סלקום השיקה את מכשיר המודו הראשון בישראל

המכשיר, שגודלו כגודל כרטיס אשראי, יופץ בשלב הראשון במהדורה מוגבלת, במחיר של 500 שקלים ● ההפצה המסחרית תחל לקראת סוף השנה, והמכשיר אף ישווק בחודשים הקרובים במדינות שונות ברחבי העולם ● יש לו זיכרון פנימי של עד 2 ג'יגה-בייט, נגן מוזיקה, ממשק משתמש דינמי ומקלדת ייחודית בת שבעה מקשים בלבד

סלקום השיקה היום (א') מכשיר סלולרי חדש מתוצרת החברה הישראלית מודו. המכשיר, שישווק בלעדית על ידי סלקום, יושק בשלב ראשון למספר מצומצם של לקוחות. לקראת סוף השנה מתכננת סלקום להוציא אותו להפצה מסחרית. מודו אף מתכוונת לשווק את המכשיר בהמשך השנה גם באירופה, דרום מזרח אסיה ודרום אמריקה.

המכשיר יימכר בחנות האינטרנטית של סלקום ובמוקד המכירות הטלפוני שלה במחיר של כ-500 שקלים. יחד עמו, יקבלו הלקוחות, ללא תשלום נוסף, את ה-Modu Express Jacket, המוצע בכמה עיצובים. הערכה כוללת גם פאוץ'. רוכשי הערכה יידרשו לתת עליה פידבק.

ייחודו של המכשיר טמון בגודלו הזעיר – כגודל כרטיס אשראי (הטלפון הסלולרי הקל ביותר בעולם, לפי ספר השיאים של גינס) – ובתפיסה המיוחדת שהוא מייצג. ה-"לב" הסלולרי שלו יכול להינעץ בתוספים חיצוניים בעלי תפקוד שונה, שנקראים מודו-ג'אקט, כמו תוסף מוזיקה, תוסף GPS, תוסף צילום וכו'. בכך, יכול המכשיר להתאים לצרכים שונים של המשתמש ולהעדפותיו האישיות.

המודו הוא מכשיר סלולרי זעיר בעל עיצוב ייחודי הכולל גם זיכרון פנימי של עד 2 ג'יגה-בייט, נגן מוזיקה, ממשק משתמש דינמי ומקלדת ייחודית בת שבעה מקשים בלבד. מימדיו הם 72.1 מ"מ גובה, 37.6 מ"מ רוחב ו-7.8 מ"מ עובי. לטלפון המודו מסך OLED בגודל 1.3 אינץ' ותצוגה של 65 אלף צבעים, רמקול מובנה, סוללת 530mAh וחיבור מיקרו-USB. משתמשי המכשיר יכולים לשנות את עיצוב ותכונות המכשיר, כך שאלה יתאימו לפעילויות שונות בחיי היומיום, על ידי הכנסה של מכשיר הטלפון לתוך אחד ממכשירי סדרת המודו-ג'אקט.  המכשיר שהושק הוא מדור 2.5 בנתיב ה-GSM.

המכשיר הוא פרי יוזמתו של דב מורן, מנכ"ל ומייסד מודו, ומי שהמציא גם את הדיסק-און-קי. הוא הוצג בפברואר בשנה שעברה, במסיבת עיתונאים שקיימה החברה. אז הכריז מורן שהמכשיר יושק אצל מפעילת הסלולר הישראלית סלקום באוקטובר 2008. מורן אמר לאנשים ומחשבים, כי "כחברה הבנויה לריצה למרחקים ארוכים, המטרה שלנו היא ליצור תעשייה ישראלית, עם ערך לשוק הישראלי. אפשר להגיד שהגענו לאבן הדרך של ה-100 מטרים במסלול המרתון הארוך שמצפה לנו. נכון שעשינו טעויות לאורך הדרך, אבל אנחנו לומדים את הנושא ורוכשים ידע בתחום הסלולר – ואנחנו נחושים להצליח".

מה התגובות שקיבלתם על המכשיר?
"בימים אלה חזרתי מביקור בכמה מדינות במזרח, כמו הודו, הפיליפינים, סין – וקיבלתי פידבקים טובים מאוד, הן ממשתמשים, הן ממפעילים והן משותפים עסקיים, שאוהבים את המכשיר ומתרגשים מהתפיסה החדשה שהוא מציג".

מה אתה אומר לאלה שאומרים שהמכשיר מנוגד לתפיסה הפופולרית היום, של מכשיר חכם אחד שעושה הכול?
"זה לא נכון לומר שהוא לא כולל יכולות נוספות, כי כבר כעת הוא כולל זיכרון של 2 ג'יגה-בייט, נגן מוזיקה ורמקול. בגרסה הבאה תהיה לנו תשובה גם לתפיסה הזאת, בג'אקט שכבר התחלנו בפיתוחו – שיהיה מוצר שהוא All in one – גם מכשיר מוזיקה, גם GPS, גם צילום וכו'. אבל תמיד תישאר האפשרות לשלוף את המכשיר הקטן ולצאת איתו בכיס לריצת לילה, בלי כל ה-'אריזה'".

עמוס שפירא, מנכ"ל סלקום, אמר, כי "כחברה ישראלית, אנחנו גאים לשתף פעולה עם מודו. בהשקה המסחרית של המכשיר נציע ללקוחותינו מגוון רחב של ג'אקטים, שיענה על צרכים שונים שלהם".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים