פיני כהן, סגן נשיא ב-STKI: "רכישת דטה דומיין על ידי EMC היא טובה ללקוחות וטובה לרוכשת"

למרות זאת, מסייג כהן, אנליסט בכיר בחברת המחקר STKI, כי "אני לא יכול להסביר את הסכום הגבוה ששולם" ● על המפסידה, נט-אפ: "יש לה פתרון משלה, והיא בפירוש יכולה להרחיב אותו. אפשרות אחרת היא לקנות טכנולוגיות דה-דופליקציה מחברות אחרות"

"EMC עשתה פה עסקה טובה", אומר לאנשים ומחשבים פיני כהן, סגן נשיא ואנליסט בכיר, STKI, בהתייחסו לרכישה של ענקית האחסון את דטה דומיין, ספקית התוכנות למניעת שכפול (דה-דופליקציה). לדברי כהן, "לא סתם היא התעקשה על הרכישה, מדובר בחברה בצמיחה, בטכנולוגיה טובה, שתעשה לה טוב מבחינה טכנולוגית ותמצב אותה כמובילה עוד יותר ממה שהיא היום בעולם האחסון. זה מסייע ל-EMC  ברמה המיצובית ובוודאי טוב עבור לקוחותיה".

לדברי כהן, "דטה דומיין הייתה בין המובילות בטכנולוגיה למניעת שכפול. תחום זה מצוי בהתהוות וטרם הגיע לכלל הבשלה מלאה. הוא מתפתח. כך, עדיין לא ברור באיזה אופן יבוצע הגיבוי ויימנע השכפול של הנתונים – האם זה ייעשה ברמת האלגוריתם, האם זה ייעשה על ידי אותה תוכנה או בנפרד, כל הנושאים הללו טרם קיבלו מענה באופן מושלם". למרות זאת, מציין כהן, "לטכנולוגיה יש סיבה שהיא מצליחה: היא הופכת את הגיבוי למוצלח יותר, מהיר יותר ואמין".

למרות שיש ל-EMC פתרון דה-דופליקציה משלה, מסביר כהן, "בהחלט יהיה לה מה לעשות עם הטכנולוגיה של דטה דומיין".

עד כמה היו פה היבטים עסקיים וטכנולוגיים, ועד כמה האגו דיבר במסגרת המאבק מול נט-אפ?
"גם אגו אינו דבר טהור, ויש בו היבטים עסקיים. מעבר ליצירת יתרון טכנולוגי מול נט-אפ, EMC באה ואומרת, כי היא הרחיבה את היצע הפתרונות שלה עוד יותר לטובת לקוחותיה. הדבר מחלחל עד רמת איש המכירות הבודד במדינות נידחות, שכעת יכול להתגאות בעוד מוצר שהוא יכול להציע למנהל התשתיות בארגון".

האם סכום הרכישה, שהיה יותר משני מיליארד דולרים, היה מוצדק?
"אינני יודע, אינני מבין בכלכלה. מצד אחד, מדובר בחברה עם טכנולוגיה טובה, חברה המצויה בצמיחה מתמדת. מצד שני, הסכום נשמע לי מופרך".

מה תעשה נט-אפ?
"לנט-אפ יש פתרון משלה, והיא בפירוש יכולה להרחיב אותו. אפשרות אחרת היא לקנות טכנולוגיות דה-דופליקציה מחברות אחרות, דוגמת פלקון סטור או חלק מהפעילות של קוואנטום, או מעוד חברות אחרות הפעילות בשדה זה".

בכל מקרה, המדובר בפעילות בתוך עולם האחסון. גם נט-אפ וגם EMC צריכות להתבונן מה קורה מחוץ לאחסון: סיסקו, יבמ ו-HP מציעות פתרונות בשלושה עולמות – אחסון, תקשורת ושרתים. זה האתגר האמיתי של שתי המתקוטטות, EMC ונט-אפ, שהן אינן שחקניות בעולמות השרתים והתקשורת. מפה תגיע ההשפעה האמיתית".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים