הוט: הרווח הנקי זינק פי 16; ההכנסות ירדו בפחות מ-1%

החברה סגרה את הרבעון השלישי עם רווח נקי של 63 מיליון שקלים והכנסות בסך מעט יותר ממיליארד ● נטישה המונית של עשרות אלפי מנויים בשירותי הטלוויזיה, האינטרנט והטלפוניה הקווית

שיאן השכר ב-2014. הרצל עוזר, יו"ר HOT

זינוק של קרוב לפי 16 ברווח הנקי של הוט (HOT): מהתוצאות שפרסמה החברה הבוקר (ב') עולה כי מדיניות הריסון בהוצאות שלה הביאה ברבעון השלישי של השנה לעלייה תלולה ברווחיות ולשמירה על ההכנסות. עם זאת, מספר המנויים רשם ברבעון ירידה בולטת.

על פי התוצאות, הרווח הנקי של החברה צמח ברבעון פי 15.75 ל-63 מיליון שקלים לעומת ארבעה מיליון ברבעון השלישי של 2012. ההכנסות ירדו ב-0.66% ל-1.06 מיליארד שקלים בהשוואה ל-1.067 מיליון.

עיקר הירידה בהכנסות נובע מהקיטון בהכנסה הממוצעת למנוי, בשל התחרות בשוק הסלולר. ככלל, ירדו ההכנסות של הוט ממגזר הסלולר ב-4% ל-227 מיליון שקלים מול 237 מיליון. ההכנסות ממגזר הכבלים (שידורים, תשתית אינטרנט, טלפון ושירותי ה-ISP) עלו, לעומת זאת, ב-0.5% ועמדו על 843 מיליון שקלים לעומת 839 מיליון.

הירידה בהוצאות הכלליות עמדה על 7.37% והעמידה אותן על 905 מיליון שקלים בהשוואה ל-977 מיליון. אחד הסעיפים הבולטים הוא ההוצאות התפעוליות, שקטנו ב-10.66% ל-620 מיליון שקלים מול 694 מיליון. כתוצאה מכל, הרווח התפעולי קפץ ב-72% ועמד על 155 מיליון שקלים לעומת 90 מיליון. ההוצאות הגולמיות נותרו יציבות למדי: הן עלו ב-0.7% ועמדו על 285 מיליון שקלים בהשוואה ל-283 מיליון. בעקבות זאת, הרווח הגולמי ירד ב-1.15% ל-775 מיליון שקלים מול 784 מיליון. הרווח הגולמי השולי הגיע ל-73.11% מול 73.48%. עוד עולה מהנתונים כי ה-EBITDA של הוט צמחה ברבעון ב-19.44% ל-424 מיליון שקלים מול 355 מיליון. ה-EBIDTA השולי הגיעה ל-40% לעומת 33%.

הוט סיימה את הרבעון עם ירידה במספר המנויים שלה לעומת הרבעון הקודם, בכל התחומים: מספר מנויי הטלוויזיה ירד ב-13 אלף – מ-894 אלף ל-881 אלף; מספר מנויי האינטרנט קטן ב-19 אלף ועמד על 755 אלף לעומת 774 אלף; ואילו מספרם של המנויים על שירותי הטלפוניה הקווית של החברה צומצם ב-8,000, ל-680 אלף בהשוואה ל-688 אלף. בהוט תולים את הסיבות לירידה במספר המנויים בהשלכות שביתות הטכנאים ובעיקר בהסטת המשאבים ברבעון האחרון לטיפול בלקוחות הקיימים, במקום גיוס לקוחות חדשים.

הרצל עוזר, מנכ"ל ויו"ר קבוצת הוט, אמר כי "אנחנו ממשיכים לפעול בהתאם לאסטרטגיה ארוכת הטווח שהגדרנו. החברה הופכת לרזה ורווחית יותר. ברבעון האחרון ניצבה החברה בפני שביתות טכנאים בעקבות תהליך מיקור-חוץ ובחרנו לתת עדיפות למתן שירות ללקוחות קיימים על פני גיוס של לקוחות חדשים. הדבר בא לידי ביטוי בדו"ח הנוכחי בקיטון במספר הלקוחות, אולם תקופה זו מאחורינו".

עוזר הוסיף כי "הוט מובייל (HOT mobile) ממשיכה להגדיל את בסיס לקוחות ה-UMTS שלה ואף הודיעה על הגעה לנתח שוק של 11.3%, שהוא מעל היעדים שנדרשה להם במכרז. הסכם שיתוף הרשתות עליו חתמה בימים אלה עם פרטנר יאפשר להוט מובייל להקדים ולהשיק את שירותי דור 4".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים