ביל דויל, טיבקו: "עתיד האנליטיקה טמון בשילוב ניתוח המידע בטרנזקציות"

"הרעיון הוא להפוך את תהליך הניתוח לחלק ממערכת טרנזקציות, כך שבאמצעות העשרת תהליך הניתוח, קבלת ההחלטות מתבצעת בזמן אמת ומאפשרת לבצע פעולה במהלך הטרנזקציה", הסביר דויל - סגן נשיא למכירות ספוטפייר בטיבקו, בראיון לאנשים ומחשבים ● הוא נתן דוגמה ליישום של ניתוח מידע באופן תפעולי (Operational Analytics) וסיפר על גרסה 6.0 החדשה של ספוטפייר

"עד היום, רוב יישומי האנליטיקה אפשרו לדעת מה קרה אתמול ולפני כן, כלומר שהם התמקדו בניתוח נתוני העבר. בשנים האחרונות השוק החל לנוע לכיוון של ניתוח צופה פני עתיד, במסגרתו לוקחים את המידע ההיסטורי הזה, ומחילים עליו חישובים סטטיסטיים שונים, כדי להבין מה יקרה היום ומחר. השלב הבא הוא לקחת את כל המידע שזמין לארגון – בין אם מדובר במידע מהרשת או במידע פנימי – וליישם עליו ניתוח מידע באופן תפעולי (Operational Analytics)", כך אמר ביל דויל, סגן נשיא למכירות ספוטפייר (Spotfire) בטיבקו (TIBCO), בראיון לאנשים ומחשבים. הוא הסביר, כי "הרעיון הוא להפוך את תהליך הניתוח לחלק ממערכת טרנזקציות, כך שבאמצעות העשרת תהליך הניתוח, קבלת ההחלטות מתבצעת בזמן אמת ומאפשרת לבצע פעולה במהלך הטרנזקציה".

דויל אמר את הדברים בראיון לאנשים ומחשבים, שנערך במסגרת TUCON 2013, כנס הלקוחות השנתי של טיבקו בלאס וגאס. האירוע, שריכז יחד יותר מאלף לקוחות ושותפים, נערך במהלך השבוע שעבר וננעל ביום ה'. את המשלחת הישראלית לכנס הוביל נתי אברהמי, מנכ"ל יעל תוכנה ומערכות – הנציגה הרשמית של טיבקו בישראל.

לדברי דויל, "היכולת לבצע פעולות בזמן אמת על בסיס מידע עדכני, פותחת בפני הארגון אפשרויות חדשות ורבות עוצמה. אנחנו בווגאס, אז בואו ניקח לדוגמה קזינו. כבר היום בתי הקזינו הגדולים יודעים בדיוק כמה זמן ישבתם בכל שולחן, בכמה הימרתם, כמה הפסדתם וכו'. נניח שהיתה לכם חוויה חיובית במלון ובקזינו, אבל באחד הלילות הפסדתם כמה מאות דולרים. אם הקזינו יכול לקבל התרעה על כך בזמן אמת, לרבות ניתוח כלכלי של פרופיל הלקוח שלכם – כמה אתם שווים לקזינו, כמה פעמים בשנה אתם מבקרים ומה סכום ההימור המצטבר שלכם – ועל פי המידע הזה להחליט בזמן אמת איזה אמצעי שימור לקוחות להפעיל".


צילום ועריכת וידיאו: אור יעקב

"זה לא נגמר פה", הוא הוסיף, "כי גם את פעולת שימור הלקוחות אפשר לבצע בזמן אמת. המערכת יכולה לעדכן את מנהלי הקזינו שיש מושבים פנויים באחת ההופעות באותו הערב. באופן מידי תקבלו לסמארטפון שלכם הצעה לרכוש כרטיסים במחיר מוזל במיוחד – כזה שאי אפשר להשיג בשום אתר או דוכן – כדי לשפר את הרגשתכם. בדרך זו, הקזינו פונה אליכם כלקוחות ברגע שמשהו שלילי קרה. בעבר, אם הקזינו היה רוצה לשמר אתכם, הוא היה שולח לכם את ההצעה הזו בדואר או באימייל, והיא היתה מגיעה שבועיים אחרי שחזרתם הביתה מהטיול לווגאס. רמת האפקטיביות במקרה הזה נמוכה עד אפסית – בטח ובטח בהשוואה לסיטואציה שבה הקזינו פונה אליכם בזמן שאתם לא רק נמצאים בעיר, אלא אף עומדים במרחק הליכה מאולם ההופעות. זה הכח של ניתוח מידע באופן תפעולי וקבלת התובנות בזמן באמת כחלק מתהליך".

במהלך האירוע הכריזה טיבקו על גרסה 6.0 החדשה של ספוטפייר, שצפויה להיות זמינה בקרוב. בין החידושים בגרסה החדשה, סיפר דויל, ניתן למצוא סט חדש של מדדי ביצוע (KPI), ניתוח מידע מבוסס מיקום, ממשק ווב חדש, יכולות אוטומציה נוספות ושירות ענן בשם Spotfire Cloud. "השקענו רבות בליבה הטכנולוגית של המוצר, ושילבנו בו יכולות חדשות שמרחיבות באופן דרמטי את ההשפעה שיש לניתוח המידע על הארגון כולו – במטרה לייצר יתרון עסקי ותחרותי", אמר.

לדבריו, "כשמנמ"רים מתבקשים להעריך טכנולוגיה כמו ספוטפייר, הם בודקים את התכונות הסטנדרטיות, כמו יכולת גידול (Scalability), אבטחת מידע, מוכנות ארגונית, יחס עלות-תועלת, יכולת שילוב במערך ה-IT הקיים והתממשקות למערכות הקיימות. ספוטפייר מציעה את כל התכונות הללו באופן מובנה בתוך המערכת, כדי לתמוך גם במשתמשים וגם באנשי ה-IT. מנמ"רים אוהבים את ספוטפיר, כי אנחנו לא רק עוזרים למשתמשים לנתח את המידע, אנחנו גם מתחברים בקלות לאסטרטגיה הטכנולוגית שלהם ולכלי המיחשוב הקיימים בארגון".

"אנחנו פועלים בישראל בשש השנים האחרונות באמצעות קבוצת יעל תוכנה ומערכות", הזכיר דויל. "האתגרים של שוק ניתוח המידע בישראל דומים לאלה של השוק העולמי, במובן שגם בישראל יש תחומים שבהם ניתן למצוא גופים המאמצים טכנולוגיות ניתוח מידע מוקדם יותר מאחרים – ואלה הם הלקוחות שיעל התמקדה בהם. הכוונה היא לארגונים בתחומים כמו פיננסים, ממשלה, בטחון, מכירות ושיווק וטלקום. כל התעשיות הללו משתמשות בטכנולוגיות ניתוח מידע מתקדמות כדי להפיק תובנות מכמויות אדירות של מידע, במטרה ליצור הזדמנויות חדשות, להגדיל את הרווחיות ולהוזיל עלויות".

הכותב הוא שליח אנשים ומחשבים לארצות הברית

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים