אמיר פנחס, מיקרוסופט: "השקענו ב-SkyGiraffe כי היא יכולה להוביל את השוק"
"מצאנו חברה עם שילוב מנצח של צוות איכותי ומוצר מבטיח", אמר פנחס, מנהל קרן ההשקעות של מיקרוסופט ונצ'רס אירופה ● SkyGiraffe מספקת פלטפורמה שמאפשרת לארגונים למתוח את המערכות שלהם גם לשימוש במכשירים ניידים, ומיקרוסופט תשקיע בה מאות אלפי דולרים ● בימים אלה מחפשת הענקית מרדמונד חברות ישראליות נוספות כדי להשקיע בהן
"השקענו ב-SkyGiraffe הישראלית לאחר שעקבנו אחריה מקרוב ומצאנו חברה עם שילוב מנצח של צוות איכותי ומוצר מבטיח, שביכולתה לגדול ולהוביל את התחום בו היא עוסקת", אמר אמיר פנחס, מנהל קרן ההשקעות של מיקרוסופט ונצ'רס (Microsoft Ventures) אירופה, לאנשים ומחשבים. הראיון התקיים בעקבות הכרזת הקרן כי תשקיע מאות אלפי דולרים ב-SkyGiraffe, שמספקת פלטפורמה שמאפשרת לארגונים למתוח את המערכות שלהם גם לשימוש במכשירים ניידים.
ונצ'רס הוקמה ביוני השנה במטרה להציע לסטארט-אפים הדרכה טכנולוגית, ליווי, הזדמנויות לביצוע מכירות וגם השקעות SEED. היא פועלת במקביל ובאופן הדוק למרכזי הפיתוח וההאצה של מיקרוסופט (Microsoft) ברחבי העולם, אך גם בוחנת השקעות מכלל התעשייה. כך היא הגיעה להחלטה לבצע את ההשקעה, שמוערכת בכמה מאות אלפי דולרים, ב-SkyGiraffe, שסיימה את תוכנית ההאצה במאי האחרון.
לדברי פנחס, "אין לנו כלל אצבע בכל הנוגע להשקעות וכל מקרה נבחן לגופו. ככלל, מיקרוסופט ונצ'רס מחפשת לבצע השקעות SEED בחברות עם צוותים חזקים וטכנולוגיה עמוקה, שפועלות בתחומים בהם מיקרוסופט יכולה לתת ערך מוסף משמעותי על ידי סיוע בגישה ללקוחות ומתן דחיפה לגידול והובלת אותם תחומים".
בראיון שנתן לאתר ZDnet לאחר ההכרזה על ההשקעה אמר בועז הכט, מנכ"ל SkyGiraffe, כי "מיקרוסופט ונצ'רס בהחלט מבינה כיצד סטארט-אפ פועל. עבורנו ועבור אחרים בתוכנית ההאצה, היחסים עם מיקרוסופט לא סובבים סביב הכסף. העזרה שהם יכולים להעניק לנו בהגעה ללקוחות עסקיים היא הרבה יותר גדולה מכל השקעה כספית שהם יכולים לעשות".
תוכנית ההאצה של מיקרוסופט בישראל היא אחת מבין שמונה תוכניות שמפעילה החברה בעולם, כשבקרוב היא מתכוונת לפתוח שתי תוכניות נוספות. למעשה, התוכנית הישראלית סיפקה את המודל לפיו נבנו תוכניות ההאצה במקומות אחרים ברחבי תבל, ביניהם סיאטל, לונדון, פריז ובייג'ינג. 24 הסטארט-אפים שעברו את תוכנית ההאצה של הענקית מרדמונד בישראל מהוות חלק נכבד מכלל החברות שעברו מסלול דומה במקומות אחרים בעולם. בכל שמונה תוכניות ההאצה ביחד עברו עד עתה 126 חברות.
החברה משקיעה באחרונה מאמצים רבים בסטארט-אפים, כשבישראל מתנהל לו כבר הסבב השלישי של התוכנית, והיא נחשבת למוצלחת למדי. "עד היום עברו 24 חברות במאיץ בהרצליה, 11 מתוכן במחזור הראשון ו-13 במחזור השני", אמר פנחס. "כ-85% מהן כבר גייסו בממוצע כמיליון דולר. במחזור הנוכחי, שמסתיים ב-12 בנובמבר, יש 11 חברות נוספות, והן נבחרו בקפידה מתוך 380 סטארט-אפים שהגישו מועמדות. למעשה, כבר בימים אלה אנחנו מחפשים חברות למחזור הרביעי וחברות המעוניינות להשתתף מוזמנות להגיש מועמדותן".
על אף שלכאורה יש למיקרוסופט נטייה להשקיע בחברות שמכוונות את היישומים שהן מפתחות לשוק העסקי, ההחלטה במי להשקיע פתוחה למדי, ציין פנחס. "תוכנית ההשקעות של מיקרוסופט פתוחה גם לחברות שפונות לשוק הארגוני וגם לכאלה שפונות לשוק הצרכני. זאת, כל עוד מדובר ברעיון עם פוטנציאל לצמיחה גבוהה שמסוגל להביא שינוי בשוק בו הוא פועל".
פנחס ציין כי תוכנית המאיצים וההשקעה זמינים לא רק לחברות שמיקרוסופט רואה בהן פוטנציאל לרכישה עתידית ושמיקרוסופט ונצ'רס לא תשקיע בארץ השקעות SEED רק בפרויקטים שעברו את התוכנית.
תגובות
(0)