במרכז כנס 2013 HP Discover: ענן אחוד, דטה סנטר מוגדר תוכנה ויוזמת OpenStack

תחומים אלה מהווים אבני יסוד בהתפתחות הדטה סנטר העתידי, אמר ד"ר אמיר עציוני, מנהל קבוצת פריסייל וענן ב-HP ישראל ● במסגרת הכנס תציג החברה את הגישה האסטרטגית שלה בנושאי ענן, מיטוב מידע, ניידות, אבטחה וניהול סיכונים ● בין היתר, תוצג יוזמת ה-OpenStack, שלדברי עציוני "מובלת על ידי החברות המובילות בתעשייה, כמו HP ,EMC, יבמ ו-Rackspace, לפיתוח מערכת ההפעלה העתידית של הדטה סנטר, שתהווה את השכבה הבסיסית של הענן"

05/06/2013 11:02

HP תציג בכנס HP Discover 2013, שייפתח בשבוע הבא בלאס וגאס, את הגישה האסטרטגית של החברה בנושאי ענן, מיטוב מידע, ניידות, אבטחה וניהול סיכונים. בכנס ישתתפו בכירי החברה, בראשותה של המנכ"לית, מג ויטמן.

לדברי ד"ר אמיר עציוני, מנהל קבוצת הפריסייל והענן של HP ישראל, החברה תשים דגש בכנס על דטה סנטרים מוגדרי תוכנה (Software Defined Data Center) וענן אחוד (Converged cloud). תחומים אלה מהווים אבני יסוד בהתפתחות הדטה סנטר העתידי, ציין.

עציוני הסביר, כי אסטרטגיית הדטה סנטרים מוגדרי התוכנה החלה בהכרזה שביצעה HP לפני מספר חודשים, בה היא הציגה שרתי Moonshot שמבוססים על מעבדי אטום (Atom). הוא ציין, כי שרתים אלה הם "מוגדרי תוכנה באופן מלא, כך שהם מאפשרים לשרת יישומים ספציפיים באופן המיטבי".

נושא נוסף שיקבל מקום בולט בכנס הוא ה-SDS (ר"ת Software-defined storage). עציוני ציין ש-HP היא החברה הראשונה שמאפשרת הן חיבור iSCSI והן Fibre Channel לתוך מערכת הענן OpenStack, שהיא מעורבת בפיתוחה. לדבריו, רכיב האחסון הווירטואלי של HP מאפשר לבצע וירטואליזציה של האחסון, כך שהקשר בינו לבין היישום שנמצא בשכבה העליונה הוא קשר הדוק.

רכיב משמעותי נוסף באסטרטגיית הדטה סנטרים מוגדרי התוכנה של החברה הוא ה-SDN (ר"ת Software defined networking), בגינו דירגה אותה גרטנר (Gartner) במקום גבוה בריבוע הקסם.

עוד ציין עציוני, כי הכנס יעסוק גם ביוזמת OpenStack. "מדובר ביוזמה של החברות המובילות בתעשייה, כמו HP ,EMC, יבמ (IBM) ו-Rackspace, לפיתוח מערכת ההפעלה העתידית של הדטה סנטר, שתהווה את השכבה הבסיסית של הענן ותאפשר ניהול משאבים מיטבי, אוטומציה של התקנת תשתיות ופרובישנינג". לדבריו, על אף שה-OpenStack מיועד לשימוש בענן הציבורי, HP עסוקה כעת בשילוב הטכנולוגיה בשירות הדטה סנטר הארגוני.

"אסטרטגיית ה-OpenStack מעלה סימני שאלה לגבי צורת התפקוד של התשתיות בעתיד לבוא", אמר עציוני. הוא הוסיף ש-HP גורסת שגישת ה-Best of Breed, שנחשבת במקרים רבים לפתרון הנכון, לא תשרוד בתחום מיחשוב הענן. "שכבת ה-OpenStack תאפשר לייתר את הצורך בהתייחסות לסוג השרת, מערכת האחסון ומערכת הווירטואליזציה שבבסיס הפתרון. זהו צעד אמיץ, לא רק בשל הראייה החדשנית שמובילה HP אלא גם בכך שהיא עצמה מהווה את אחד מספקי הבליידים המובילים בעולם, כך שבשם החדשנות והקדמה היא בעצם פוגעת בתחום בו היא בין המובילות כיום".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים