דוראד תשתמש במערכות של SAS לחיזוי ביקוש החשמל והתאמתו לייצור

המסגרת הרגולטורית בה תפעל דוראד דורשת לחזות מראש את היקפי אספקת החשמל ללקוחות החברה, בפירוט של חצאי שעות ובדיוק של אחוזים בודדים ● לשם כך היא בחרה בתוכנה של SAS, שמיוצגת בישראל על ידי מיה מחשבים ● התחנה של דוראד באשקלון, שמתוכננת להתחיל לפעול ברבעון האחרון של השנה, תספק עד 840 מגה-וואט לרשת החשמל, המהווים כ-7% מסך כושר הייצור במדינה

דוראד, שבונה בימים אלה תחנת כוח באשקלון, תתאים את כמות ייצור החשמל לביקוש באמצעות מערכות חיזוי של SAS והמבנה המודולרי של התחנה. מהחברה נמסר, כי התחנה החדשה תספק עד 840 מגה-וואט לרשת החשמל, המהווים כ-7% מסך כושר הייצור במדינה, וכי הושקעו בבניית התחנה יותר מארבעה מיליארד שקלים.

החברה, בניהולו של אלי אסולין, נמצאת בשלב מתקדם לקראת הפעלת התחנה, שמתוכננת לרבעון האחרון של 2013. דוראד נמצאת בבעלות משותפת של קצא"א (37.5%), זורלו (25%), אדלקום מקבוצת אדלטק (18.75%) ודורי תשתיות אנרגיה (18.75%). קבלן הפרויקט, האחראי על תכנון, הפעלת והרצת המתקן עד למסירה, הוא חברת ווד גרופ, שנעזרת בסדרה של קבלנים ישראליים מקומיים – א. דורי, כור מתכות, הגבעה, קרן, GES ועוד.

מדוראד נמסר, כי המסגרת הרגולטורית בה היא תפעל דורשת לחזות מראש את היקפי אספקת החשמל ללקוחות החברה, בפירוט של חצאי שעות ובדיוק של אחוזים בודדים, על מנת לאפשר אספקת חשמל אמינה מהיצרנים הפרטיים. לשם כך בחרה דוראד בתוכנה של SAS, שמיוצגת בישראל על ידי מיה מחשבים.

היכולת לענות על הדרישות המשתנות של הצריכה ביעילות מבוססת על יכולות התחנה, שנבנתה בטכנולוגית מחז"מ (מחזור סגור), על בסיס 12 טורבינות גז תעופתיות המונעות בגז טבעי ושתי טורבינות קיטור. טורבינות אלה ניתנות לכיבוי והפעלה מהירה ומאפשרות גמישות תפעולית בהתאמה לצפי הביקוש.

התחנה נבנתה בראייה של אספקת חשמל ללקוחות פרטיים באופן גמיש. היא חתמה על הסכמים למכירת חשמל לארגונים מובילים במשק, ביניהם כתר פלסטיק, מקורות, אסם, משרד הביטחון ורשתות המלונות ישרוטל ופתאל.

רוני מורן, סמנכ"ל מערכות המידע בדוראד, אמר ש-"מערכות ה-IT אצל יצרנים פרטיים צריכות לתמוך בתהליכים עסקיים מורכבים ובדרישות רגולציה חדשות. מערכת חיזוי צריכת לקוחות מהווה נדבך מרכזי המשפיע על הפעילות התפעולית והעסקית של החברה. דוראד בחרה ב-SAS כמערכת חיזוי צריכת החשמל של לקוחותיה על מנת לסייע באופן אופטימלי לעמידה ביעדים העסקיים של החברה".

קובי ביטר, מנכ"ל מיה מחשבים, ציין ש-"SAS העולמית ואנחנו, נציגיה בישראל, גאים לקחת חלק במהפכת האנרגיה שעוברת המדינה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים