משרדי התמ"ת והתקשורת יקימו צוות משותף לטיפול בתלונות צרכנים על התנהלות חברות התקשורת
ההחלטה התקבלה, בין היתר, על רקע כניסתם לשוק של שידורי הטלוויזיה הדיגיטלית הקרקעית והצורך לפקח על מהלכיהן הצפויים של הוט ושל יס בהקשר זה ● בנוסף, הצוות עתיד להדק את הפיקוח גם על חברות הסלולר, ולא לאפשר להן לפגוע בכניסתם לשוק של מפעילים וירטואליים שקיבלו רישיון ממשרד התקשורת
ח"כ אורית נוקד, סגנית שר התמ"ת, האחראית בין היתר על תחום הגנת הצרכן במשרד, הודיעה אתמול (ב') בתום פגישה עם שר התקשורת, משה כחלון, על הקמת צוות משותף למשרד התמ"ת ולמשרד התקשורת שיהווה כתובת לתלונות על חברות הסלולר וחברות הטלוויזיה הרב ערוצית. להערכת גורמים בענף, הפיצול שהיה נהוג עד כה בין סמכויות שני המשרדים, שיחק לטובת הספקיות והקשה את הפיקוח עליהן מההיבט הצרכני.
המשימה הראשונה של הצוות תהיה לעקוב אחר כניסתם לשוק של שידורי הטלוויזיה הדיגיטלית הקרקעית, במסגרתם יוכל כל אדם לרכוש ממיר ולקלוט חבילה של חמישה ערוצים:1, 2, 10, 33 וערוץ הכנסת (99). כחלק מהיערכותן לצעד זה, מתכננות הוט ויס לשווק חבילת ערוצים מצומצמת ומוזלת, במטרה לנסות לשכנע את מנוייהן שלא לעבור לשירות החדש.
כמו כן, יטפל הצוות בתלונות אודות התנהלות חברות הסלולר. חברות אלה נוהגות, בין היתר, להקשות על התנתקות מהן, לספק למנויים חבילות של שירותים מיותרים ללא ידיעתם, ולהימנע מלספק אופציות בסיסיות – כגון תשלום על שיחות בלבד מבלי לדרוש רכישת חבילת אינטרנט ותשלום דמי מנוי חודשיים. בנוסף, במשרד התקשורת חוששים מצעדי מנע של חברות הסלולר לקראת כניסתו של מפעיל סלולרי וירטואלי, ומהמגבלות שהן מטילות על שימוש בשיחות VoIP על גבי תשתית הנתונים הסלולריים במטרה לפגוע במתחרים עוד בתחילת דרכם.
תגובות
(0)