סאפ רוכשת את KXEN העוסקת בניתוח צופה פני עתיד תמורת עשרות מיליוני דולרים

הענקית הגרמנית מעמיקה את פעילותה בתחום ומשפרת עמדות מול סאס, יבמ ואורקל ● "הרכישה תסייע לחברה לממש ביצועים מבוססי תובנות מנפחי מידע גדולים", מעריכים ב-IDC

סאפ (SAP) תרכוש את KXEN, העוסקת בניתוח צופה פני עתיד (Predictive analytics). היקף העסקה לא נמסר לפרסום, אולם גורמים בשוק העריכו אותה בעשרות מיליוני דולרים. הרכישה צפויה להסתיים עד סוף השנה.

שוק תוכנות האנליטיקה לצרכי חיזוי מוערך על ידי IDC בשני מיליארד דולרים השנה, עם צפי ל-3 מיליארד דולרים ב-2017. בהעמיקה את החדירה לשוק, ציינו האנליסטים, היא מצויה בעמדת תחרות טובה יותר מול השחקניות הפעילות בתחום, בראשן סאס (SAS), וכן יבמ (IBM) עם כלי קוגנוס ואורקל (Oracle). לדברי הנרי מוריס, סגן נשיא בכיר בחברת המחקר IDC: "עם דרישה הולכת וגוברת לביצועים מבוססי תובנות, המגיעות מנפחי מידע הולכים וגדלים – הפעילות בעולם ניתוח צופה פני עתיד היא מחויבת המציאות. הרכישה של סאפ תסייע לה לממש מטרות אלה עבור לקוחותיה".

KXEN, שמשרדיה ממוקמים בסן פרנסיסקו ומחזיקה פעילות משמעותית בפריז ולונדון, מספקת כאמור כלים ויישומי ניתוח לצורכי חיזוי. כלים אלו מבצעים מיכון מקצה לקצה ומסייעים לספק מודלים מדויקים ועמידים לחיזוי. הפתרונות של הנרכשת מחליפים את תהליך יצירת תהליכי המידול המסורתי, שנעשה בצורה ידנית, חוזר על עצמו ונתון לטעויות אנוש.

פתרון החברה, Infinite Insight, מספק תובנות והוראות בזמני ביצוע מהירים ביותר, על מנת לייעל תהליכי רכש, לספק המלצות up-sell, cross sell, המלצות לשימור לקוחות, ובחירת הפעילות הבאה הטובה ביותר, וכן בתחומי ניהול סיכון והונאות. לחברה יש יותר מ-500 לקוחות, לרבות בנק אוף אמריקה (Bank of America), ברקליס (Barclays), וודאפון (Vodafone), סירס (Sears) וכן Lowe's ו-ING Direct.

על פי ענקית היישומים הגרמנית, פעילות KXEN תספק השלמה לכלי הניתוח הקיימים שלה. "טכנולוגית החיזוי יכולה לשמש לשיפור הערך המתקבל מיישומי הליבה של סאפ", נמסר. בנוסף, החברה מתכננת לשלב את טכנולוגיית KXEN ביישומי סאפ בענן ובשרתים מקומיים בהתבסס על SAP HANA. המטרה, נמסר, היא לסייע ללקוחות לעשות שימוש בניתוח לצורכי חיזוי וכריית מידע, על מנת לתמוך תהליכי קבלת החלטות מתוך נפחים גדולים מאד של מידע. טכנולוגית KXEN, על פי החברה, מרחיבה את יכולות הניתוח לחיזוי עבור מדעני נתונים (Data Scientists), מנהלי תהליכים עסקיים ואנליסטים, באמצעות מיכון של משימות מידול מרכזיות ומתן אפשרויות הפעלה מהירות יותר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים