נעם זאב, נס ישראל: "אנו מאמינים בבאר שבע בגלל האקו סיסטם שיקום פה"

"נס ישראל מאמינה בהקמת מרכז הפיתוח של החברה בבאר שבע, בשל העובדה שיקום פה פארק היי-טק, אשר ייצור סביבת תעשייה תומכת ומפרה", אמר זאב במסגרת הסימפוזיון השנתי השישי ESRL 2013 ● יואב צרויה, שותף בקרן הון סיכון JVP, אמר כי "אנחנו מאמינים כי עולם הסייבר טומן בחובו הזדמנויות עסקיות, לנו ולמדינת ישראל. המדובר בהזדמנות להקים עוד חברות בסדר גודל של צ'ק פוינט"

"אנו מאמינים בהקמת מרכז המו"פ שלנו בבאר שבע בגלל האקו סיסטם שיקום בפארק ההיי-טק", כך אמר נעם זאב – מנהל מרכזי פיתוח מרוחקים, נס ישראל.

זאב דיבר במסגרת פאנל אותו הנחתה ד"ר אורנה ברי, סגנית נשיא EMC העולמית ומנהלת מרכז המצויינות של החברה בישראל. הפאנל נערך היום (ג') במעמד הסימפוזיון השנתי השישי ESRL 2013, באוניברסיטת בן גוריון בבאר שבע, בחסות אורקל (Oracle) ישראל ובשיתוף אנשים ומחשבים. מנחה הכנס היה ד"ר ליאור פינק מ-ESRL – המעבדה לחקר מערכות מידע ארגוניות, שהוקמה ביוזמת אורקל במחלקה להנדסת תעשייה וניהול באוניברסיטת בן גוריון. הכנס דן בחזון פארק ההיי-טק בנגב, בתחומי Big Data וניתוח צופה פני עתיד (Analytics), ביישומים ארגוניים ובמישחוק (גיימיפיקציה).

נס העולמית, אמר זאב, פועלת בשני עולמות. האחד, הוא העולם האינטגרציה, בו החברה מיישמת פרויקטים בעולם ה-IT. העולם השני עליו הוא אחראי, לדבריו, הוא ביצוע פרויקטי מו"פ בתצורת מיקור חוץ, עבור ארגונים בליבת העסקים שלהם.

זאב ציין, כי "פעילות המו"פ במיקור חוץ עבור חברות עומדת על כ-40% מכלל פעילות נס העולמית". לדבריו, "אף שפעילות פרויקטלית ופעילות פיתוח ומו"פ במיקור חוץ, נשמעות כאילו הן דומות ותחומי פעילותן דומים – הרי שהדבר אינו כך. זאת כיוון שכאשר עושים מו"פ במיקור חוץ, אז מעבירים לאחריות של חברה חיצונית, דוגמת נס, את ליבת העסקים. מצב זה מחייב שיטות עבודה ורמות ניהול שונות לחלוטין".

הוא סיכם באומרו, כי "נס ישראל מאמינה בהקמת מרכז הפיתוח של החברה בבאר שבע, בשל העובדה שיקום פה פארק היי-טק, אשר ייצור סביבת תעשייה תומכת ומפרה".

יואב צרויה, שותף בקרן הון סיכון JVP, אמר כי "אנחנו מאמינים כי עולם הסייבר טומן בחובו הזדמנויות עסקיות, לנו ולמדינת ישראל. המדובר בהזדמנות להקים עוד חברות בסדר גודל של צ'ק פוינט (Check Point)". הקרן, אמר צרויה, נוסדה בשנת 1993, והשקיעה ב-95 חברות. הקרן מדורגת שביעית בעולם במדדים כלכליים שונים, ערכה 25 אקזיטים וגלגלה 17 מיליארד דולרים.

הסייבר, אמר צרויה, הוא אחד מחמשת הסיכונים המשמעותיים הגדולים ביותר לכלכלת עולם. "זו תעשייה המגלגלת מיליארדים. נזקי מתקפות הסייבר בשנה עומדים על 100 מיליארד דולרים באופן ישיר ועוד 400 מיליארד דולרים באופן עקיף. כלי אבטחת המידע מטפלים רק בכ-15% מהאיומים", אמר.

צרויה סיכם בציינו, כי "ישראל ממוצבת במקום טוב לניצול ההזדמנות בתחום, הן בשל פעילות מגננה ומתקפה שנעשית בצבא, והן בשל המחוייבות הממשלתית לנושא, הבאה לביטוי בהקמת המטה הקיברנטי הלאומי. הקמנו חממת סייבר ונשקיע בה מיליון וחצי דולרים, על מנת לפתח חברה בתחום החל משלב ה-Seed".

רן בר סלע, מנהל אינקוביט, חברת החממות של אלביט, אמר כי "תכנית החממות מעניינת את אלביט. אנו מחפשים פרויקטים בשלב המאוד מקדמי. מעניינים אותנו פרויקטים עם סיכון טכנולוגי, כך שאם נסיר אותו – נייצר טכנולוגיה מבדלת". הוא סיים ואמר כי "כך נביא ערך ליזמים".

פרופ' מיכאל אלחדד, מנהל פיתוח גפן-דקל וממייסדי חברת דל"ת, אמר כי החברה הוקמה לפני 20 שנה. הוא ציין כי הוא משמש בשני כובעים: גם פרופסור במחלקה מדעי המחשב באוניברסיטה, וגם ממייסדי החברה. דל"ת, אמר, מעסיקה 250 בעולם, מתוכם מחצית בישראל, במרכז המו"פ של החברה, בבאר שבע.

החברה, לדבריו, מפתחת תוכנה עבור חברות הפועלות בשוק שידור וייצור התוכן ברדיו ובטלוויזיה. בין לקוחות החברה, ציין, נמנות HBO, פוקס (FOX), וכן NBC ו-BBC, כמו גם 80% מתחנות השידור הממשלתיות באירופה. התוכנה, אמר, מספקת יכולת ניהול של התוכן המשודר בערוצים השונים. הוא סיים בהדגישו את הקשר המיוחד הקיים בין החברה ובין האוניברסיטה, במסגרתו רוב עובדי החברה מגוייסים מקרב בוגרי המוסד, ומנגד – עובדי החברה לומדים ומלמדים באוניברסיטה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים