השר מיקי איתן: "אלחם נגד הצעת החוק של ש"ס לסינון אתרים"

"יש לפעול בנושא בדרך בה פועלות מדינות דמוקרטיות - ולא בדרכן של משמרות המהפכה", אמר איתן, החבר בוועדת השרים לענייני חקיקה, שתדון הערב (א') בנושא ● ח"כ מאיר שטרית, יו"ר ועדת המדע והטכנולוגיה: "התנגדתי לחוק בקדנציה הקודמת - ואני מתכוון להיאבק בו גם כעת"

ועדת השרים לענייני חקיקה, תדון הערב (א') בהצעת החוק של חבר הכנסת אמנון כהן מש"ס, שעיקרה התערבות המדינה בתכני אתרי האינטרנט והחשכת אתרים פוגעניים. הצעת החוק עברה בכנסת הקודמת בקריאה ראשונה בתמיכת הקואליציה בראשות קדימה, וכעת מבקשת ש"ס לאשרה.

בתגובה להתפתחות זו, פרסם השר מיקי איתן הודעה לפיה הוא מתחייב להתנגד לחוק ולהיאבק בו בתוך הממשלה ובכנסת: "אני קורא לממשלת הליכוד להוכיח, כי הממשלה ניצבת עם הפנים לקדמה, בניגוד למפלגת קדימה שניסתה לקדם את הצנזורה על האינטרנט. אנו חייבים להתייצב בשורה אחת עם מדינות המערב המטפלות בסכנות הנשקפות מהרשת בדרך של חינוך והעצמה. יש לפעול בנושא בדרך בה פועלות מדינות דמוקרטיות – ולא בדרכן של משמרות המהפכה".

בניגוד לפרסומים בכלי התקשורת, אין ביטחון, כי לש"ס יהיה רוב אוטומטי של חברי הקואליציה לצורך העברת החוק. על פי הצעת החוק תוטל צנזורה גורפת על כלל גולשי האינטרנט באמצעים שונים, וגולש שיבקש להסיר את הצנזורה יצטרך להגיש בקשה מיוחדת לספק האינטרנט, אשר תירשם ותקוטלג במחשבי הספק.

השר איתן קורא למדינה לעודד הורים להפעיל אמצעי סינון וביקורת באופן עצמאי, ולהקנות לילדיהם הרגלי גלישה בטוחים: "החוק המוצע רצוף פגמים שעלולים להיות מנוצלים לרעה על-ידי גורמים שונים ולגרום לפיקוח נוקשה על מידע לגיטימי. החוק גם עלול ליצור ויכוח בין חרדים וחילוניים לגבי מושגים רחבים כמו תרבות ואומנות, ועלול להביא לצנזור כוללני של תכנים תרבותיים ראויים. הדרך הנכונה הינה חינוך והשכלה – ולא צנזורה גורפת ודורסנית". בנוסף, אמר איתן, כי "הצעת החוק תייקר את האינטרנט ותפגע בפרטיותו של האזרח".

שטרית: "הניסיון להחשיך את הרשת לא יצלח"

גם חבר הכנסת מאיר שטרית, יו"ר ועדת המדע והטכנולוגיה מטעם סיעת קדימה, אמר לאנשים ומחשבים, כי בכוונתו לפעול נגד החוק: "התנגדתי לחוק כשהייתי בקואליציה ואמשיך להתנגד לו גם עכשיו. מדינה דמוקרטית לא צריכה להתערב בתכנים באינטרנט, וכל הניסיונות שנעשו או ייעשו בנושא, בין כה וכה לא יצליחו".

עו"ד יונתן קלינגר, שהשתתף במאבק נגד החוק בקדנציה הקודמת של הכנסת, אמר: "יש כאן ניסיון נוסף לקחת את הסמכות ההורית ולהעביר אותה למדינה. חקיקה כזו אינה ראויה; החוק המוצע קובע שכל אדם, בין אם הוא הורה ובין אם לא, יצטרך להודיע האם הוא מעוניין בתכנים למבוגרים. אם יש משהו שלמדנו מסינון האתרים באוסטרליה, הוא שכל חסימה הופכת להיות חסימה פוליטית וחוסמת קודם כל אתרים כמו ויקיפדיה, שכידוע אינם פורנוגרפיים, רק כיוון שאלה מאפשרים חופשי ביטוי".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. rodan

    כול הכבוד למיקי איתן ומאיר שיטרית, אין להעלות על הדעת שמדינת ישראל תצטרף למדינות החשוכות כמו אירן וערב הסעודית עם צנזורה על האינטרנט שלא תעבוד בכול מיקרה, אין סוף ליוזמה והתושיה של הישראלים, למי שזוכר את המחיקון והאנטי מחיקון. Fuck Shas

אירועים קרובים