דלויט: 53% מהמנהלים והשותפים בקרנות הון-סיכון בארץ צופים שיפור במצב הכלכלי עד סוף השנה

איש מהם אינו צופה החמרה במצב ● 53% מהנסקרים סבורים, כי הממשלה צריכה לתמוך ביזמי היי-טק באופן ישיר, ו-50% קוראים לה לפתח תמריצים מיסויים ● 41% מצפים כי שוק המיזוגים והרכישות יתעורר עוד השנה ● אשר מכלוביץ', ראש מגזר ההיי-טק בפירמה: "ההתייצבות היחסית בשוק ההון מביאה להתעוררות בשוק המיזוגים והרכישות"

אופטימיות זהירה בקהילת המנהלים והשותפים בקרנות הון-סיכון בישראל: לאחר כשנה וחצי שבהן העריכו מרביתם, כי המצב הכלכלי צפוי להחמיר, 53% מהם צופים שהמצב ישתפר במחצית השנה הקרובה. ממחקר שביצעה דלויט בריטמן אלמגור זהר עולה, כי איש מהם אינו צופה החמרה במצב הכלכלי בתקופה זו, ו-47% חוזים שלא יחול כל שינוי. מדובר בסקר האחרון של VC Indicator שעורכת פירמת ראיית החשבון והייעוץ מדי רבעון. הוא נערך במהלך חודש יוני.

אחת השאלות במחקר היו באיזה אופן על הממשלה לתמוך בתעשיות ההיי-טק וההון-סיכון. 53% מהמשיבים ענו, כי היא צריכה לתמוך ביזמים באופן ישיר; 50% סבורים, כי יש לפתח תמריצים מיסויים; ו-47% מצביעים על בעיית הנגישות להון והאשראי הזמין לתפעול העסקים השוטפים כבעיה המרכזית שדורשת התערבות ממשלתית.

עוד עולה מהמחקר, כי מנהלי ההון סיכון אופטימיים יותר מבעבר בכל הנוגע להתאוששות שוק ההנפקות בנאסד"ק ושוק המיזוגים והרכישות. 46% מהם סבורים ששוק זה ייפתח עוד השנה, או, לכל המאוחר, בתחילת 2010. 38% צופים שהוא ייפתח בסוף השנה הבאה ורק 7% סבורים שהוא לא ייפתח לפני 2011. לשם השוואה, בסקר הקודם, שנערך במרץ, 71% מהמנהלים העריכו כי שוק ההנפקות ייפתח לכל המוקדם בסוף 2010 ורק 26% העריכו שייפתח בתחילתה.

41% ממנהלי ההון-סיכון צופים כי שוק המיזוגים והרכישות יתאושש כבר ב-2009, בהשוואה ל-22% בלבד בסקר הקודם. 36% מעריכים כי שוק זה יתאושש בתחילת 2010.

רו"ח אשר מכלוביץ', שותף וראש מגזר ההיי-טק בדלויט בריטמן אלמגור זהר, אמר: "ההתייצבות היחסית בשוקי ההון בעת האחרונה משפיעה גם על הפעילות הריאלית ומביאה חברות בעולם לשקול ניצול של חלון ההזדמנויות למיזוגים ורכישות. שינוי המגמה מעודד חברות לשקול מחדש את המצב הקיים והאסטרטגיה, ויש לציין שאנחנו חשים התעוררות ברמת העניין ובמספר העסקאות הנרקמות". לדבריו, "תעשיית ההון-סיכון נמצאת בתקופת מבחן לא קלה, ועליה להוכיח את עצמה בתנאי שוק לא פשוטים. עם זאת, ברור שהקרנות הגדולות תמשכנה למשוך משקיעים וחברות פורטפוליו אטרקטיביות, שישמרו את התעשייה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים