Pirate Bay ו-Kazaa יציעו שיתוף קבצים בצורה חוקית, תמורת תשלום

ב-Pirate Bay פיתחו מודול חדש בשיטת תן וקח, שיוכל אף להניב רווחים למשתמשים ● הגרסה החדשה של Kazaa תשוחרר כבר בראשית השבוע הבא, ותציע הורדה בלתי מוגבלת מתוך מיליון שירים ורינגטונים, בעלות של 20 דולרים לחודש

סוף עידן הפיראטים? Pirate Bay ו-Kazaa – מגדולי אתרי שיתוף הקבצים הלא חוקיים, כל אחד בזמנו – החליטו לעבור למתכונת חוקית, ולגבות תשלום. לשם כך, מפתחים ב-Pirate Bay מודול חדש, בשיטת תן וקח. בחלק מהמקרים, עשוי מודול זה להניב רווחים למשתמשים באתר.

האנס פנדייה, מנכ"ל חברת GGF, שרכשה את Pirate Bay תמורת 7.8 מיליון דולרים בחודש שעבר, אמר, כי "כדי להמשיך ולפעול, דרוש לאתר מודול עסקי חדש, לשביעות רצונם של כל הצדדים – ספקי התוכן, מפעילי האתר והמשתמשים, וכן לעמוד בדרישות החוק". הוא הוסיף, כי "צריכה להיות ליצרני וספקי תוכן השליטה על התוכן שהם מייצרים, והם זכאים לתשלום תמורת השימוש בו. משתפי הקבצים מעוניינים שהם ירדו מהר יותר ויהיו באיכות טובה יותר".

וויין רוסו, שנשכר על ידי פנדייה כדי לסייע בהעלאה מחדש של Pirate Bay, הגדיר את המודל העסקי החדש כ-"גאוני למדי". "בקצרה, ככל שהמשתמש ייתן לנו יותר, כך הוא יקבל יותר, ובמחיר מסובסד", הוסיף. רוסו סירב לתת פרטים נוספים על המודול, אולם אמר, כי יש סיכוי שהוא יעבוד וכי "אם זה יקרה – זה יהיה גדול".

Kazaa, לעומת זאת, "יחזור לחיים" ויהפוך לשירות שיתוף קבצי מוזיקה תמורת תשלום. האתר יציע שירים ורינגטונים מחברות תקליטים גדולות. הוא יעלה לאוויר ככל הנראה כבר בראשית השבוע הבא, מספר חודשים לאחר השקת גרסת הבטה של האתר החדש. עם פתיחתו, אמור Kazaa  החדש להכיל מיליון שירים, וככל הנראה – ניתן יהיה להוריד אותם ללא הגבלה תמורת 20 דולרים לחודש.

הפיכתם של Pirate Bay ו-Kazaa לחוקיים הגיעה לאחר הרשעתם של מספר אתרים ותוכנות שיתוף קבצים. כך, נידונו ארבעת מפעילי Pirate Bay על ידי בית משפט בשבדיה לקנס כולל של 3.6 מיליון דולרים, ועל כל אחד מהם נגזרה שנת מאסר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים