EMC העלתה את ההצעה לרכישת דטה דומיין ל-2.1 מיליארד ד'; התוקף יפוג ב-17 לחודש

EMC העלתה את הצעתה לרכישה של חברת האחסון ל-33.5 דולרים למניה במזומן - לעומת ההצעה של נט-אפ, שעומדת על 30 דולרים למניה, כאשר חלק מהסכום ישולם במזומן וחלקו במניות ● בניגוד להצעה של נט-אפ, הצעתה של EMC אינה כרוכה בהשגת מימון, בדיקת נאותות או הגבלות מטעם הרשויות ● דן וורמנהובן, מנכ"ל ויו"ר נט-אפ: "בקרוב נספק עדכון בנושא"

סכום העסקה לרכישת דטה דומיין עולה פעם נוספת: אמש (ב') הודיעה EMC, כי היא מעלה את גובה הצעתה לרכישה של חברת האחסון ל-33.5 דולרים במזומן – ובכך מגיע הסכום הכולל שישולם תמורת החברה ל-2.1 מיליארד דולרים, כולו במזומן. החברה ציינה כי הצעתה "טובה בהרבה" מזו של נט-אפ, אשר הציעה לשלם 30 דולרים למניה, כאשר חלק מהסכום ישולם במזומן וחלקו במניות.

במכתב ששלח ליו"ר דטה דומיין, אניל בוסרי, כתב ג'ו טוצ'י, נשיא, מנכ"ל ויושב ראש הדירקטוריון של EMC, כי על מנת להעניק לבעלי המניות של דטה דומיין תמורה מרבית הוא החליט להסיר את כל ההתניות ביחס לעסקה – וקרא לחברים במועצת המנהלים של  דטה דומיין לנהוג כמוהו. "ההתניות היו נחוצות בהסכם המקורי עם נט-אפ, משום שידעתם כי גם אנו מעוניינים לרכוש את החברה. כעת הן מיותרות", כתב טוצ'י.

בניגוד להצעה של נט-אפ, הצעתה של EMC אינה כרוכה בהשגת מימון, בדיקת נאותות או הגבלות מטעם הרשויות. EMC תשלם את כל הסכום מהמזומנים שבקופתה. כן ציינה EMC כי העסקה יכולה להיסגר תוך שבועיים בלבד – כחודש פחות מהזמן הנחוץ לסגירת העסקה עם נט-אפ. תוקף ההצעה לרכישת החברה תמורת 33.5 דולרים למניה יפוג ב-17 ביולי.

"בשבועות האחרונים זכינו לתמיכה רבה בקרב בעלי המניות והלקוחות של דטה דומיין, והדבר רק אישר את הערכתנו כי EMC היא הבחירה הטובה ביותר מבחינתה של דטה דומיין", כתב טוצ'י. "לאחר שכל הדרישות של הרשויות נענו, ונוכח התנאים העדיפים בהצעה שהגשנו היום לחברים במועצת המנהלים של דטה דומיין, אנו מצפים כי מנהלי דטה דומיין יחתמו תוך שבועיים לכל היותר על ההסכם הסופי, אשר מעניק תמורה טובה יותר – במזומן – לבעלי המניות של דטה דומיין".

הקרב על רכישת דטה דומיין נפתח בעשרים במאי, כאשר נט-אפ הציעה לרכוש את החברה תמורת 1.5 מיליארד דולרים. בתחילת יוני הגישה EMC הצעה גבוהה ב-300 מיליון דולרים מזו של נט-אפ המתחרה – והביעה נכונות לשלם 30 דולרים במזומן תמורת כל מניה של דטה דומיין, הצעה שעל פיה הסתכם שווי העסקה ב-1.8 מיליארד דולרים. בחודש יוני הוגשו שתי תביעות כנגד דטה דומיין, לאחר שנראה היה כי מנהלי החברה אינם נלהבים לשקול את הצעתה של EMC. כן פורסמו השערות שונות מדוע מגלות EMC ונט-אפ נחישות כה רבה לרכוש את דטה דומיין.

בתגובה להצעה החדשה של EMC, אמר דן וורמנהובן, מנכ"ל ויו"ר נט-אפ, כי "מועצת המנהלים של נט-אפ תשקול בזהירות את האפשרויות העומדות בפניה, תוך התחשבות באסטרטגיית הרכישות שלה ובחובת הנאמנות שלה כלפי בעלי המניות. בקרוב נספק עדכון בנושא".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים