רימון לוי: "הטיעון של חברות הסלולר, כי ה-VoIP מעמיס על הרשת – שקרי"

לוי, יו"ר איגוד האינטרנט הישראלי, אמר את הדברים לאנשים ומחשבים בעקבות הניסיון של סלקום לשכנע את לקוחותיה לוותר על גישה לתוכנות VoIP בתמורה להנחה קטנה, וזאת כדי שלא יוכלו להצטרף לשירותים מתחרים העוקפים את שירותי ה-VOICE הסלולריים ● סלקום בתגובה: "לא חסמנו את השירות - אנו פועלים בהתאם לחוק"

"אסור לאפשר לספקי תשתיות לשלוט גם על התכנים המעוברים בהן", כך אמר בשיחה עם אנשים ומחשבים רימון לוי, יו"ר איגוד האינטרנט הישראלי. לוי אמר את הדברים בתגובה לטענתן של חברות הסלולר, כי תוכנות ה-VoIP מעמיסות על הרשת – טענה שאותה הוא מגדיר כשקרית.

כזכור, בשבוע שעבר הורה משרד התקשורת לסלקום שלא לחסום ללקוחותיה את האפשרות להשתמש בחייגן של חברת פרי טלקום, ולשוחח באמצעותו בתעריפים זולים יותר הן עם לקוחות סלולריים אחרים והן עם מנויים קוויים. סלקום טענה, כי לא חסמה את השימוש בשירות, אולם למעשה גבתה בעבורו תוספת גבוהה למדי, בטענה שהוא מעמיס על הרשת. מהחברה נמסר, כי כל פעולותיה נעשו בהתאם לחוק.

את רימון לוי, המסתמך על מחקרים שנעשו בנושא, הטענות של סלקום לא משכנעות: "זוהי טענה מוכרת והיא פשוט לא נכונה", אמר לוי. "ישנו מוד אחד בסקייפ שבו הוא משמש כתוכנת Peer to Peer, ואם מנטרלים מוד זה, לא נוצר שום עומס על הרשת. טיעון זה הוא הטיעון הנפוץ ביותר של ספקיות סלולר בכל העולם, כי אם הן יודו בכך שהן חוסמות מתחרים, הן יעברו על החוק".

לוי מרוצה מההתנהלות של משרד התקשורת ושל הממונה על ההגבלים העסקיים, אשר דוחפים לכיוון של ניטרליות הרשת גם כאשר הדבר קשה להוכחה. לדבריו, עד כה הם נחלו הצלחה לא מבוטלת בכך הן בתחום הטלפוניה והן בתחום האינטרנט. זאת, בניגוד לתחום הטלוויזיה שבו המפעילים שולטים גם על התוכן.

"הבעיה עם ספקי הסלולר בארץ – כמו בכל מקום אחר בעולם – היא שמצד אחד הם ספקי תשתית, ומצד שני הם גם מפתחים שירותי ערך מוסף ומספקים שירותי תוכן", ציין לוי. בתחום שירותי התוכן הם מתחרים עם אחרים – והם צריכים לדעת להפריד בין תפקידם כספקי תשתיות לבין התחום שבו הם נמצאים בתחרות על שירותים. אנחנו, כצרכנים, צריכים להקפיד שעיקרון ההפרדה בין התוכן לבין התשתית יישמר, כדי לשמור על התחרות החופשית".

בתשובה לשאלה האם אינו חושש ממצב שבו, לדוגמה, ספקי האינטרנט בארץ יאטו את קצב הגלישה לחו"ל ויאיצו את קצב הגלישה לחנויות אינטרנטיות שבבעלותן, אמר לוי, כי החשש קיים, אך לשם כך פועלת הרשות להגבלים עסקיים שאמורה למנוע תסריט מעין זה.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. הברדלס

    עדות בשבועה! לפני מספר חודשים בצעתי בדיקה של VםIP בשלוש השתות הסלולריות, משך מספר ימים. הרשת של סלקום חסמה את התקשורת! לניסוי זה היו עדים נוספים, כולם מקצועיים.

אירועים קרובים