ליאורה שכטר, עיריית תל אביב-יפו: "בעידן הנוכחי, הרשות המקומית לא יכולה לקבל החלטות חד צדדיות"

"הרשתות החברתיות משנות את אופן התקשורת בין האזרח לרשות המקומית", אמרה שכטר, מנמ"רית עיריית תל אביב-יפו ● לדבריה, "האזרח רוצה לדעת הכול ומשמש חלק פעיל מניהול העיר" ● אופיר זילביגר, מנכ"ל SECOZ: "הרשויות חייבות לעשות ניהול סיכונים - לטובתן"

"הטכנולוגיה של העידן הנוכחי, ובפרט הרשתות החברתיות, משנה את האזרח ואת אופן התקשורת בינו לבין הרשות המקומית. האזרח רוצה לדעת הכול, להיות שותף בתהליך קבלת ההחלטות ולהגיב עליהן. הרשות המקומית כבר לא יכולה לקבל החלטות חד צדדיות כי האזרח לא פסיבי. הוא חלק פעיל מניהול העיר וממה שקורה בה. בהתאם לכך, מוטלת עלינו, כמנמ"רים וכרשויות מקומיות, החובה להתאים את השירותים שאנחנו נותנים לאזרח לעידן הנוכחי", כך אמרה ליאורה שכטר, מנמ"רית עיריית תל אביב-יפו.

שכטר דיברה בכנס IT מוניציפלי, שעסק במיחשוב ברשויות המקומיות. האירוע התקיים אתמול (א') במרכז הכנסים אווניו בקריית שדה התעופה, בהפקת אנשים ומחשבים ובהשתתפות מאות מנמ"רים ואנשי מקצוע נוספים ממגזרי הרשויות המקומיות והממשלה. מנחי הכנס היו פלי הנמר, יזם ומנהיג אנשים ומחשבים, ויהודה קונפורטס, העורך הראשי של הקבוצה.

במהלך דבריה ציינה שכטר מספר פרויקטים דיגיטליים שעיריית תל אביב-יפו מיישמת בימים אלה, כשמעליהם דיגיתל, שמהווה מעין פרויקט על. "דיגיתל הוא אפליקציה שכוללת את כל מערכת היחסים בין הרשות לתושב, את כלל השירותים שהרשות מעניקה לו. הוא מהווה אסטרטגיה שנכללים בה הרבה מאוד פרויקטים", אמרה.

שכטר ציינה גם את פרויקט ה-Wi-Fi של עיריית תל אביב-יפו, במסגרתו הוקמו עד כה 60 תחנות ברחבי העיר, שמאפשרות גלישה חופשית – ובחינם. "יש ל-Wi-Fi שלנו 50 אלף כניסות וזוהי רק ההתחלה", ציינה. לדבריה, בעירייה לא יודעים לומר על כמה גולשים הנתון יתייצב, "כי אין הרבה ניסיון בכך – לא בארץ ולא בעולם בכלל".

אופיר זילביגר, מנכ"ל SECOZ. צילום: ניב קנטורשירות דיגיטלי נוסף שהקימה העירייה עליו היא דיברה הוא מועדון תושבים, שפתוח רק לתושבי תל אביב-יפו ומעניק להם מידע, שירותים והטבות. "אנחנו לא מחכים שהתושב ייכנס לאתר אלא מגיעים אליו במייל, ב-SMS ובאזור אישי באתר", אמרה. "אנחנו יודעים מה מעניין כל תושב, על סמך רשימה שהוא ממלא עם כניסתו לשירות. בנוסף, האפליקציה מאפשרת לתושב לרכוש כרטיסים לאירועי התרבות בעיר בדקה ה-90, וכשיש מקום – אנחנו מודיעים לו על כך באמצעות SMS".

"לאנשים נמאס לשמוע על איומי אבטחת מידע"
אופיר זילביגר
, מנכ"ל SECOZ, תהה: "האם מישהו חושב האם הטאבלט בטוח יותר מהלפטופ? אנחנו הלוא שומרים על שניהם מידע אישי ושל העבודה. יש בזמן האחרון הצפה של אינפורמציה על אבטחת מידע ולאנשים נמאס לחשוב מה יותר חשוב ומה יותר מאיים".

לדבריו, "בעשורים האחרונים קרו דברים מאוד משמעותיים בתחום: כמות ואיכות האיומים עלו מאוד והקלות שביישום הטכנולוגיה הרלוונטית לכך היא כמעט עניין שבשגרה. יש כיום אמצעים טכנולוגיים פשוטים מאוד שניתן לעשות באמצעותם את הדברים הכי מסובכים. ההאקרים כיום הם כבר לא רק ילדים שרוצים להפריע ולבצע מתקפות DOS. יש מומחים, ארגוני פשיעה ובתי תוכנה רלוונטיים, הכול מאורגן וממוסד. אפשר לשכור מאות מפתחים לפרק זמן קצר ולהשתמש בנוזקות שניתן לקנות באינטרנט בסכומים לא מאוד גבוהים".

"כולם מדברים על סייבר ושכחנו את אבטחת המידע הקלאסית. יש פרשנויות רבות לשאלה מה זה סייבר ולקשר בינו לבין אבטחת המידע. בצבא, זירת הסייבר היא החמישית אחרי הקרקע, האוויר, הים והחלל. שדה בקרות הסייבר כמעט חופף את שדה בקרות אבטחת המידע, אין הרבה שינויים ביניהם", הוסיף זילביגר.

הוא סיכם בהתייחסו לניהול הסיכונים ואמר כי "כשהוא נעשה בצורה טובה אפשר לבחור ולתעדף את ההשקעות. חייבים לעשות זאת, לטובת העסקים והרשויות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים