דיווחים: אורקל תפטר אלף עובדים באירופה; לא ידוע האם המהלך יכלול את ישראל

האיגוד המקצועי הצרפתי CFDT פרסם הודעה שלפיה הפיטורים באים על רקע התחזיות להאטה בצמיחה באירופה ולעמוד באסטרטגיה ארוכת הטווח שהחברה התוותה לעצמה ● בסך הכול, מעסיקה אורקל 86,000 עובדים, 17,000 מהם באירופה ו-300 בישראל ● משה חורב, מייסד ומנכ"ל אורקל ישראל, אמר שהוא לא יודע על הפיטורים

אורקל עתידה לפטר בין 850 ל-1,000 עובדים באירופה מתוך 17,000 עובדיה ביבשת – כך מסר האיגוד המקצועי הצרפתי CFDT, שבין השאר מאגד בתוכו עובדי היי-טק רבים. בהודעת האיגוד נכתב שהוא מופתע מכוונת אורקל ומביע זעמו על החברה. לא ברור האם מהלך הפיטורים יכלול את ישראל: משה חורב, מייסד ומנכ"ל אורקל ישראל ומשנה לנשיא החברה, אמר בתשובה לשאלת אנשים ומחשבים, כי "אני לא יודע על הפיטורים דבר".

בהודעה שפרסם האיגוד הצרפתי, שהוא הגדול ביותר במדינה, נכתב, כי הפיטורים הם על רקע התחזית להאטה בצמיחה באירופה ונועדו למלא אחר כוונתה של אורקל למלא אחר האסטרטגיה ארוכת הטווח שלה. לפי הערכת האיגוד, בצרפת לבדה תפטר החברה כ-250 עובדים, המהווים 15% מכוח העבודה שלה במדינה.

מנתונים שהתפרסמו בסוף שנתה הכספית 2009 עולה, כי מספר המועסקים של החברה עומד על 86,000, כ-300 מתוכם בישראל.

לפני כשבועיים פרסמה אורקל את תוצאותיה העסקיות לרבעון האחרון של שנתה הכספית 2009. החברה דיווחה במסגרתן על ירידה של כ-5.22% בהכנסות ל-6.86 מיליארד דולרים וירידה של 7.17% ברווח הנקי ל-1.89 מיליארד דולרים. בעקבות התוצאות הודיעה הנהלת אורקל שבכוונתה לצמצם הוצאות, בין היתר על ידי קיטון במספר העובדים במדינות שבהן השכר הוא גבוה וגידול במספר העובדים במדינות שהשכר בהן נמוך.

טרם נתקבלה תגובת אורקל.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים