TNN טלקום הטמיעה מערכת אחסון ב-יס בפרויקט בהיקף מיליוני שקלים

הפתרון שהוטמע הוא DDN - פתרון אחסון המותאם לטיפול מתקדם בתכני וידיאו ● מדובר במערכת אחסון מרכזית בנפח של יותר מ-1 פטה בייט, המשרתת את יישומי הליבה של מערך תכני הווידיאו, כגון מערכת ניהול המדיה ומערך הפצת התכנים לשירות ה-VOD ● שירותים אלה דורשים קצב של יותר מ-3 ג'יגה-בייט לשנייה ואף יותר, כאשר ימומשו על המערכת הצרכים העתידיים

TNN טלקום מקבוצת רפק הטמיעה מערכת אחסון בחברת הלוויין יס (yes), בפרויקט שהחל במחצית השנייה של 2012 וצפוי להסתיים בשבועות הקרובים. היקף הפרויקט לא נמסר לפרסום, אולם גורמים בשוק העריכו אותו במספר מיליוני שקלים.

הפתרון שהוטמע הוא DDN (ר"ת DataDirect Networks) – פתרון אחסון המותאם לטיפול מתקדם בתכני וידיאו. מדובר במערכת אחסון מרכזית בנפח של יותר מ-1 פטה בייט, המשרתת את יישומי הליבה של מערך תכני הווידיאו, כגון מערכת ניהול המדיה ומערך הפצת התכנים לשירות ה-VOD. שירותים אלה דורשים קצב של יותר מ-3 ג'יגה-בייט לשנייה ואף יותר, כאשר ימומשו על המערכת הצרכים העתידיים.

מ-TNN טלקום נמסר, כי סביבות מסוג זה מתאפיינות בדרישות ייחודיות: אחסון בנפחים גדולים במיוחד; ניהול פשוט ומרכזי; גישה משותפת – לאותו קובץ – דרך אמצעי תקשורת שונים ובפרוטוקולים שונים; ביצועי רוחב פס גבוהים וגישה מהירה. כל אלה נדרשים תוך שמירה על שרידות מלאה של המערכת במקרה של תקלות חומרה או תוכנה. עוד מסרה החברה, כי המערכת מתוכננת לאחסן תכנים בנפחים גדולים, ומאפשרת גדילה עתידית קלה ונוחה של נפח וביצועים.

לדברי מוטי סטמבולצ'יק, מנהל תשתיות ואבטחת מידע בהנדסה ב-יס, "בחרנו בפתרון שנותן מענה לצרכים הייחודיים של הפרויקטים השונים שניצבים בפנינו. הפתרון ענה על הצרכים המיוחדים של כל אחד מהפרויקטים, תחת פלטפורמה אחת גמישה וחזקה במיוחד. הפתרון מאפשר לנו לתת מענה לצרכים הדינמיים והמשתנים של השוק שלנו, ושל התהליכים הפנימיים בחברה". הוא סיים בציינו, כי "המערכת מאפשרת גמישות בהיבטי חיבוריות ויכולת גידול קלה ומהירה, תוך כדי חסכון משמעותי בשטח רצפה, חשמל ותחזוקה".

אירועים קרובים