נתונים של 1.82 מיליון משתמשים נגנבו ממערכת הפורומים של אובונטו

המידע שנגנב כולל את שמות המשתמשים באתר, סיסמאותיהם וכתובות הדואר האמיתיות שלהם ● בקנוניקל טוענים שלא אמורה להיות בעיה מעבר לפריצה לאתר הפרומים עצמו, שכן הסיסמאות אינן נשמרות אצלה בצורת טקסט טהורה ולפענח אותן דורש עבודה רבה

פגיעה קשה בשרת מערכת הפורומים של אובונטו (Ubuntu): אתר הפורומים הפעיל של הפצת הלינוקס הפופולרית סגור לפעילות מאז אתמול (א') בשעות הצהריים ונכון לשעות הבוקר. זאת, לאחר שהאקר שמכנה את עצמו @_Sputn1k הצליח לפרוץ דרך ההגנות של האתר ולגנוב את המידע השמור של כל 1.82 מיליון בעלי החשבונות באתר.

המידע שנגנב כולל את שמות המשתמשים באתר, סיסמאותיהם וכתובות הדואר האמיתיות שלהם. בשל כך, החליטו בקנוניקל (Canonical) לסגור את האתר עד שיצליחו לסתום את חור האבטחה ממנו הצליח ההאקר לפרוץ.

בחברה טוענים שלא אמורה להיות בעיה מעבר לפריצה לאתר הפרומים עצמו, שכן הסיסמאות אינן נשמרות אצלה בצורת טקסט טהורה ולפענח אותן דורש עבודה רבה. עם זאת, הם ממליצים לכל מי שנוהג להשתמש באותה הסיסמה למספר אתרים, וכן עבור תיבות דואר אלקטרוניות, להחליף את הסיסמאות שלו באופן מיידי כדי למנוע בכל זאת פגיעה אפשרית.

לפי דף המידע שמופיע עתה, כאשר מנסים להיכנס לפורומים, הפגיעה היחידה של ההאקר מבחינת אובונטו/קנוניקל היא במערכת זו. מערכות ושירותים אחרים של החברה, כולל שירות הענן שלה Ubuntu One, וכולל פלטפורמת אירוח הפרויקטים בקוד פתוח Launchpad – עובדות ופועלות כתיקונן.

"קבוצת אבטחת המידע של קנוניקל עובדת קשה ככל יכולתה כדי לשחזר את הפעילות הרגילה [של האתר]. דף זה יעודכן בקביעות עם דיווחים על ההתקדמות", נכתב בעמוד בו בדרך כלל הייתה גישה לפורומים של אובונטו.

אירועים קרובים