יצרנית הרכבים ניסאן השיקה שעון חכם לנהגים

הגאדג'ט ניסמו מתחבר לרכב באמצעות בלוטות' ומציג נתונים אודות המכונית, איכות הנהיגה – ואפילו על בריאותו של הנהג ● השעון יוכל להציג את קצב צריכת הדלק הממוצעת ולעזור לנהגים לשפר את ביצועי הנהיגה

שיגעון השעונים החכמים מגיע גם לתחום הרכב. יצרנית הרכבים ניסאן (Nissan) הכריזה כי תציג קונספט של שעון ייחודי שמחבר בין הנהג לרכב באופן צמוד ביותר. מלבד תצוגת השעה, כמובן, יציג השעון החכם נתונים אודות הרכב, איכות הנהיגה – ואפילו על בריאותו של הנהג עצמו. ההשקה הרשמית תתרחש בתערוכת הרכב שתפתח בפרנקפורט בימים הקרובים.

השעון, שנקרא Nismo Watch Concept, מיועד לפי שעה רק לרכבי סדרת הניסמו (Nismo) של החברה. הוא מתחבר אל המכונית באמצעות חיבור בלוטות' באנרגיה נמוכה במיוחד, ונטען באמצעות מחבר microUSB ייעודי. לפי החברה, כל טעינה מספקת לו אנרגיה שאמורה להספיק לשבעה ימי פעילות.

השעון יודע לאסוף ולהציג מידע טלמטרי ממחשבי המכונית. כך, לדוגמה, הוא יכול להציג את המהירות הנוכחית של הרכב, ובמקביל לכך, גם את צריכת הדלק הממוצעת לקילומטר בנסיעה הנוכחית. המידע נשמר לזמן מה בשעון, כך שהנהג יכול ללמוד מהם ביצועי הנהיגה שלו בזמן שהוא על הכביש – ואולי אף לנסות לשפרם.

מעבר לכך אמור השעון, לפי ניסאן, לבצע במקביל ניטור אחר מצבו הבריאותי של הנהג, ובעיקר אחר קצב פעימות הלב שלו. למשל, אם המהירות של המכונית גבוהה, וההתקן מזהה קצב פעימות לב גבוה, תופיע התראה שתמליץ להוריד את הקצב. ייתכן כי בעתיד החברה תוסיף גם יכולות אק"ל, בדיקת אא"ג וטמפרטורת עור.

למרות ההכרזה, עדיין מדובר, כאמור, בשעון קונספט. החברה לא מסרה מתי השעון יהיה זמין, באיזו תצורה, באיזה היקף וכן מה יהיה מחירו.

הכרזה זו מגיעה ימים ספורים לאחר השקתה של סמסונג (Samsung), שהכריזה על שעון היד החכם שלה, Galaxy Gear.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים