בלעדי: ההוצאה לפועל תחליף את מערכת ה-ERP שלה בפרויקט שהיקפו נאמד בכ-3.5 מיליון שקלים

החשב הכללי אישר השבוע לטלדור, יבמ ונס לבצע את השדרוג ללא מכרז ● הסיבה: בעקבת הפיכת ההוצאה לפועל לגוף עצמאי, מערכת סאפ לעסקים קטנים שפעלה שם, קרסה והיה צורך דחוף לשדרג למערכת סאפ גדולה יותר

ההוצאה לפועל תשדרג את מערכת ה-ERP שלה, לאחר שבחודש שעבר היא הפכה לישות עצמאית והתנתקה ממשרד המשפטים. עד לניתוק, פעלה בהוצאה לפעול מערכת SBO של סאפ, שהייתה חלק בלתי נפרד מהמגה פרויקט נט המשפט, שאותו מבצעות כבר כמה שנים טלדור, יבמ ונס. היקף הפרויקט נאמד בכ-3.5 מיליון שקלים.

בעקבות ההחלטה על הפיכת ההוצאה לפועל לישות עצמאית, ביצעה טלדור התאמות טכנולוגיות כדי שהיחידה, שיש בה כ-100 משתמשים, תוכל לעבוד, ותמורת זה היא קיבלה כ-20 מיליון שקלים. אולם כאשר החלה היחידה העצמאית לעבוד, התברר שמערכת ה-SBO אינה מצליחה לעמוד בעומסים וקורסת. טלדור ושותפותיה פנו לחשב הכללי במשרד האוצר וביקשו תקצוב נפרד, היות שהפרויקט אינו מהווה יותר חלק מנט המשפט.

בחודשים האחרונים נערכו שורה של דיונים בצמרת החשב הכללי כדי לדון בבקשת החברות ולבדוק חלופות אפשריות, כיצד לאפשר את ההחלפה מבלי לצאת למכרז חדש. בדיון שנערך במשרד האוצר בסוף יוני אמר דוד מדיני, מנמ"ר ההוצאה לפועל, כי בעקבות ההפרדה ממשרד המשפטים, הפעילות הכספית של הגוף שבראשו הוא עומד הפכה למורכבת ביותר. על כן, הוא המליץ לבחור ב-SAP R\3 .

בדיונים שנערכו בוועדת התקשוב נבחנה גם חלופה לצאת למכרז חדש, מאחר שלדעת אחדים מחברי הוועדה, הדרישה של החברות טלדור, יבמ ונס לתקצוב מיוחד היא הפרה של ההסכם. באותו דיון אמר אריה רימיני, מנכ"ל טלדור, כי הוא מייצג את שלושת החברות המעורבות בנט המשפט, וכי בהסכם מול ההוצאה לפועל הוגדרה במפורש מערכת ה-SBO. לדבריו, טלדור השלימה את כל פרויקט המעבר בזמן, ולהערכתו – המערכת תוכל להתייצב. אולם, לדברי טל הרמתי באותה פגישה, בתי המשפט מתלוננים על הביצועים הקשים של המערכת. בועז דולב, מנהל מימשל זמין, אמר שמערכת ה-SBO היא טובה, אבל הבעיה היא ברכיב ה-DCMO שמבצע את הרישום לבסיסי הנתונים, וככל שיש יותר טרנזקציות – הבעיה מחריפה יותר.

שלשום (ג') פרסם החשב הכללי הודעה, במסגרת הגילוי הנאות על פטור ממכרזים, שלפיה טלדור, נס ויבמ ישרגו את המערכת ה-ERP של ההוצאה לפועל ללא מכרז. יואל יסרקביץ', מנהל הפעילות העסקית של טלדור, אישר את הפרטים בשיחה עם אנשים ומחשבים ואמר, כי הוא מתנהל כסדרו ויסתיים בקרוב.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. IITT

    מתכון בטוח לכישלון נוסף ..מבזבזים שם כספים בלי הכרה. אין שום גוף יעוץ אובייקטיבי. הכל אינטרסים

אירועים קרובים