו הוא ליצור הן את הפלטפורמה האסטרטגית והן את הפלטפורמה הטכנולוגית לסלול את הדרכים להעברת המסרים ולחיזוק הקשר בין הצדדים. הרשות מתייחסת לנכסים הדיגיטליים שלה כמו חברה מסחרית לכל דבר, עם יעדים ומטרות, מה שיוצא דופן באתרים ממשלתיים מקבילים".
רוגובסקי סיכם באמרו כי "פרויקט כזה הוא חלומו של כל איש ניו-מדיה. הוא אפשר לנו להשתמש בכל הכלים המתקדמים ביותר ולהביא לידי ביטוי את העוצמה האדירה של הניו-מדיה – החל משימוש בפיצ'רים מתקדמים, דרך כלי ניטור ברשת ועד הבנת הגורם האנושי, מחקר התנהגות גולשים שמוביל שיפור בזמן אמת והעברת המסרים על ידי מובילי דעת קהל. בעתיד, האתר הראשי יעבור התאמה למובייל. דבר נוסף שצפוי להצטרף למערך הנכסים הדיגיטליים הוא אפליקציה מתקדמת של לימוד תיאוריה בצורה חווייתית".
תגובות
(0)