אלי פרנק, FrankIT: "נדרש לבנות נכון את מערך המיחשוב – כדי להבטיח המשכיות עסקית ורציפות תיפקודית"

"יש לטפל בכלל ההיבטים: גיבוי, שרידות, ביצועים ועומסים, אבטחת מידע, אבטחת איכות של תהליכים, מערכות ונתונים", אמר פרנק, מנכ"ל החברה ● "בנוסף", ציין, "יש לתרגל את המעבר לאתר הגיבוי, על מנת לוודא שבעת חירום, הוא יבוצע בצורה חלקה" ● הוא קרא "לנקוט שלושה צעדים: בניית מערך גיבוי ושרידות, תוך התייחסות לרמת הרכיב הבודד, המערכת הבודדת וברמת האתר; וירטואליזציה, שהיא בעלת תרומה משמעותית ביותר לשיפור הגיבוי, השרידות והזמינות; והצעד הקריטי ביותר - התרגול"

אלי פרנק, מנכ"ל FrankIT. צילום: קובי קנטור

"יש לבנות באופן הנכון מערך מיחשוב מגובה ושריד, על מנת להבטיח המשכיות עסקית ורציפות תפקודית של הארגון", כך אמר אלי פרנק, מנכ"ל FrankIT.

פרנק דיבר ב-DRP לאומי – הכנס השנתי להמשכיות ולרציפות תפקודית. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, התקיים באחרונה במלון דיוויד אינטרקונטיננטל בתל אביב, בהשתתפות מאות מקצוענים בתחום. הנחו אותו פלי הנמר, יזם ומנהיג אנשים ומחשבים, ויהודה קונפורטס, העורך הראשי של הקבוצה.

לדברי פרנק, "יש לבנות נכון מערך מיחשוב מגובה ושריד, משמע לטפל בכלל ההיבטים: גיבוי, שרידות, ביצועים ועומסים, אבטחת מידע, אבטחת איכות של תהליכים, מערכות ונתונים". "בנוסף", ציין, "יש לתרגל את המעבר לאתר הגיבוי, על מנת לוודא שבעת חירום, הוא יבוצע בצורה חלקה. התרגול צריך להיות מבוצע בשלבים: תרגילים קטנים לרכיבים בודדים ומערכות; תרגיל מלא עם אתר ראשי 'חי'; ותרגיל מלא עם אתר ראשי 'מת', משמע – ניתוק התקשורת. על מנת לוודא את המוכנות לדילוג של הדטה סנטר, יש לבצע מעבר הדרגתי רב-שלבי, על בסיס תוכנית מפורטת, שנבנתה על פי ניסיון מוכח ולקחים מהתרגילים שנערכו קודם לכן".

הוא הוסיף, כי "בהיבט הגיבוי והשרידות, יש לנקוט שלושה צעדים: הראשון הוא בניית מערך גיבוי ושרידות, תוך התייחסות לרמת הרכיב הבודד, המערכת הבודדת וברמת האתר (DRP). הצעד השני הוא וירטואליזציה, שהיא בעלת תרומה משמעותית ביותר לשיפור הגיבוי, השרידות והזמינות, בכך שהיא מאפשרת דילוג בין אתרים, ללא השבתה ותוך שמירה על רציפות השרות והמשכיות עסקית. לאחר מכן יש את הצעד השלישי, שהוא הקריטי ביותר – התרגול. חייבים לתרגל מצבים של השבתות ואסונות כדי להבטיח שביום פקודה, כשמתרחש אסון והדטה סנטר באתר הראשי יוצא מכלל פעילות, יבוצע הדילוג כמו שצריך והארגון יוכל להמשיך לפעול תוך התבססות על אתר ה-DR".

פרנק ציין, כי בתפקידו הקודם, כמנמ"ר בזק, הוא היה אחראי לבניית הדטה סנטר החדש של החברה, וזה היווה בסיס לפרויקט DRP שהתקיים בה. "הפרויקט הזה מנטרל את אחד הסיכונים הגדולים ביותר שעומדים בפני כל חברה מודרנית כיום – נפילת אתר המיחשוב", ציין. "במסגרת הפרויקט יצרנו מערכת DR של כלל מערך המיחשוב בחברה, ללא יוצא מן הכלל. ביצענו תרגול ייחודי של פעילות החברה, למשך יום עבודה מלא מאתר הגיבוי. פיתחנו מתודולוגיה ייחודית ויעילה לשליטה במערך הפעילות המורכב לתרגיל ותחזוקה למצב אמת. כמו כן, במסגרת התרגיל דימינו מצב של אסון מלא במתקן הראשי שלנו וכל הפעילות הועברה לאתר המשני, של הגיבוי. בדרך זו יצרנו BCP אמיתי, לכלל חטיבת ה-IT ולחברה כולה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים