רה-ארגון בנס טכנולוגיות: עשרות מנהלים יסיימו את תפקידם בימים הקרובים

המהלך ייעשה בקרב 20 מנהליה הבכירים של החברה, כאשר ההערכה כי בין המפוטרים עשויים להיות גם מנהלים שגויסו באחרונה מחברות חיצוניות ● הקו המנחה של הארגון מחדש הוא השטחה של ההנהלה וצמצום פונקציות, ובין היתר תעבור החברה למבנה עבודה מוטה פתרונות טכנולוגיים כמו BI ,CRM ו-ERP ● מנס נמסר בתגובה: "ככל שמדובר בשינויים הנוגעים למצבת כוח אדם, יתבצעו שינויים אלה בעיקר בתפקידי הנהלה ומטה"

עשרות מנהלים בנס טכנולוגיות יקבלו בימים הקרובים הודעה על סיום תפקידם. בכך יגיע לשיאו תהליך רה-ארגון מהיר, אותו הוביל המנכ"ל החדש-ישן שחר אפעל, שנכנס לתפקידו בתחילת נובמבר. לאנשים ומחשבים נודע כי צעדי הייעול הם בקרב 20 המנהלים הבכירים של נס. ההערכה היא כי בין המפוטרים עשויים להיות גם בכירים שגויסו באחרונה מחברות חיצוניות, במסגרת סבב השינויים שעבר על החברה במהלך השנה האחרונה.

על פי הידוע, הקו המנחה של הארגון מחדש הוא השטחה של ההנהלה, צמצום פונקציות והפיכת הפעילות בחברה ליעילה ופשוטה יותר בעיני הלקוח. בין היתר, תעבור נס למבנה עבודה מוטה פתרונות טכנולוגיים כמו BI ,CRM ו-ERP. בחברה הגיעו למסקנה כי כל אחת מהיחידות האלו תציע פתרונות למגוון רחב של לקוחות בשוק, כאשר לכל ורטיקל בשוק יהיה המומחה שלו. "צריך להפסיק את המציאות שבה אצל כל לקוח התייצבו חמישה אנשי מכירות כאשר כל אחד מטפל בתחום אחר. זה לא יעיל בסופו של דבר ולא מייצר תדמית טובה לחברה", אמר מקורב לחברה, שעוקב אחר פעילותה זמן רב.

בדיון שנערך בהנהלת נס, שבה הוצגה תוכניתו של אפעל, נאמר כי נס טכנולוגיות, כמו כל ענף ה-IT, חייבת להתאים את מצבת כוח האדם שלה למציאות המורכבת כיום בשוק – בעיקר בשכבת הניהול. כך, כל לקוח של נס, שאנשי החברה פונים אליו, מדבר על צעדי ייעול והתאמת המצב לשוק ולכן לא יעלה על הדעת שהחברה תישאר באותו מבנה.

נס טכנולוגיות מסרה בתגובה: "המבחן האמיתי של חברה הוא יכולתה להתאים עצמה לתנאי השוק המשתנים ולצרכים העדכניים של לקוחותיה. לפיכך מבצעת נס טכנולוגיות מהלך ארגוני שנועד להגביר יעילות ולהתאים את עצמה לשינויים בשוק, באמצעות חזרה למבנה של התמחויות ושירותים. נס תמשיך לספק פתרונות ייעודים בעלי ערך עסקי ללקוחותיה גם במבנה זה. ככל שמדובר בשינויים הנוגעים למצבת כוח אדם, יתבצעו שינויים אלה בעיקר בתפקידי הנהלה ומטה". בהנהלת נס חוזרים ומדגישים כי שינויים אלה לא יפגע ביתר העובדים, שאינם נמנים בשכבת ההנהלה.

המטרה: לייצב את המערכת
גורמים בחברה אומרים כי אחד היעדים המרכזיים שעומדים בפני המנכ"ל החדש-ישן הוא לייצב אותה, זאת אחרי סדרה של שינויים וזעזועים ארגוניים שחוותה במהלך השנה האחרונה. כך, למשל, פרש אפי קוטק, נשיא נס ישראל, לאחר חמש שנים בתפקיד. קוטק ביצע שלוש פעמים שינויים ארגוניים. השינוי הראשון היה חלוקה למגזרים ומינוי מנהלים בהתאם. שינוי נוסף אירע במרץ 2012, אז הוחלט להפריד ברמה הארגונית בין פעילות המגזרים ובין פעילות התמיכה והשירות ללקוחות. לצורך כך הוקמו שלושה קווי שירות, שתמכו בלקוחות החברה בהתאם לסוג הפרויקטים. מעט לפני כן בוצע שינוי ארגוני נוסף – אז אוחדו גופי המכירות של החברה, לאחר שפוצלו שנה קודם לכן. כתוצאה מכך פרשו שורה של בכירים, כגון רמי פדלון, משה בר שלמה, יואב צור, ועוד.

שחר אפעל חזר לנס חמש שנים אחרי שפרש ממנה, בדצמבר 2009. תפקידו האחרון היה סגן נשיא נס לפיתוח גלובלי. הוא אחרון המנהלים שנמנה עם דור המייסדים של החברה. אפעל הגיע לנס מאייפקס, שנרכשה על ידי נס בראשית ימיה. מאז, מילא שורה של תפקידים בכירים, וזוהה מאוד עם החברה ותהליכי צמיחתה בישראל. בין השאר, ניהל את קבוצת ה-ING של נס, היה אחראי על פעילות התשתיות של החברה וניהל את קבוצת השירותים. בין יתר תפקידיו, היה אמון אפעל גם על הקמת פעילות מיקור-החוץ של נס, במסגרתה גויסו אנשי מקצוע רבים מהמתחרה, יבמ (IBM).

לאחר עזיבתו את נס אפעל פנה ליזמות ועסק במספר תחומים. אחד מהם היה רשתות חברתיות על בסיס גיאוגרפי – מיזם myhood של דוד שוראקי, שפרש בעצמו מנס. תחום נוסף היה בפיתוח פתרונות לפלטפורמה הסלולרית של גוגל (Google), יחד עם צביקה בן פורת, לשעבר ה-CTO של נס. כיום יש לאפעל חברת השקעות QuantumWave, שטיפלה בין השאר במכירת וראסיטי ואחרות.

באחרונה היה אפעל מעורב, בין השאר, בשני אקזיטים. האחד, במאי השנה, בלו ספייס מקבוצת א.מ.ת מיחשוב רכשה את וראסיטי, כאמור, תמורת 13 מיליון שקלים. זאת, כחצי שנה לאחר שבדצמבר 2012 רכשה EMC את More IT Resources הישראלית – חברה בת של וראסיטי, שהוקמה לפני תשע שנים על ידי אלירן מלכי, אילון רוסמן ועירד דויטש. החברה נוהלה על ידי מלכי ורוסמן כמנכ"לים משותפים.

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. ישראל פטשניק

    מה שמטריד אותי זה החלוקה לסגמנטים כגון : CRM, ERP, BI בעוד שברור שבארגונים לא יכולה להיות הפרדה בין התחומים. ושוב נגיע למצב שבו יגיעי אחד שמוכר ERP ואחד שמוכר CRM ואחד שמוכר BI ולא אחד שימכור פתרון עיסקי, תהליכי , חוצה ארגון. האם נס הופכת להיות וורטיקלית? ללא פעילות רוחבית מקשרת / אינטגרציה.

  2. דני

    פשוט לא יאומן , חברה שעוברת כל שנה שינוי אירגוני אינה יכולה לשרת את לקוחותיה נאמנה לא יעזור כל מה שתגידו נראה שהמשקיעים שרכשו את החברה ציפו לעשות אקזיט מהיר אבל זה לא הולך כי חברה שכל הזמן בטלטלה ועובדים שחוששים לפרנסתם לא יכולה להצליח , אי אפשר לעבוד על הלקוחות והעובדים . להבנתי ,המטרה של המשקיעים כרגע זה למכור את נס בחלקים ולמרבה במחיר , ולטובת זה הביאו את שחר שיהיה המוציא לפועל , אין סנטימנטים לכלום , רק המספרים מדברים וזהו . כך לא עובדת חברה שמכבדת את עובדיע ולקוחותיה . נראה לכם שלקוחות לא מבינים את המצב , מי ירצה לתת לנס עבודה כשיודעים שהעסק אוטוטו הולך להימכר ולא יודעים למי?????????????? בקיצור המצב נראה רע מאוד ויש להצטער על פיטורי עובדים רבים

אירועים קרובים