יבמ לאובאמה: אם תשקיע כ-30 מיליארד דולרים ב-IT, תיצור קרוב למיליון משרות חדשות ב-2009

ענקית המיחשוב מציעה לנשיא ארה"ב החדש להשקיע בתוכנית לאומית להרחבת תשתיות התקשורת רחבת הפס בארה"ב, במיחשוב רשומות רפואיות ובשיפור ברשת החשמל ● מנכ"ל יבמ, סם פלמיסאנו, העריך כי יותר ממחצית המשרות החדשות שייווצרו כתוצאה מההשקעות הללו, יהיו בעסקים קטנים ובינוניים

על הממשל החדש של נשיא ארה"ב, ברק אובאמה, להשקיע 30 מיליארד דולרים בתוכנית לאומית להרחבת תשתיות התקשורת רחבת הפס בארה"ב, במיחשוב רשומות רפואיות ובשיפור ברשת החשמל – כך על פי תוכנית שהועברה על ידי אנשי יבמ לאנשי צוות המעבר שליווה את היערכותו של אובאמה, לקראת כניסתו לבית הלבן בשבוע שעבר. להערכת ענקית המיחשוב, תוכנית השקעה כזו תיצור יותר מ-900 אלף משרות חדשות בארצות הברית במהלך 2009.

יבמ הציגה בפני צוות היועצים של אובאמה מחקר מפורט, שניתח את אפשרויות יצירת המשרות החדשות בשלושה תחומים טכנולוגיים מרכזיים: רשת תקשורת רחבה, שירותי בריאות ותשתיות יצור, הולכה וחלוקת חשמל. לדברי החוקרים, השקעה של 10 מיליארד דולרים בתשתיות רשת רחבת פס בארה"ב, שתבטיח גישה מהירה לאינטרנט גם לאזורים שאינם נהנים ממנה כיום – עשויה ליצור 498 אלף משרות חדשות בחברות ובעסקים, חלקם הגדול עסקים קטנים.

עוד קובעת יבמ, כי השקעה של 10 מיליארד דולרים במיחשוב רשומות רפואיות ברמה הלאומית בארה"ב תיצור 212 אלף משרות, ותתרום לשיפור איכות הטיפול הרפואי ולהקלת נטל ההוצאה לבריאות. השקעות ממשלתיות אלה, עשויות לבוא כתוספת להשקעות של 30 מיליארד דולרים מכספים ציבוריים ופרטיים שכבר הוקצו השנה בארה"ב לשיפור שירותי הבריאות.

"הקמת מערכת רשומה רפואית אחידה בארה"ב, תאפשר לרכז מידע האגור כיום בנקודות שונות ובפורמטים בלתי-תואמים", נכתב במסמך שהוגש לאנשי אובאמה, "עד היום, אימצו רק 10-30% מספקי שירותי הרפואה הראשונית בארה"ב מערכות רשומה רפואית ממוחשבות. במדינות אחרות, דוגמת הולנד, ניו זילנד ובריטניה – מגיע שיעור השימוש במערכות כאלה ברמת רופא המשפחה, ליותר משלושה רבעים". בישראל, לשם השוואה, הוא מתקרב ל-10%.

תחשיב יבמ מצביע, כי השקעה נוספת  של 10 מיליארד דולר במערכות ורשתות המאפשרות ליצרני חשמל ולחברות הולכה לנטר את תשתיות ההולכה באופן מדוייק יותר, תיצור 239 אלף משרות חדשות. טכנולוגיה כזאת תתריע על כשלים בשנאים, או על עומסי יתר, ותתרום לחיסכון ולשיפור כושר התחרות של העסקים המשתמשים בחשמל. במקביל, ניתן יהיה לצמצם את פליטת התחמוצות הפחמניות והמזהמים המלווים את תהליכי יצור החשמל. בסך הכל, קובעים מומחי יבמ, השקעה  בשלושת התחומים הללו תניב 949 אלף משרות חדשות תוך שנה.

מנכ"ל יבמ, סם פלמיסאנו, העריך כי יותר ממחצית המשרות החדשות שייווצרו כתוצאה מההשקעות הללו, יהיו בעסקים קטנים ובינוניים. חישובי הצמיחה מבוססים על הנחות לגבי  "אפקט הרשת": כך, למשל, מחצית המשרות החדשות שייווצרו בעקבות ההשקעה בתשתיות פס רחב, ישקפו את הגידול בפעילות הכלכלית שינבע מזמינות שירותים חדשים שיתאפשרו בזכות זמינות הרשת.

ביבמ מעריכים, כי השקעה בתשתיות טכנולוגיות חכמות יותר, היא הדרך הטובה ביותר ליצירת משרות יציבות, שיחוללו צורות חדשות של צמיחה כלכלית ברמה הכלל-עולמית. נייר העמדה של החברה, מתמקד ברעיונות שניתן להוציא לפועל במהירות, ללא צורך בתהליך חקיקה. כך, למשל, מזכירים החוקרים, כי הממשל הפדרלי אינו תומך כיום בתהליכי ייעול ופעילות למען הסביבה, המובילים לבניית מרכזי עיבוד נתונים "ירוקים", משמע, חסכוניים בצריכת החשמל וידידותיים לסביבה. "די בהוראה מנהלית אחת, על מנת להבטיח כי כל מרכזי עיבוד הנתונים הממשלתיים החדשים יהיו ירוקים, בעוד המרכזים הקיימים מקבלים שהות של שלוש שנים על מנת להשלים תהליך כזה", נכתב.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים