בעלי המניות של סאן אישרו את מכירתה לאורקל

העסקה, לפי שווי של 7.4 מיליארד דולרים, עדיין טעונה אישור של הרשויות האמריקניות ● בעקבות ההתפתחויות, HP החלה להציע הצעות מפתות ללקוחות סאן, על מנת שאלה יהגרו לשרתים שלה

בעלי המניות של סאן (Sun) הצביעו בסוף השבוע האחרון בעד הצעת הרכישה של אורקל (Oracle), לפי שווי של 7.4 מיליארד דולרים. על פי הודעה שנמסרה מסאן, 62% מבין בעלי המניות של החברה הצביעו בעד ההסכם, לפיו אורקל תשלם 9.5 דולרים למניה. ההסכם משקף מחיר גבוה יותר משווי השוק של מניות סאן.

העסקה עדיין טעונה אישור של הממונה על ההגבלים העסקיים בארצות הברית. כזכור, לפני כשלושה שבועות ביקש משרד המשפטים האמריקני מאורקל לספק לו נתונים נוספים לגבי עסקת הרכישה של סאן; בין היתר, התבקש מידע נוסף אודות הרישוי של ג'אווה, שפת הפיתוח של סאן, שרצה על גבי מיליארדי רכיבים בעולם. למרות זאת, אורקל העריכה, כי התהליך יסתיים בקרוב ולא יעכב את מימוש העסקה כבר במהלך הקיץ. ההערכה של אורקל נסמכת גם על הערכות זהות שנשמעו בסוף השבוע על ידי האנליסטים בוול-סטריט.

ייתכן שהבדיקות הנוספות קשורות להודעה שסאן הוציאה לפני כחודשיים, ובה ציינה, כי מסרה לרשות האמריקנית לניירות ערך שהיא בודקת אפשרות שגורמים בחברה ביצעו תשלומים הנוגדים את החוק למניעת שוחד. סאן הודיעה, כי היא עדכנה בעניין את כלל גורמי אכיפת החוק בארצות הברית. דובר של אורקל אישר לאחר מכן, כי החברה הייתה מודעת לחקירת החשדות לשוחד עוד בטרם נתנה את ההצעה לרכישת סאן. הרג'יסטר הבריטי ציין, כי לפי מסמכים שסאן הגישה לרשות האמריקנית לניירות ערך העריכה אורקל, כי ביטול עסקת המכירה (עסקה שאותה סאן מכנה בשם "מיזוג" – י.ה.) יעלה כ-260 מיליוני דולרים, בתוספת הוצאות שונות של עוד כ-45 מיליונים.

העסקה הוכרזה באפריל השנה, והייתה בגדר הפתעה, לאחר שמגעים שיבמ ערכה עם סאן לגבי הרכישה עלו על שרטון. לפני כשבוע דיווחה סאן על הפסדים וירידה בהכנסות ברבעון הרביעי שלה, שהיה גרוע מהתחזיות. על ידי הרכישה של סאן, תמצב עצמה אורקל כספקית תוכנה, חומרה ושירותים שתמוקם בליגה העליונה, לצד HP ויבמ. בתוך כך נודע, כי HP החלה במבצעי הטבות מיוחדים עבור לקוחות סאן. במסגרת ההצעה, היא "בונה" על החששות של לקוחות סאן, לפיהן אורקל תזנח את הטיפול בעסקי החומרה של החברה הנרכשת, ולא תוציא שרתים חדשים ועדכוני חומרה לשוק. זאת, למרות הצהרות סותרות בנושא של לארי אליסון, מנכ"ל ומייסד אורקל, לפיהן החברה לא תזניח את עסקי החומרה של סאן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים